• 0
(aangepast)

Een onderaannemer van mij, woonachtig in België heeft een bv opgericht omdat hij vaak werk doet in Nederland.

Alles van een leien dakje. BV in april opgericht. BTW nr. aangevraagd en daar kwam het probleem, dat wil deze medewerker niet geven aangezien hij geen kantoor en magazijn in Nederland heeft.

Mannen met twee rechter handen kunnen beter werken dan dit soort dingen afhandelen.

Ik heb deze medewerker in Oost-Brabant gebeld en uitgelegd dat deze man al een bestelbus heeft gekocht en personeel wil aannemen en dat hij ingeschreven staat bij een office-centre aangezien iedere werk een factuurtje uitschrijven ook vanuit België kan.

Zoals zo vaak is op een standpunt terugkomen erg moeilijk voor ambtenaren.

 Nu is mijn onderaannemer doorverwezen naar Heerlen. Na twee weken heeft ie nog niets ontvangen en moet al voor duizenden Euro’s facturen.

Noodgedwongen werken we nu met kwitanties waar ik ook niet vrolijk van word.

Wat is nu de volgende stap?

Suggesties?

 

aangepast door Hans van den Bergh
Titel aangepast naar daadwerkelijke probleemstelling

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, BTWvraag2019 zei:

Zoals zo vaak is op een standpunt terugkomen erg moeilijk voor ambtenaren.

Als ex-ambtenaar wordt ik niet vrolijk van dit soort generaliserende onzin.

 

Maar goed, je onderaannemer heeft dus geen vaste inrichting in Nederland en wil dus toch graag een Nederlands btw nummer voor een onderneming waarvan de feitelijke leiding in het buitenland is gevestigd. Waarom meen je dat zijn onderneming daar recht op heeft? 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

  • 1

Omdat er geen vermoeden van fraude is en hij aangegeven heeft werkzaamheden te gaan verrichten die btw onderhavig zijn. Je mag het onzin noemen, geen probleem, maar persoonlijke ervaringen vormen de individuele mening. Denk je ook niet?

  • 0
23 uur geleden, BTWvraag2019 zei:

Na twee weken heeft ie nog niets ontvangen

Dat de Nederlandse Belastingdienst in btw-aangelegenheden schriftelijk na 4 tot 6 weken reageert, is niet ongebruikelijk.
Bovendien is het nu bouwvak- en zomervakantie in Zuid-Nederland.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    9 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.