• 0

volledige vrijstelling structuurregime en verzwakt regime

Het verzwakt regime en volledige vrijstelling kan worden toegepast als de betrokken vennootschap onderdeel is van een internationaal concern waarvan de meeste medewerkers buiten Nederland werkzaam zijn.

 

Maar wanneer wordt er nu precies gekozen voor het toepassen van het verzwakt regime of de volledige vrijstelling? Welke keuze is hierin het beste en in welke situatie?

 

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste beNice.

 

Welk probleem heb je op dit moment om de keuze te bepalen.

Op dit moment klinkt je vraag meer als een studiecasus dan een ondernemersprobleem.

 

Ik zie op dit moment geen enkel aanknopingspunt naar een probleem waar jij als ondernemer op dit moment tegenaan loopt en opgelost moet worden.

Kun je je vraag en de achtergrond ervan wat duidelijker toelichten?

Link naar reactie
  • 0

Behalve kostenbesparing, wat is je doel hiermee? Op zichzelf geeft het structuurregime doorgaans een enorme kwaliteitsimpuls aan de leiding van de onderneming; het aanstellen van een RvC die bepaalde taken en verantwoordelijkheden van de AV overneemt is wel het meest belangrijke punt hierbij.

 

Het kiezen voor een verzwakt regime of volledige vrijstelling kan zijn oorsprong vinden in het bijvoorbeeld beschermen van bestuurders of bepaalde posities binnen het management. Soms zijn dit keuzes die worden gemaakt ten behoeve van bepaalde personen, die niet altijd de beste keuze hoeven te zijn voor de betreffende onderneming. Anderzijds kan het kiezen voor een verzwakt regime of volledige vrijstelling een weloverwogen keuze zijn doordat het regime al voor de moedermaatschappij geldt, of bijvoorbeeld doordat de vennootschap onderdeel uitmaakt van een groter (internationaal) concern, etc.

 

Het antwoord op je vraag is erg casusspecifiek en daarom zullen we meer informatie nodig hebben om je goed te kunnen helpen met het beantwoorden van je vraag.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reactie.

 

Ik ben bezig met het uitschrijven van een opdracht over de RvC bij structuurvennootschappen voor mijn opleiding. Alleen ik kan niet duidelijk uitleggen wanneer er bijvoorbeeld in de situatie dat de structuurregeling al van toepassing is op de moedermaatschappij voor welke vrijstelling (verzwakt regime of volledige vrijstelling) gekozen moet worden. Waar hangt dit van af indien het een weloverwogen keuze is?  

Link naar reactie
  • 0

Beste beNice,

 

Met de motivatie dat het voor je opleiding is ga ik dit topic sluiten.

Higherlevel richt zich hoofdzakelijk op actief ondernemerschap. Studievragen worden alleen dan toegestaan als ze voldoende aansluiting hebben met de doelgroep van Higherlevel. Ik denk dat ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan stellen dat er op Higherlevel geen bestuurders van structuurvennootschappen bevinden die zich voor dit dilemma geplaatst zien.

 

Ik laat het topic in gesloten vorm wel staan zodat als er experts zijn die jou via pm willen helpen dit wel kunnen doen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.