• 0

Speeddaten voor bedrijven?

Iedereen zal inmiddels wel bekend zijn met het begrip 'speeddaten'. Op een avond ontmoet je iedere 3 minuten een nieuwe vrijgezel en zo kun je wellicht de liefde van je leven tegen het lijf lopen. Een bewezen succes, zeg nou zelf...na de eerste 3 minuten in een sollicitatiegesprek weet je toch al of je die persoon iets is voor je bedrijf is of niet?

 

Nu heb ik een nieuw idee en ik ben benieuwd of hier enige animo voor is:

 

Speeddaten voor bedrijven!

Ik wil avonden gaan organiseren om in een korte tijd je netwerk uit te breiden. De praktijk wijst uit dat wie bedreven is in netwerken, beschikt over een krachtig instrument. Een goed en uitgebreid netwerk maakt het leven makkelijker. Het je informatie nodig, bel een bekende...

 

Ik wil interessante ondernemers (ongeveer 16) uitnodigen om een avond samen te komen en ieder mag in vijf minuten iets over zijn bedrijf vertellen. Na tien minuten wissel je en ga je naar de volgende tafel. Tijdens je gesprek krijg je de mogelijkheid om kaartjes uit te wisselen en evt. foldermateriaal. Een gemakkelijke manier om in korte tijd aan veel potentiele klanten je bedrijf te laten zien en je leert veel andere ondernemers kennen.

 

Ik wil dit gaan organiseren om mooie locaties als "Het Amstel hotel" en op het landgoed van Nyenrode. Volgens mij een erg goed idee en de perfecte mogelijkheid om je netwerk op een leuke manier en snel uit te breiden.

 

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn idee vinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Met vriendelijke groet,

 

Pim Bijtel

Amstel_Hotel.thumb.jpg.8b5027166356210c33275fa55d4e475d.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm bals nokia er al 10 minuten voor nodig heeft om uit te leggen hoe het werkt ......

 

Anyway, het is wel wat ik zoek, maar dan super eenvoudig en op hele korte afstand.

 

Bluetooth is denk ik te luxe. Ik verwacht meer iets met eenvoudige rf technologie.

 

 

Is er niet iets te doen met shotcodes? of met RFID chips?

 

Anyway, degene die een goede (betaalbare) oplossing bedenkt mag hem ook implementeren.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Was dit niet een Hoax? Er is ook zo'n verhaal geweest dat betrekking had op Bluetooth (lijkt me logischer dan RFID). Als er dan iemand met dezelfde instellingen met zijn GSM in de buurt kwam zou dat gemeld worden. Zou ook een rage zijn. Bericht ging de hele wereld over en bleek later gewoon door 2 man uit Engeland ui de duim gezogen te zijn....

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wens niet aan tafel te zitten met 10 verkopers.

 

Dat klinkt lekker aardig, zeg :)

Zo'n sales persoon kan misschien wel tegen zijn collega, die wel beslissingsbevoegdheid heeft, vertellen wat voor leuke kerel hij gesproken heeft, van een geweldig bedrijf, dat hele interessante en winstgevende dingen voor z'n klanten doet...

 

 

In het algemeen, @ dit topic:

Is het niet ook net een beetje als met De Liefde...je hebt een bepaald type in je hoofd, lijstje eisen en wensen, en als puntje bij paaltje komt zijn de goeie matches helemaal niet zo voorspelbaar als je dacht.

Link naar reactie
  • 0

Ik zat al een beetje te spelen met het idee om iets met de shotcodes in combinatie met de HL badges te doen. Aangenomen dat ze ook (kunnen) werken met een webcam ipv mobieltje zou je een contactpaal kunnen maken. Beide partijen scannen hun shotcode en hun contactgegevens worden via mail/sms uitgewisseld. Hitech visitekaartjes uitwisselen zeg maar.

 

Een stap verder zou je de inschrijfgegevens en die van het workshop bezoek kunnen gebruiken. Info paal waar je je code scant en je krijgt fotos te zien van mensen die nu op de informatiemarkt rondlopen en matchen met een profiel wat je zoekt.

 

Nog een idee, je scant je code en kiest wat voor iemand je wilt ontmoeten. Beschikbare 'partners' ontvangen een sms dat iemand bij paal A staat die op zoek is. Na 7 minuten ontvangt de vrager een geautomatiseerd belletje dat hij als excuus kan gebruiken om het gesprek af te kappen.

 

Als er andere ideeen zijn: ik ga binnenkort weer aan de slag met het aanmeldsysteem. Uitbreidingen met vragen voor een match- of speeddatingsysteem zijn in principe geen probleem. Neem even contact op via PM als je wilt brainstormen over mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn met onze networking club bezig om zo'n speeddating middag te organiseren. Daar zoeken wij een moderator bij. Wie zouden jullie adviseren? Maw. speeddating kan een erg interessante mogelijkheid zijn om contacten te leggen die kunnen leiden tot zakelijke transacties op welk gebied dan ook.

 

:D

Link naar reactie
  • 0

Op zich een leuk idee, maar ik vraag met af of "speeddaten voor bedrijven" leuk is...... :-\

 

Volgens mij werkt de "netwerk-borrel" toch net zo goed, om leuke en interessante contacten op te doen!

 

Kan je rustig met elkaar converseren over van alles en nog wat, krijg je wat meer een band en zo. En zo krijg je vertrouwen in elkaar! :)

 

en is toch ook veel gezelliger......, dan al dat gehaast....!

 

Groeten,

 

Niels28

Dununba percussieworkshops

www.dununba.nl

Barafoli - Afrikaanse percussieband

www.barafoli.nl

Link naar reactie
  • 0

Op zich een leuk idee, maar ik vraag met af of "speeddaten voor bedrijven" leuk is...... :-\

 

Ik heb het zelf ook nog niet mogen ervaren, het woord alleen al spreekt me niet echt aan. Ik heb diverse positieve en negatieve ervaringen mogen vernemen. Met name de match van te voren is vaak te divers, doch kan soms handig zijn, maar ja je kunt dan ook even je buurman van drie hoog achter even aan spreken. Je moet het een keer gedaan hebben om hier over mee te praten lijkt me.

 

 

Volgens mij werkt de "netwerk-borrel" toch net zo goed, om leuke en interessante contacten op te doen!

 

Met een borrel is het alijd gezelliger, dat is het enige wat je mist met online verkeer. Een borrel en elkaar goed kunnen aan kijken.

Wat me wel opvalt is dat je wel veel dezelfde mensen tegen komt die vaak altijd weer met dezelfde mensen staan te praten.

 

Kan je rustig met elkaar converseren over van alles en nog wat, krijg je wat meer een band en zo. En zo krijg je vertrouwen in elkaar! :)

en is toch ook veel gezelliger......, dan al dat gehaast....!

Zeker.

 

Er moet meer geborreld worden:-) Maar daarmee kun je via online acties ook nog wel wat doen. Scheelt wat reistijd, je weet van te voren iets meer van elkaar, waardoor in een netwerk borrel, als je elkaar dan in het echt ziet, nog meer energie vrij komt:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.