• 0

geen octrooi op product!!

Ik ben van plan een succesvol product te gaan exporteren naar de US, om een aantal zaken voor te zijn heb ik ook een onderzoekje gedaan naar een mogelijke octrooi op dit product.

Dit blijkt niet geregeld te zijn.

Nu is mijn vraag wat de meest verstandige actie is die ik nu moet nemen.

Kan ik hier nog octrooi op krijgen in de US, ik ben niet de uitvinder en heb tot dusver niks van die dingen verkocht. In de US is er ook nog niks van verkocht.

 

Ik hoor graag van jullie.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je geeft zelf al aan dat het om een succesvol product gaat.

Octooiering is dan niet meer mogelijk.

Het stand der techniek geworden door openbaar making, in dit geval doordat het een vrij verkrijgbaar product is.

 

Het enige wat je voor dit specifieke product zou kunnen doen is, proberen de exclusieve rechten voor Amerika te krijgen.

En natuurlijk een scherpe prijs.

 

Heb je trouwens al distributeurs daar gevonden of ga je het helemaal zelf doen ?

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Ik ga een handelshuis opzetten vanuit daar gaan we het product distribueren naar de verschillende agenten en vanuit dat kantoor gaan we de marketing aansturen.

 

Bedankt voor je reactie, is het ook niet mogelijk een amerikaans octrooi te krijgen, aangezien dit product nog niet in de us verkocht wordt.

 

Als we het product nou net iets verbeteren en er dan octrooi op aanvragen, of is dat ook geen optie?

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Ik ga een handelshuis opzetten vanuit daar gaan we het product distribueren naar de verschillende agenten en vanuit dat kantoor gaan we de marketing aansturen.

 

Bedankt voor je reactie, is het ook niet mogelijk een amerikaans octrooi te krijgen, aangezien dit product nog niet in de us verkocht wordt.

 

Als we het product nou net iets verbeteren en er dan octrooi op aanvragen, of is dat ook geen optie?

 

 

Als je het product zodanig wijzigd dat er sprake is van een nieuw product, en dan bedoel ik vernieuwend op de manier zoals je dat bedoeld bij een patent, dan zou dat een optie kunnen zijn.

 

Waarom denk je een patent nodig te hebben ?

Is het product eenvoudig na te maken ?

Wat heeft de concurrentie voor producten ?

 

Sta je er trouwen bij stil dat de Amerikaanse markt een hele andere is dan de Europese ?

Link naar reactie
  • 0

Dat de amerikaanse markt anders is dan de europesche heb ik wel ondervonden bij Coolgrip (www.coolgripgolf.com).

 

Het product is inderdaad makkelijk na te maken.

Het product kent op dit moment geen concurrenten.

Ik denk een patent nodig te hebben doordat anderen het dan gaan kopieren en een paar dollar onder mijn prijs gaan zitten.

Best een reeële kans toch?

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Het product is inderdaad makkelijk na te maken.

Het product kent op dit moment geen concurrenten.

Ik denk een patent nodig te hebben doordat anderen het dan gaan kopieren en een paar dollar onder mijn prijs gaan zitten.

het aanvragen en toegewezen krijgen van een octrooi is 1,

een octrooi heeft pas zin wanneer je in staat bent een octrooi te handhaven.

dit is in het algemeen een zwaardere opgave, waarbij de moeilijkheid met name bepaald wordt door de grootte van jouw zak vergeleken met die van je potentiele concurrenten.

 

in jouw geval maken de kopieerbaarheid van het produkt en het Amaerikaanse rechtssysteem het alleen maar moeilijker.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wat je bedoeld, het octrooi is zoveel waard als de inhoud van je portemonnee. Aan de andere kant wil je natuurlijk niet een bedrjif opzetten en een één of andere duplicator loop er mee van door. Vandaar deze vraagstellingen.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat product Coolgrip herken ik. Volgens mij heeft vorig jaar (of het jaar daarvoor) een deelnemer meegedaan aan de NewVenture businhessplanwedstrijd (volgens mij had hij nog gewonnen ook).

Helaas kan ik er op dit moment geen info van achterhalen. Ook de site van NewVenture onder alumni staat deze niet vermeldt.

 

Maar .... de Witte ... zit daar al jaren in de jury ... die heeft ook een goed geheugen. Anders kan ik (indien gewenst) even contact opnemen met NewVenture?

 

Maar ... wacht .... volgens mij heeft die winnaar gesproken tijdens een event bij Nebib ...

 

Even ... browsen op HL ....

 

Arie Bos won in 2003 de hoofdprijs bij de ondernemingsplanwedstrijd New Venture met het product de Coolgrip (een indicator die aangeeft dat je te hard in de grip van een golfclub knijpt, een eigenschap die veel golfers hebben. Bij de sport is een goede en ontspannen handgreep zeer belangrijk). Met name op de Amerikaanse markt wist hij het produkt binnen zeer korte tijd te distribueren. Inmiddels benut hij zijn know how om ook veel andere innovatieve producten op de Amerikaanse markt te introduceren.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal,

 

voor de europesche markt heb ik een setup gemaakt, vandaar.

Arie is ook nog voor een presentatie bij Nebib geweest volgens mij.

Sterk geheugen heb je Kermie!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Als ik het mij goed herinner is de uitvinder van de Coolgrip ook lid van de NOVU.

 

Onder NOVU leden is meer dan voldoende kennis aanwezig over opereren op de Amerikaanse markt.

Wouter Pijzel (directeur NOVU) heeft daar zelf ook wat jaartjes gewerkt.

Neem eens contact met hun op, of beter sluit je aan bij het NOVU netwerk.

 

Naast een octrooi zijn er nog twee methodes om je product te beschermen.

1 je hebt een speciale productiemethode die je voorsprong geeft op concurrenten.

2 je zet het product meteen scherp geprijst in de markt.

 

Overigens zijn er heel veel producten in de handel verkijgbaar die bij marktintroductie geoctrooieerd hadden kunnen worden, maar waarbij dat nooit gebeurt is.

 

Ik denk dat jij je plannen eens goed tegen het licht moet houden, en eens goed bekijken wat je wilt bereiken met deze Amerikaanse marktintroductie.

Zorg ook dat je contacten legt met mensen die ervaringsdeskundig zijn op dit vlak.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik zit met hetzelfde probleem, Het geen wat ik wil importeren bestaat al en is alleen tot nu toe tekoop/bekend in china.

Mijn vraag is nou of ik een nederlands octrooi kan aanvragen op dat geen wat ik wil importeren

 

mvg jimmy

 

Kort een duidelijk antwoord NEE

 

Je kunt proberen een exclusief recht van de Chinese producent voor verkoop in Nederland te bedingen.

En misschien is het niet onverstandig om zelf even in de octrooidatabase te snufflelen of het product niet toevallig door een ander bedrijf gapatenteerd is. Je zal niet de eerste zijn die zodra de containers in Rotterdam staan, gelijk de AID/ECD op zijn dak krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Als een product ergens op de wereld wordt verkocht of zelfs als er sprake is van een beschrijving in, laten we zeggen, het parochieblad van een kleine kerk op Oost Timor, is in principe geen octrooi meer mogelijk.

Dit publiceren gebeurd feitelijk door bedrijven die geen octrooi willen aanvragen maar ook niet willen dat ze later beperkt worden door de vinding van een ander.

 

Het is natuurlijk wel mogelijk om octrooi op een kleine verbetering te krijgen maar de vraag of je daar iets aan hebt als de verbetering weinig toevoegd.

Het kan wel heel handig zijn als verdediging richting een grote partij die een octrooi heeft dat in de buurt komt.

Link naar reactie
  • 0

First to file: zien we niets over het hoofd?

 

In Amerika gelden iets andere regels m.b.t. octrooien.

Als je in Amerika kunt aantonen dat je op een bepaalde datum een bepaald idee had, heb je nog een jaar de tijd om een octrooi aan te vragen. Het systeem heet First to Invent (wij kennen hier First to File)

 

In jou geval kun je daar misschien nog iets mee, als je je leverencier kan bewegen om zijn product te octrooieren en jou een exclusieve licentie te verlenen.

 

Moet er alleen niets in dat parochieblaadje hebben gestaan..

90% van de 1.050.000 Oost-Timoranen is Rooms-Katholiek ;)

 

Groet,

 

Peter

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik zit met hetzelfde probleem, Het geen wat ik wil importeren bestaat al en is alleen tot nu toe tekoop/bekend in china.

Mijn vraag is nou of ik een nederlands octrooi kan aanvragen op dat geen wat ik wil importeren

 

mvg jimmy

 

Kort een duidelijk antwoord NEE

 

Je kunt proberen een exclusief recht van de Chinese producent voor verkoop in Nederland te bedingen.

En misschien is het niet onverstandig om zelf even in de octrooidatabase te snufflelen of het product niet toevallig door een ander bedrijf gapatenteerd is. Je zal niet de eerste zijn die zodra de containers in Rotterdam staan, gelijk de AID/ECD op zijn dak krijgt.

 

 

Het antwoord van Nico is kort en duidelijk.

ik kan me daar alleen maar bij aansluiten, je te wijzen op zijn waarschuwing en je veel succes te wensen met je handel.

 

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.