Dit jaar voor het eerst bezig met mijn belastingaangifte als ondernemer (eenmanszaak). Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven bij onderstaand.
Ik heb niet helder hoe ik mijn eigen ondernemingsvermogen uitreken. Waarschijnlijk een domme vraag. want op google lees ik duidelijk: ov = activa-kortlopende schulden.
Ik zal hieronder mijn begin en eindbalans zetten met fictieve bedragen. Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Alvast heel erg bedankt voor het meekijken en jullie advies.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
KEJA
KEJA
Beste allen,
Dit jaar voor het eerst bezig met mijn belastingaangifte als ondernemer (eenmanszaak). Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven bij onderstaand.
Ik heb niet helder hoe ik mijn eigen ondernemingsvermogen uitreken. Waarschijnlijk een domme vraag. want op google lees ik duidelijk: ov = activa-kortlopende schulden.
Ik zal hieronder mijn begin en eindbalans zetten met fictieve bedragen. Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Alvast heel erg bedankt voor het meekijken en jullie advies.
Balans 31-12-2017
Activa
Inventarissen 5000
Voorbelasting 500
BTW rc nog ontvangen 1500
Voorraadrekening 3000
Passiva
Prive opn en stortingen 10000
BTW afdragen 250
Balans 31-12-2018
Activa
Inventarissen 4500