Wij leveren voornamelijk service en spares over de gehele wereld aan machines. Vele van deze zijn oud en worden o.a. vanwege faillissementen niet meer ondersteund door andere bedrijven. Tevens bouwen wij zelf een nieuw model machine waarvan er inmiddels enkele zijn verkocht. Door deze lange geschiedenis, overnames, onderhanden verkopen etc. en honderden klanten is niet meer geheel overzichtelijk welke machine precies waar staat. Wel hebben wij in Exact een volledig overzicht van alle relaties en tevens bezitten wij alle documentatie van alle ooit geleverde machines.
Om toch een database te gaan opbouwen ben ik op zoek naar een geautomatiseerde oplossing die het volgende biedt;
Bij Servicebezoeken zou de servicemonteur en/of verkoper toegang moeten hebben tot de historie en openstaande punten bij deze klant/machine
Servicerapportages zouden in dit systeem moeten worden geplaatst, zodat andere servicemonteurs bij toekomstige bezoeken toegang hebben tot deze historie;
Geleverde onderdelen zou in en Spares-historie moeten komen, misschien in de toekomst zelfs met mogelijkheid van een klanten portal waarbij de klant herhaalbestellingen kan doen
De helpdesk kan deze informatie inzien voor technische ondersteuning en eventuele info of reminders plaatsen
Als de Sparesafdeling de melding krijgt dat er 'bij een volgend bezoek' een bepaald onderdeel meegenomen dient te worden, moet deze afdeling dit als reminder in het systeem kunnen plaatsen, zodat deze oplicht als bijvoorbeeld een serviceafdeling een bezoek inplant (werk/service order aanmaakt) en deze klant selecteert
Finance moet hier eventuele openstaande facturen informatie aan kunnen hangen, zodat een monter in ieder geval op de hoogte is van bijvoorbeeld betalingsmoeilijkheden
Engineering moet bijvoorbeeld bepaalde upgrades en/of tekeningen klaar kunnen zetten etc.
Als Boekhoudpakket gebruiken wij Exact Globe (offline), maar deze is ook met uitbreidingen mijns inziens niet geschikt om voor bovenstaande te functioneren. Wel zou het vanuit het mooi zijn als de oplossing die ik zoek deels te integreren is met Exact, bijvoorbeeld de Facturatie.
Zelf denk ik richting een soort Ticketsysteem, maar dit wiel is vast al eens uitgevonden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Chester
Chester
Hoi allen,
Wij leveren voornamelijk service en spares over de gehele wereld aan machines. Vele van deze zijn oud en worden o.a. vanwege faillissementen niet meer ondersteund door andere bedrijven. Tevens bouwen wij zelf een nieuw model machine waarvan er inmiddels enkele zijn verkocht. Door deze lange geschiedenis, overnames, onderhanden verkopen etc. en honderden klanten is niet meer geheel overzichtelijk welke machine precies waar staat. Wel hebben wij in Exact een volledig overzicht van alle relaties en tevens bezitten wij alle documentatie van alle ooit geleverde machines.
Om toch een database te gaan opbouwen ben ik op zoek naar een geautomatiseerde oplossing die het volgende biedt;
Als Boekhoudpakket gebruiken wij Exact Globe (offline), maar deze is ook met uitbreidingen mijns inziens niet geschikt om voor bovenstaande te functioneren. Wel zou het vanuit het mooi zijn als de oplossing die ik zoek deels te integreren is met Exact, bijvoorbeeld de Facturatie.
Zelf denk ik richting een soort Ticketsysteem, maar dit wiel is vast al eens uitgevonden.
Ik dank jullie reeds voor de input.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59675-crmticketsysteem-of-anderzijds-voor-meerdere-afdelingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag