Ik heb een beetje een akkefietje, maar weet niet goed met wie.
Ik huur een twee jaar geleden opgeleverde werkplaats in een voormalige boerenschuur.
Mijn verhuurder (een stichting) huurt het hele pand van de eigenaar en verhuurt het in delen door.
Toen bleek dat ik deze ruimte kon gaan huren zat er nog geen trap in naar de 2e verdieping.
Die kon ik er in laten zetten voor eu 800,-- of de huur wat hoger laten worden. Maar een representant van de verhuurder zei "Sommigen zetten er voor dat geld liever zelf een trap van marktplaats in"
Dat heb ik dus ook gedaan.
Nu blijkt de trap niet aan het bouwbesluit te voldoen, en ook de balustrade die ik gemaakt heb doet dat niet.
Ik het huurcontract wordt geen melding gemaakt van het al dan niet ontbreken van de trap/balustrade, nog mijn verantwoordelijkheid daarin.
Ik heb gewoon een lege vliering/verdieping in mijn ruimte die op de tekening staat aangegeven als "berging".
Een representant van de verhuurder heeft me wel verteld dat hij me twee dagen na het ondertekenen van het contract telefonisch heeft medegedeeld dat de trap aan het bouwbesluit moest voldoen.
Ik heb geen enkele herinnering aan die melding.
Nu blijkt dat de opleverkeuring (of een ander soort keuring) nog moet worden gedaan (twee jaar na dato).
Maar wat is nou mijn positie?
Kan ik ergens toe gedwongen worden?
Ik vind het prima de trap te gebruiken die ik nu heb...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
svenh
svenh
Ik heb een beetje een akkefietje, maar weet niet goed met wie.
Ik huur een twee jaar geleden opgeleverde werkplaats in een voormalige boerenschuur.
Mijn verhuurder (een stichting) huurt het hele pand van de eigenaar en verhuurt het in delen door.
Toen bleek dat ik deze ruimte kon gaan huren zat er nog geen trap in naar de 2e verdieping.
Die kon ik er in laten zetten voor eu 800,-- of de huur wat hoger laten worden. Maar een representant van de verhuurder zei "Sommigen zetten er voor dat geld liever zelf een trap van marktplaats in"
Dat heb ik dus ook gedaan.
Nu blijkt de trap niet aan het bouwbesluit te voldoen, en ook de balustrade die ik gemaakt heb doet dat niet.
Ik het huurcontract wordt geen melding gemaakt van het al dan niet ontbreken van de trap/balustrade, nog mijn verantwoordelijkheid daarin.
Ik heb gewoon een lege vliering/verdieping in mijn ruimte die op de tekening staat aangegeven als "berging".
Een representant van de verhuurder heeft me wel verteld dat hij me twee dagen na het ondertekenen van het contract telefonisch heeft medegedeeld dat de trap aan het bouwbesluit moest voldoen.
Ik heb geen enkele herinnering aan die melding.
Nu blijkt dat de opleverkeuring (of een ander soort keuring) nog moet worden gedaan (twee jaar na dato).
Maar wat is nou mijn positie?
Kan ik ergens toe gedwongen worden?
Ik vind het prima de trap te gebruiken die ik nu heb...
[Titel aangepast.]
Multiplex op zijn mooist:
https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat
https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58631-zelf-trap-geplaatst-voldoet-niet-aan-bouwbesluit/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag