Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Kilometervergoeding van holding of werkmaatschappij?

Aanbevolen berichten

Ik heb een werk BV en een holding. Ik ben in dienst van de holding.

Op dit moment gebruik ik mijn privé auto in mijn werk BV voor woon/werk verkeer naar de klant en hiervoor wil ik een kilometervergoeding in rekening brengen. Moet ik voor deze kilometervergoeding privé eerst een declaratie indienen bij de holding waarna de holding deze kosten doorberekend aan de werk BV?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is de route van jouw salaris?

Klant -> werk BV -> holding -> salaris....

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is de route van jouw salaris?

Klant -> werk BV -> holding -> salaris....

Dat is inderdaad de route van mijn salaris

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Belastingvrije vergoeding van de 19cent aan prive is alleen tussen jou en de holding. Ik zou daar gewoon je kilometers declaren en je kunt eventueel bekijken of je ook zou kunnen werken met een vast reiskosten vergoeding per maand.

Met je werk bv zou ik denk ik sowieso kiezen voor een vast bedrag per maand in de managementfee voor reiskosten. Je hebt vast wel een beeld van hoeveel je elke maand/jaar voor de zaak rijd.

Een vast bedrag van 1/12 van de jaar km is administratief eenvoudiger dan elke keer declaraties maken.

En je mag tussen de holding en werk bv zelf een prijs bepalen, dat hoeft niet gebaseerd te zijn op 19 cent per kilometer, dit is gewoon een commerciële afspraak.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Belastingvrije vergoeding van de 19cent aan prive is alleen tussen jou en de holding. Ik zou daar gewoon je kilometers declaren en je kunt eventueel bekijken of je ook zou kunnen werken met een vast reiskosten vergoeding per maand.

Met je werk bv zou ik denk ik sowieso kiezen voor een vast bedrag per maand in de managementfee voor reiskosten. Je hebt vast wel een beeld van hoeveel je elke maand/jaar voor de zaak rijd.

Een vast bedrag van 1/12 van de jaar km is administratief eenvoudiger dan elke keer declaraties maken.

En je mag tussen de holding en werk bv zelf een prijs bepalen, dat hoeft niet gebaseerd te zijn op 19 cent per kilometer, dit is gewoon een commerciële afspraak.

Helemaal duidelijk! Dank je!

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog even voor de duidelijkheid. Privé dien ik een declaratie in bij de holding voor de onbelaste km vergoeding en de holding stuurt een factuur naar de werk BV voor management fee (incl BTW)?

Dus alle onkosten die de DGA maakt (salaris, reiskosten etc) worden betaald aan de holding door de werk BV via managementfee?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké