Ik ben een beginner en loop tegen iets aan bij de belastingaangifte zzp bij de balans rek. Winst en verlies staat er al in.
Bij passiva en activa moet je het begin en eindsaldo invoeren. Dit heb ik gedaan.
Dan komt er een berekening van begin en eindsaldo plus privé onttrekkingen (in mijn geval).
Het saldo begin is hoger dan mijn saldo eind, dan kom ik op een negatief uit.
Eind 2017: 5000, eind 2018 3000.
dat wordt -2000.
Volgens mijn balansrekening komen er 3000 aan onttrekkingen bij.
Maar mijn winst is 3000.
Ik mis hier dus 2000. Als ik dit bedrag toevoeg aan de privé onttrekkingen klopt de eindstand wel.
Wat mis ik hier?
( vraag 2: de waarde van de inventarissen is afgenomen begin en eind jaar. Het programma telt toch het deel waardeverlies mee met berekening. Hoe zit dit?)
ik hoop dat jullie mij wat bij kunnen leren. Alvast bedankt!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Timmerman12
Timmerman12
Ik ben een beginner en loop tegen iets aan bij de belastingaangifte zzp bij de balans rek. Winst en verlies staat er al in.
Bij passiva en activa moet je het begin en eindsaldo invoeren. Dit heb ik gedaan.
Dan komt er een berekening van begin en eindsaldo plus privé onttrekkingen (in mijn geval).
Het saldo begin is hoger dan mijn saldo eind, dan kom ik op een negatief uit.
Eind 2017: 5000, eind 2018 3000.
dat wordt -2000.
Volgens mijn balansrekening komen er 3000 aan onttrekkingen bij.
Maar mijn winst is 3000.
Ik mis hier dus 2000. Als ik dit bedrag toevoeg aan de privé onttrekkingen klopt de eindstand wel.
Wat mis ik hier?
( vraag 2: de waarde van de inventarissen is afgenomen begin en eind jaar. Het programma telt toch het deel waardeverlies mee met berekening. Hoe zit dit?)
ik hoop dat jullie mij wat bij kunnen leren. Alvast bedankt!
mvg
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60476-eigen-vermogen-begin-jaar-hoger-dan-eind-jaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag