even voor mijn eigen beeldvorming, misschien gaat het helemaal niet door maar wil er toch goed op voor bereid zijn als ik eenmaal in de onderhandeling ga.
Een gestopte collega heeft een deel van zijn voorraad aan mij aangeboden.
Hij had een eenmanszaak en deze is volledig afgehandeld vertelde hij mij maar hij zit nog met een deel voorraad welke nadat de zaak is opgeheven is over gegaan naar privé.
Is het correct dat ik met een inkoopverklaring deze voorraad van hem kan overnemen zodat mijn administratie sluitend is?
En klopt het ook dat ondanks dat deze voorraad nieuw is ik hier ook de marge regeling op kan toepassen bij verkoop?
Of een andere mogelijkheid, een 'in consignatie' regeling, is dit ook met particulieren gebruikelijk/mogelijk?
Komt misschien wat meer papierwerk bij kijken en zal wat minder winst opleveren, maar daartegenover ook minder risico.
Hoor het graag.
Grt,
Berto.
aangepast door Berto Margeregeling bij verkoop toegevoegd
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Berto
Berto
Beste HL'ers,
even voor mijn eigen beeldvorming, misschien gaat het helemaal niet door maar wil er toch goed op voor bereid zijn als ik eenmaal in de onderhandeling ga.
Een gestopte collega heeft een deel van zijn voorraad aan mij aangeboden.
Hij had een eenmanszaak en deze is volledig afgehandeld vertelde hij mij maar hij zit nog met een deel voorraad welke nadat de zaak is opgeheven is over gegaan naar privé.
Is het correct dat ik met een inkoopverklaring deze voorraad van hem kan overnemen zodat mijn administratie sluitend is?
En klopt het ook dat ondanks dat deze voorraad nieuw is ik hier ook de marge regeling op kan toepassen bij verkoop?
Of een andere mogelijkheid, een 'in consignatie' regeling, is dit ook met particulieren gebruikelijk/mogelijk?
Komt misschien wat meer papierwerk bij kijken en zal wat minder winst opleveren, maar daartegenover ook minder risico.
Hoor het graag.
Grt,
Berto.
aangepast door BertoMargeregeling bij verkoop toegevoegd
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61945-voorraad-kopen-van-een-gestopte-collega/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag