Momenteel werk ik met mijn compagnon samen in een maatschap met personeel. Omdat we een behoorlijke groei doormaken (gelukkig!) is ons aangeraden om over te stappen naar een BV-structuur waarbij wij beiden met een persoonlijke BV gekoppeld zijn aan de BV van ons bedrijf. Ons bedrijf telt nu 12 werknemers die bij ons in dienst zijn.
BV1 BV2
BV bedrijf
Laten we zeggen dat ik BV1 ben; ik vraag mezelf namelijk een aantal zaken af:
- Kan ik dan iemand in dienst nemen die ook in dienst is bij BV-bedrijf? (of overnemen)
- Kan ik überhaupt iemand in dienst nemen?
- Kan ik aan deze BV ook andere bedrijven koppelen? (mijn hobby is fotografie en ik zou het heel leuk vinden om dat professioneel meer uit te breiden) -> vraag komt voort uit de informatie dat een persoon zichzelf niet twee keer kan inschrijven bij de KvK.
Voor mij is het allemaal wat ingewikkeld en absoluut niet mijn terrein. Ik ben vooral heel benieuwd!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pinkielady1
pinkielady1
Beste,
Momenteel werk ik met mijn compagnon samen in een maatschap met personeel. Omdat we een behoorlijke groei doormaken (gelukkig!) is ons aangeraden om over te stappen naar een BV-structuur waarbij wij beiden met een persoonlijke BV gekoppeld zijn aan de BV van ons bedrijf. Ons bedrijf telt nu 12 werknemers die bij ons in dienst zijn.
BV1 BV2
BV bedrijf
Laten we zeggen dat ik BV1 ben; ik vraag mezelf namelijk een aantal zaken af:
- Kan ik dan iemand in dienst nemen die ook in dienst is bij BV-bedrijf? (of overnemen)
- Kan ik überhaupt iemand in dienst nemen?
- Kan ik aan deze BV ook andere bedrijven koppelen? (mijn hobby is fotografie en ik zou het heel leuk vinden om dat professioneel meer uit te breiden) -> vraag komt voort uit de informatie dat een persoon zichzelf niet twee keer kan inschrijven bij de KvK.
Voor mij is het allemaal wat ingewikkeld en absoluut niet mijn terrein. Ik ben vooral heel benieuwd!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59444-persoonlijke-bv-personeel-aannemen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag