• 0

places.nl

Ik heb vorig een gratis abonnement gekregen van places.nl. Ik heb het nooit gebruikt en vind het ook niks.

 

Dit jaar, 2018, kreeg ik een rekening en hadden ze het voor een jaar verlengt. Terwijl ik dit niet wilde, ik wil dus ook niet betalen.

 

Op mijn aangeven dat ik niet getekend heb, komen ze nu op te proppen met dat ze een voicelog hebben gemaakt.

 

Ik heb ze gevraagd de voicelog op te sturen.

 

Wie heeft er een soort gelijke ervaring en wat heb je gedaan om het op te lossen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zij hebben mij gebeld, ik weet niet meer wat ik precies gezegd heb. Ik weet alleen dat het niet duidelijk was dat ik een jaar later er automatisch aan vast zou zitten.

 

Het zou uit de voicelog moeten blijken. Ik weet niet of ze die gaan opsturen. Daaruit zal blijken wat er gezegd is door hen en door mij.

 

Als ze hem niet opsturen zal ik aangeven dat er dan geen geldige overeenkomst is gesloten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vorig een gratis abonnement gekregen van places.nl. Ik heb het nooit gebruikt en vind het ook niks.

Dit jaar, 2018, kreeg ik een rekening en hadden ze het voor een jaar verlengt. Terwijl ik dit niet wilde, ik wil dus ook niet betalen.

Op mijn aangeven dat ik niet getekend heb, komen ze nu op te proppen met dat ze een voicelog hebben gemaakt.

Ik heb ze gevraagd de voicelog op te sturen.

Wie heeft er een soort gelijke ervaring en wat heb je gedaan om het op te lossen

 

Ik geloof dat ze wel een voicelog kunnen leveren dat zo geknipt is/klinkt dat je toestemming geeft. Dat is namelijk hun jurische grondslag.

 

Ik wil je de tip geven om in het algemeen niets via de telefoon te bevestigen (ook niet iets ogenschijnlijk gratis) en altijd een voorstel per e-mail vragen (wil men dat niet dan ophangen). Zodra ik mensen confronteer met het feit dat ze anders mijn tijd verdoen haken ze snel af (zo filter je de bedoelingen van de verkoper).

 

Dan wil ik je wijzen op wat jezelf (en places.nl zelf waarschijnlijk ook) zegt.

Bij een 'gratis abonnement' gaan bij mij altijd de alarmbellen af. Waarom noem je namelijk iets een abonnement (hiermee impliceer je een periode) als iets (altijd) gratis is. Altijd als ik een proefperiode (want dat is het feitelijk) start wil ik de looptijd/abonnementsperiode weten en het opzegtermijn. Een gratis abonnement betekend gewoon een abonnement met een gratis periode/proefperiode en daarna een stilzwijgende verlenging voor maximaal een jaar tot expliciete opzegging zoals gecommuniceerd in de voorwaarden of mogelijk via de web site.

 

Dit soort bedrijven en dito sales-mensen maken dankbaar gebruik van onduidelijk/complex taalgebruik om mensen zoals jij in de val te lokken. Beter voorkomen dan genezen.

 

Link naar reactie
  • 0

Een periode impliceert bij mij een einde. Er is wel degelijk een verschil tussen een proefperiode en een gratis abonnement.

 

Of dat hier relevant is, weet ik niet, want de vraagsteller weet zelf niet meer precies wat hij heeft afgesproken. Ik zou wachten op de bandopname en dan pas uitspraken doen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Een periode impliceert bij mij een einde. Er is wel degelijk een verschil tussen een proefperiode en een gratis abonnement.

 

Of dat hier relevant is, weet ik niet, want de vraagsteller weet zelf niet meer precies wat hij heeft afgesproken. Ik zou wachten op de bandopname en dan pas uitspraken doen.

 

Het ging er mij meer om TS bewust te maken dat 'gratis' in combinatie met 'periode' en 'abonnement' vraagt om alertheid.

Wat je zegt klopt, er zijn nuances (aflopende proefperiodes, stilzwijgend verlengend, echt gratis, tijdelijk gratis, refund optie, etc.- bedoel je dat?) vandaar de tip om het in de toekomst op voorhand uit te zoeken.

 

Mijn uitspraken zijn misschien wat snel maar het lijkt wel erg op het klassieke verhaal van die te naieve MKB-er en die online bedrijvengids. Ken je die? Vaak opnieuw uitgebracht ook. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, wat ik bedoel is dat als het een gratis abonnement werd genoemd, het ook echt gratis moet zijn. De jurisprudentie lijkt daar vrij duidelijk over te zijn. Je kunt niet zomaar in de kleine lettertjes zetten dat je toch ergens voor moet betalen.

 

Het ligt er dus aan hoe het werd beschreven.

 

Er zijn natuurlijk allerlei slimme trucjes om iets gratis te laten lijken wat het niet is. Het proefabonnement werd al genoemd. En een tijd terug noemde ik hier een site waar je gratis horloges kon bestellen, als je 8 euro verzendkosten betaalde, kreeg je het opgestuurd. (En dat laatste zou ook gewoon illegaal kunnen zijn, alleen is het nooit voor een rechter gebracht.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.