• 0

Transport dilemma - Advies gevraagd van Export-experts !

Onlangs heb ik enkele grote orders binnengehaald maar sta voor een transport dilemma en hoop op advies van EXPERTS;

 

De zendingen staan straks gereed op het adres van mijn leverancier in Chicago en dienen vervolgens te worden getransporteerd naar LA, het depot van de vervoerder van mijn klant. Vanaf dit depot zal mijn klant de zendingen laten overvliegen naar Azië.

Op zich een vrij éénvoudige en overzichtelijke routing echter wil ik, als tussenpersoon, ten alle tijde voorkomen dat mijn klant en mijn leverancier met elkaar in contact komen. Dus de verpakking mag niet voorzien zijn van enige vermeldingen van mijn leverancier, vrachtbrieven waarop het verzendadres in Chicago vermeld staat mogen niet zichtbaar zijn danwel overhandigd worden zijn etc etc.

 

Heeft er iemand wel eens met hetzelfde 'bijltje gehakt' en kan mij daarin adviseren?

 

<>

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dus de verpakking mag niet voorzien zijn van enige vermeldingen van mijn leverancier, vrachtbrieven waarop het verzendadres in Chicago vermeld staat mogen niet zichtbaar zijn danwel oerhandigd worden zijn etc etc.

1) Dus de verpakking mag niet voorzien zijn van enige vermeldingen van mijn leverancier,

- packinglist verwijderen

- gebruiksaanwijzingen verwijderen

- shipper instructions verwijderen

2) vrachtbrieven waarop het verzendadres in Chicago vermeld staat mogen niet zichtbaar zijn danwel oerhandigd worden zijn.

- bii export moet de douane uitklaren, dus moet er een"ïnvoice" en

packinglist worden overlegd.

3) de douane in het land van bestemming wil ook een origine certificate

(waar komt de zending vandaan)?

 

Een vervoerder of expediteur heeft géén mogelijkheden om een lading

te neutraliseren, probeer de zending via een verhuisbedrijf te zenden

en stel je voorwaarden schriftelijk vast.

Dit gaat je wel extra kosten.

 

sux6

Link naar reactie
  • 0

Hi Trabjo,

 

Een aanvulling op wat Strategos allemaal heeft vermeld: zorg dat je er boven op zit. Ga er naar toe! Zeker de eerste keer. We hebben tegenwoordig fantastische communicatie middelen, maar in dit soort gevallen is niets beter dan zelf aanwezig te zijn om de boel te controleren (of iemand die je voor de volle 100% vertrouwd).

 

Je kan nog zulke goede afspraken maken; een foutje is zo gemaakt en dat kan grote gevolgen hebben.

 

Wie heeft het grootste belang bij deze neutralisering? Jij! Check alles. Dit geeft de leverancier ook een goed gevoel van jouw betrokkenheid.

 

Alvast een goede reis en heel veel succes!

 

 

glass craft • glass art • glass recycling

Link naar reactie
  • 0

Trabjo,

Ik ben zelf 20 jaar expediteur geweest bij verschillende grote bedrijven in de haven van Rotterdam.

Wij hadden regelmatig zendingen die neutraal naar een ontvanger werden verscheept.

Dat kan heel eenvoudig: zoek een expediteur die ook een kantoor heeft (of een collega waar het bedrijf mee samenwerkt) in de buurt van de plaats van aankomst. Dat bedrijf zorgt dan voor inklaring en aflevering e.d. Die zorgt er dan voor dat alle facturen, pakbonnen etc. verwijderd of vervangen worden.

Een bedrijf als bijvoorbeeld Kühne & Nagel heeft verschillende kantoren in de U.S.A. Zelf zou ik liever een wat kleinere expediteur in de arm nemen in dit soort gevallen, aangezien je deze persoonlijk wat beter kunt instrueren. Je moet namelijk wel HEEL duidelijk doorgeven hoe alles in zijn werk hoort te gaan.

Als je meer info nodig hebt, hoor ik het wel.

Sterkte!

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit mij aan bij de andere posters.

Ga er naar toe, en zoek welke "ompakker" dit op de juiste manier doet.

Vooral tijdsdruk kan funest zijn, dan slipt er zo een pakbon of een adres sticker door.

Stel ook eisen aan jouw leverancier wat betreft verpakking en labels die erop zitten.

Dit geeft jouw weer de mogelijkheid dit werk snel te doen.

 

Enkele jaren terug haalde ik (in loondienst) op deze manier kwekerij producten uit Polen.

Deze werden geneutraliseerd op Schiphol en zo verder gestuurd.

We hebben toen ook overwogen om een papieren vestiging in Polen op te zetten zodat op oorsprongsdocumenten ook de eigen bedrijfsnaam kon staan.

 

Suc6

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.