Ik weet niet of mijn vraag in de juiste rubriek staat.
Ik heb een klein bedrijfje in Horeca verhuur artikelen, waaronder snackhuisjes en heb daarvoor een bus met kanteltrailer, maar ook een eigen BE Combinatie.
Afgelopen jaar heb ik daar handelsonderneming aan toegevoegd.
Nu heb ik wat dingen in Italië op het oog, waaronder een auto.
Alleen krijg ik deze niet mee, ivm ik een CMR document /vrachtbrief moet hebben.
Nu is deze gewoon te verkrijgen, maar ik zit met een belangrijke vraag, die ik niet 1.2.3. op Google kan vinden.
ACI (italiaanse RDW) beweert dat de auto alleen door een erkende transporteur naar Nederland vervoerd mag worden en niet in eigen vervoer.
Ik heb eenmaal terug in Nederland met diverse mensen gesproken, die zeggen een auto zonder problemen met eigen trailer en CMR document opgehaald hebben.
Iemand hier bekend hoe het nu werkelijk in elkaar zit?? en mag ik met eigen vervoer en een CMR document de auto in Italië ophalen en naar Nederland brengen??
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Superoo
Superoo
Ik weet niet of mijn vraag in de juiste rubriek staat.
Ik heb een klein bedrijfje in Horeca verhuur artikelen, waaronder snackhuisjes en heb daarvoor een bus met kanteltrailer, maar ook een eigen BE Combinatie.
Afgelopen jaar heb ik daar handelsonderneming aan toegevoegd.
Nu heb ik wat dingen in Italië op het oog, waaronder een auto.
Alleen krijg ik deze niet mee, ivm ik een CMR document /vrachtbrief moet hebben.
Nu is deze gewoon te verkrijgen, maar ik zit met een belangrijke vraag, die ik niet 1.2.3. op Google kan vinden.
ACI (italiaanse RDW) beweert dat de auto alleen door een erkende transporteur naar Nederland vervoerd mag worden en niet in eigen vervoer.
Ik heb eenmaal terug in Nederland met diverse mensen gesproken, die zeggen een auto zonder problemen met eigen trailer en CMR document opgehaald hebben.
Iemand hier bekend hoe het nu werkelijk in elkaar zit?? en mag ik met eigen vervoer en een CMR document de auto in Italië ophalen en naar Nederland brengen??
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59639-cmr-vrachtbrief-icm-eigen-vervoer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag