• 0

Vage constructie....of niet?

Dames en heren,

 

Sinds een tijd ben ik de gelukkige eigenaar van een beveiligings- en telecommunicatiebedrijf welke goed loopt. Nu ben ik vorig jaar via via in gesprek geraakt met een man die reeds geruime tijd een eigen bedrijf heeft in o.a. garage- industrie en garagedeuren, zonwering, aandrijvingen etc. Doordat de beste man het steeds drukker kreeg zijn we samen verder gegaan waarbij ik mijn huidige bedrijf gewoon voortzet. Afgesproken was, om geen risico te lopen, dat ik onder zijn naam zijn producten ga verkopen en de marge er tussen aan hem zou factureren. Bij goed lopen van het bedrijf zouden wij per 1 jan. 2006 samen overgaan tot een BV. Gisteravond een bespreking gehad en nu wil hij beweren dat wij deze facturatieconstructie nooit hebben afgesproken en wil mij helemaal niets uitkeren. Hij heeft als argument dat ik blij moet zijn dat ik met 'm mee mag lopen en hij vindt dat als je iets "nieuws" opzet je nooit gelijk winst kunt maken. Volgens hem is dit een normale constructie. Gelukkig waren er gister meerdere mensen bij anders stond ik niet voor mezelf in. Eigenlijk weet ik nu al wat de reacties zullen zijn maar goed, ik ben toch benieuwd.

 

( en nee, we hebben niets op papier staan, weer een dure les erbij )

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

je factureert nu dus ook al een jaar aan hem? en nu pas zegt ie dat die afspraak niet bestaat? hij heeft dus ook niet betaald al die tijd?

 

Nee, misschien een beetje onduidelijk maar we zijn "samen" sinds 1 mei DIT jaar. Maar inderdaad, tot nu toe nog steeds niet betaalt en dat was ook een onderdeel van de bespreking en de uitkomst is duidelijk. >:(

Link naar reactie
  • 0

murphy,

 

Je schrijft dat je, voordat je bij hem de zaak in stapte, een aantal zaken afgesproken had. Dan vraag ik me af hoe je dat hebt afgesproken, waren daar meer mensen bij betrokken??

Daarnaast zal ik mijn conclusies trekken wanneer mijn zakenpartner gemaakte afspraken niet nakomt, op papier of niet. Het enige voordeel is dat wanneer het op papier staat je er juridisch ook iets mee kan. Dat kun je nu vergeten denk ik.

 

In ieder geval succes, en als ik jouw was zal ik er geen tijd meer in steken!!!!

 

Dennis

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, als ik het goed begrijp heb je gewoon onbetaald voor die kerel gewerkt, terwijl je in de waan was dat je officieus zakenpartner was en spoedig officieel zou worden. Iemand die zo omgaat met afspraken, daar moet je helemaal niets mee te maken willen hebben.

 

Ik zou zeggen: cut your losses. Direct. Heel jammer van het onbetaalde werk, maar alle tijd die je er nu nog insteekt om je recht te krijgen, is hoogstwaarschijnlijk verspilde tijd die je beter kan gebruiken voor je eigen bedrijf. En zelfs als je 'zakenpartner' zover zou kunnen krijgen dat hij zich aan zijn afspraak houdt voor de facturen van mei en juni, kan je er donder op zeggen dat hij je probeert te naaien in de maanden die volgen, en je alleen aan het lijntje houdt met vage beloftes van mede-eigenaarschap van een winstgevende BV.

 

Link naar reactie
  • 0

murphy,

 

Je schrijft dat je, voordat je bij hem de zaak in stapte, een aantal zaken afgesproken had. Dan vraag ik me af hoe je dat hebt afgesproken, waren daar meer mensen bij betrokken??

Daarnaast zal ik mijn conclusies trekken wanneer mijn zakenpartner gemaakte afspraken niet nakomt, op papier of niet. Het enige voordeel is dat wanneer het op papier staat je er juridisch ook iets mee kan. Dat kun je nu vergeten denk ik.

 

In ieder geval succes, en als ik jouw was zal ik er geen tijd meer in steken!!!!

 

Dennis

 

Er waren bij dat desbetreffende gesprek meerdere mensen bij ( juridisch adviseur, boekhouder ) maar zoals ik al eerder schreef, d'r staat niets op papier. Was tevens de laatste keer. Vanavond wordt het gesprek vervolgd met daarbij mijn adviseur en alles wordt nu wel op papier gezet. En inderdaad, ik steek er geen tijd meer in en zal ook afscheid van hem nemen.

Link naar reactie
  • 0

dat lijkt me een verstandig besluit, al zoo ik wel mijn geld van de afgelopen periode willen ontvangen. Maar je moet zelf maar bekijken of dat er nog in zit...

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0
Vanavond wordt het gesprek vervolgd met daarbij mijn adviseur en alles wordt nu wel op papier gezet. En inderdaad, ik steek er geen tijd meer in en zal ook afscheid van hem nemen.

 

Afronden en op eigen benen doorgaan.

 

Sterkte en succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.