Ga naar inhoud

hypotheekverstrekking vanuit holding aan ouders

Geplaatst:

nwezaak

Ik wil vanuit mijn holding een hypotheek (soort van familielening) verstrekken aan mijn ouders? Op een later moment (ongeveer 2 jaar later) wil nog een tweede hypotheek op gelijke voorwaarden verstrekken voor de verbouwing.

Is dit mogelijk?

Featured Replies

Geplaatst:

Wouter Hol

Gaat dat om het huis dat jouw BV heeft laten bouwen voor jouw ouders? Hoe is dat eigenlijk afgelopen?

Geplaatst:

nwezaak

• Auteur

Dat is helaas niet door gegaan. Dit betreft een nieuwe situatie.

Geplaatst:

odeon

Ja, dat is mogelijk.

Uiteraard wel onder zakelijke voorwaarden.

Hou wel een beetje de fiscale ontwikkelingen in de gaten.

Het kabinet is van plan vorderingen van de BV op de DGA hoger dan €500k te belasten.

Of dit dan ook gaat gelden voor leningen aan familieleden weet ik niet, maar wellicht iets om in je achterhoofd te houden.

Succes, Odeon

Geplaatst:

Highio

Waarom hebben ouders een hypotheek nodig? Harder dan dat een holding/onderneming (onderliggende werk BV(s) financiële middelen nodig heeft (hebben)? Met het oog op een beter nettorendement!

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.