• 0

Product aansprakelijkheid

Hallo,

 

Ik heb een eenmanszaak. Ik maak met mijn bedrijf oa. producten voor ontwikkelaars van hardware en software. Ik ben natuurlijk ervan overtuigd dat mijn producten super betrouwbaar zijn :D. Maar, als er iets gebeurd bijv. brand veroorzaakt of zoiets dan ben ik waarschijnlijk aansprakelijk vermoed ik.

 

Worden dit soort zaken gedekt voor mijn WA verzekering of moet dit afzonderlijk worden verzekerd ? Hoe zit het eigenlijk uberhaupt met eventuele schadeclaims in het algemeen ?

 

Zijn er mensen hier die meer weten over hoe dit (onderbelichte) stukje ondernemerschap is geregeld in NL ?

 

Gr.

Alfred.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Alfred,

 

Welkom op HigherLevel.

 

Ga er niet vanuit dat deze zaken standaard in jouw wa verzekering zitten.

Neem contact op met jouw assurantieman/vrouw.

Laat hun een advies uitbrengen hoe het met de dekking zit bij een eventueel probleem.

En laat ook de algemene voorwaarden nog eens goed bekijken door een deskundige.

Mogelijk kun je op een fatsoenlijke manier een groot deel van jouw aansprakelijkheid uitsluiten middels een goede ALV.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Bedankt. Ik zal dat gesprek maar eens aangaan. Overigens ALV...je bedoelt toch Algemene Leverings Voorwaarden toch ?

 

Ik denk dat ik ook maar eens deze ALV van andere bedrijven bekijk. Eens kijken wat die zoal daar in zetten..

 

Gr.

Alfred.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb een eenmanszaak. Ik maak met mijn bedrijf oa. producten voor ontwikkelaars van hardware en software. Ik ben natuurlijk ervan overtuigd dat mijn producten super betrouwbaar zijn :D. Maar, als er iets gebeurd bijv. brand veroorzaakt of zoiets dan ben ik waarschijnlijk aansprakelijk vermoed ik.

 

Worden dit soort zaken gedekt voor mijn WA verzekering of moet dit afzonderlijk worden verzekerd ? Hoe zit het eigenlijk uberhaupt met eventuele schadeclaims in het algemeen ?

 

Zijn er mensen hier die meer weten over hoe dit (onderbelichte) stukje ondernemerschap is geregeld in NL ?

 

Gr. Alfred.

 

Een particuliere WA dekt dit al zeker niet (ik noem deze even omdat sommige ondernemers menen hiermee te kunnen volstaan), ook een Bedrijvenaansprakelijkheidsverzekering (BAV) dekt dit soort schades doorgaans niet. Voor productaansprakelijkheid kun je jouw bedrijf apart laten verzekeren. In je algemene voorwaarden hou je met de verzekering rekening door de aansprakelijkheid jegens afnemers te beperken tot de dekking van de verzekering. Voor opzet en grove nalatigheid kun je in ieder geval geen beperkingen opnemen in je leveringsvoorwaarden.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.