• 0

Financiering rijschool organisatie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je geen (zinnige) antwoorden zal krijgen zonder meer te vertellen.

 

Wat doe je? (dienst, product, wat is dan innovatief aan wat je doet)

Wat bedoel je met sponsoring (bedoel je venture capital of zoek je sponsors die voor geld hun logo op jouw auto oid plaatsen)

Wat bedoel je met "benodigde financien"? (heb je 1 miljoen euro nodig op een prototype te ontwikkelen of moet je personeel bekostigen?)

 

Iets meer info zal wonderen doen. En welkom op het forum trouwens!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik bedoel is het volgende;

Na 35 jaar in de rijschoolbranche actief te zijn geweest wil ik een landelijk netwerk opzetten voor opleiders die onafhankelijk zijn en willen blijven in de branche. Het verzorgen van hun adm.marketing, reclame en examen aanvragen gelijk aan de grote jongens. Het kan een banner mogelijkheid zijn maar ook naamsvermelding op de auto's en website behoren tot de mogelijkheden. Financien zijn nodig voor het opstarten, geschat op 100.ooo euro.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toevallig net gisteravond met mijn boekhouder uitgebreid over sponsoring als financieringsvorm gesproken. Wat aan de orde kwam:

 

Sponsoring wordt - ook door de Belastingdienst - doorgaans gezien als een gift met een ideële achtergrond (liefdadigheid, steunen van politieke partij etc). Daar zitten fiscale haken en ogen aan die doorgaans prettig zijn. In geval van een puur commercieel uitgangspunt (en dus geen steun aan iets dat bv. een maatschappelijk doel is) is dat echter niet aan de orde. Je kunt de term "sponsoring" in dat geval dan ook beter niet gebruiken om misverstanden te voorkomen.

 

Maak niet het misverstand om iets sponsoring te noemen wanneer het dat eigenlijk niet is. Vergelijk: Philips plaatst een advertentie in de krant. Dat kun je heel lieflijk "sponsoring" van die krant noemen, maar in de praktijk is het gewoon een dienstverlening van de krant waarvoor Philips een factuur ontvangt.

 

Dat kun je met je eigen bedrijf ook opzetten. Jij stelt bv. een advertentie - en dienstenpakket samen en probeert dat te verkopen aan bedrijven. Zij krijgen een factuur en kunnen de kosten normaal gesproken dan ook gewoon weer fiscaal aftrekken. Uitgangspunt voor die bedrijven zal zijn dat de deal hen (aanzienlijk) meer moet opleveren dan dat het hen kost. Als je dat aannemelijk kunt maken zit je prima.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Beste your choice,

 

Zoals al door anderen aangegeven zul je zowel voor jezelf als voor toekomstige financiers een goed ondernemingsplan op moeten zetten.

Ik krijg op dit moment het gevoel dat dit project nog in de idee fase zit.

Werkt het eerst eens verder uit.

En wat financiering betreft, lees de columns van Ties eens door.

Je vind ze onder de button extra en dan columns.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

[flash=200,200] De ontwikkeling is reeds gebeurd en heeft een uitvoering in de website examenplanner.nl. Het op/in de markt zetten is een ander verhaal en mijn gedachten gaan dan uit naar niet een contract met een bank maar kort lopende sponsering.Een wisselend aanbod gelijk aan de behoefte van de bezoekers van de site.

Link naar reactie
  • 0

Je zult eerst moeten nagaan wat je zou kunnen aanbieden aan bedrijven in ruil voor hun geld.

 

Je hebt het bijvoorbeeld over het verkopen van bannerposities op je site. Dan ga je rekenen. Je hebt een site die zich vooral richt op consumenten. Nou levert B2C minder op van B2B, maar het kan wel natuurlijk. Stel nou, je plaatst 4 buttons op je site waar je 5 euro CPM voor rekent. CPM wil zeggen: cost per mille, kosten per 1000 bannervertoningen. Is nog steeds aan de hoge kant denk ik, maar goed, als voorbeeld.

 

Zou je 100.000 euro daarmee binnen willen halen, en je dus 4 bedrijven zo gek willen krijgen om elk 25.000 euro te verstrekken, zou dat volgens bovenstaande berekening gelijk staan aan 5.000.000 pageviews op je website per jaar: jij kunt bedrijven dan 5 miljoen "bannerviews" op je website aanbieden in ruil voor het bedrag. Is in principe een kwestie van overeenkomst bereiken en een factuur sturen.

 

Probleempje: er doen jaarlijks maar een stuk of 380.000 mensen rijexamen in Nederland, en daarvan kan je in het allergunstigste geval misschien 10-20% bereiken. Die (ruwe schatting) 70.000 mensen zullen bij lange na geen 5 miljoen pageviews kunnen opleveren. Misschien 500.000, en dan moet je de wind nog mee hebben ook. Durf je die 500.000 te garanderen, dan kun je op basis daarvan een buttonprijs van zo'n 2.500 euro per jaar verantwoorden.

 

Dat is helaas dus andere koek. Je komt dan nog 90.000 euro tekort, en je zult nog heel wat andere manieren moeten kunnen aanbieden om het geld op deze manier bij elkaar te krijgen. Ik zou je willen aanraden om alle mogelijke aanbiedingen die je zou kunnen realiseren, op te schijven en er een reële prijs aan te koppelen.

 

Stel dat dat lukt voor een totaalbedrag van 100.000 euro, dan heb je natuurlijk nog niks. Tijdschriften rekenen doorgaans ook een reële prijs voor hun advertentieposities, maar er gaan er heel wat over de kop omdat ze te weinig adverteerders kunnen vinden. Niet alleen een reële prijsstelling is relevant, maar ook de verkoop zelf. Ken je bedrijven die realistisch gezien ook daadwerkelijk duizenden of tienduizenden euro's zouden willen besteden aan jouw aanbieding(en)?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk voor uw reactie. De banner optie is inderdaad er maar een andere mogelijkheden zijn er ook in de vorm van naamsbekendheid in verschillende delen van nederland waar de instructeurs gevestigd zijn.Een andere optie, welke zich beperkt tot Flevoland, is sponsering van de rij-simulatoren welke dan voorzien zijn van het logo van de sponser.Stel een percentage van potentiele consumenten ( lees 70.000 ) is een elk jaar terug kerend item plus het feit dat deze consument 2x examen moet doen t.w. theorie en praktijk-examen. Nog maar niet te spreken van het transport onderdeel waar de consument 5x examen moet doen plus de andere niet aspirant rijbewijs gegadigde. Oke, ik moet nog veel onderzoeken naar de mogelijkheden, super bedank !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.