• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi!

Een kennis van mij heeft onlangs ook eea meegemaakt met MKB topdeal. Ze zijn op de huistelefoon gebeld en meneer heeft opgenomen met het idee dat hij enkel een informatiemail zou krijgen ipv al vast zou zitten aan een abonnement. MKB belde echter voor de eenmanszaak van zijn vrouw. Nu heb ik (als beginnend juriste) namens hen een aantal brieven geschreven waarin we hebben beargumenteren dat meneer niet vertegenwoordigingsbevoegd is, danwel er sprake zou zijn van dwaling. Inhoudelijk wordt er nauwelijks op gereageerd. Ze stellen nota bene dat mevrouw maar aangifte wegens gegevensmisbruik tegen haar man moet doen. We hebben ze laten weten dat dit onzin is en dat de factuur niet betaald zal worden. Nu reageren ze dat zij dan maar aangifte gaan doen en een gerechtelijke procedure gaan starten omtrent de onbetaalde factuur. Dit hele verhaal is medio maart begonnen, dus wij vroegen ons af of er iemand hier al langer mee zit en of MKB al verder is gegaan dan alleen dreigingen? Ik heb het hele forum teruggelezen maar zoals ik het zie is dat momenteel niet zo. Deze factuur gaat in ieder geval niet betaald worden en wij zijn verder niet bang voor een procedure (het recht staat immers aan onze zijde). Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, MrProen zei:

Nu reageren ze dat zij dan maar aangifte gaan doen en een gerechtelijke procedure gaan starten omtrent de onbetaalde factuur. 

 

Dat is juridische prietpraat. Waar zouden zij aangifte moeten doen? En waarvan? Van smaad, dat schrijven ze iedereen. :face-with-monocle:

 

Ze kunnen uiteraard de ondernemer in kwestie dagvaarden. De kans daarop acht ik gering, omdat dit een scam is waarbij de mensen achter MKB Topdeal (en MKB op Reis) ondernemers op een verkeerd been zetten met een babbeltruc. Ze willen onzichtbaar blijven en kunnen dus geen gebruik maken van bonafide incassobureaus en deurwaarders. Vandaar dat ze steeds weer nieuwe blufverhalen bedenken.

 

We zijn inmiddels met tientallen gedupeerden, die graag meehelpen om tot tegenactie over te gaan. Bedenk als beginnend jurist een effectieve manier om deze mensen het zwijgen op te leggen en mail me eens om dat tot uitvoering te brengen! Maar betaal nooit...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 25-4-2020 om 23:05, TwaBla zei:

 

Dat is juridische prietpraat. Waar zouden zij aangifte moeten doen? En waarvan? Van smaad, dat schrijven ze iedereen. :face-with-monocle:

 

Ze kunnen uiteraard de ondernemer in kwestie dagvaarden. De kans daarop acht ik gering, omdat dit een scam is waarbij de mensen achter MKB Topdeal (en MKB op Reis) ondernemers op een verkeerd been zetten met een babbeltruc. Ze willen onzichtbaar blijven en kunnen dus geen gebruik maken van bonafide incassobureaus en deurwaarders. Vandaar dat ze steeds weer nieuwe blufverhalen bedenken.

 

We zijn inmiddels met tientallen gedupeerden, die graag meehelpen om tot tegenactie over te gaan. Bedenk als beginnend jurist een effectieve manier om deze mensen het zwijgen op te leggen en mail me eens om dat tot uitvoering te brengen! Maar betaal nooit...

Ze hebben uiteraard geen grond om aangifte te doen tegen meneer, daar zijn we dus verder ook niet bang voor. Tot nu toe hebben we dus brieven gestuurd om onze tegenargumenten kenbaar te maken. Daar wordt echter nauwelijks inhoudelijk op gereageerd. Ze blijven alleen steevast volhouden dat er betaald moet worden, en we hebben uiteraard al een paar keer laten weten dat dat niet gaat gebeuren.

 

Komende week zal de laatste brief eruit gaan dat we het jammer vinden dat we dit niet professioneel onderling op kunnen lossen, en dat ze hun geld maar moeten komen halen als ze het zo graag willen. 
 

Nu dreigen ze dus met een procedure en vroeg ik me af of ze al iemand gedagvaard hebben. Vanuit onze kant gaat er zeker niet betaald worden, en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze echt zullen overgaan tot actie. Het lijkt mij een procedure die ze nooit gaan winnen, dus laat ze maar komen. 

Link naar reactie
  • 0
12 minuten geleden, MrProen zei:

Nu dreigen ze dus met een procedure en vroeg ik me af of ze al iemand gedagvaard hebben. 

 

Van de ruim 30 mensen die achter de schermen betrokken zijn bij een besloten overleg (toegang na delen correspondentie via TwablaHL@gmail.com) heeft nog niemand een dagvaarding gemeld. Wel zijn al twee mensen benaderd door Incasso Centrum Twente dat we hebben kunnen herleiden naar een veroordeeld oplichter die sinds november als juridisch adviseur actief is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, TwaBla zei:

VNO-NCW signaleert MKB Topdeal als voorbeeld van opleving van telefonische acquisitiefraude.

Dat is goed om te weten. Wij gaan komende week de laatste brief verzenden en dan afwachten wat er gebeurt. Tevens zullen we dit forum blijven volgen en VNO-NCW, misschien dat we daar nog wat mee kunnen! 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

MrProen, wie is of zijn uw gesprekspartner of contactpersoon (geadresseerde) bij bovengenoemde partijen?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Highio zei:

MrProen, wie is of zijn uw gesprekspartner of contactpersoon (geadresseerde) bij bovengenoemde partijen?

 

Groet,

 

Highio

Wij hebben onze brieven gericht aan MKB Topdeal (info@mkbtopdeal.com). De eerste brief is tevens aangetekend verzonden naar de Wassenaarweg in Arnhem, maar die hebben ze geweigerd. Verdere correspondentie is via mail gegaan omdat ze telkens toch sneller reageerden dan een aangetekende brief aan komt. De afzender onder die emails is altijd ‘Team MKB Topdeals’ geweest, dus geen specifieke naam. 

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

Graag voegen wij (echtpaar en ondernemers) ons toe op dit forum. Afgelopen augustus 2019 zijn wij ook benaderd door MKB reizen. Wij kregen ook het opnamebandje (welke informatie anders was dan voorafgaande gesprek, 'u hoeft pas te betalen bij boeking reis en u zit echt nergens aan vast'.) en vraag te betalen voor een lidmaatschap die wij niet wilden.

Na onderzoek bleek dat MKB reizen MKB diensten is. Best Delivery Service schijnt van dezelfde dame als MKB Diensten te zijn. Het lijkt niet pluis te zijn allemaal..

Wij hebben de factuur voor lidmaatschap tot heden niet betaald. Wij zijn dan ook van mening dat wij misleid te zijn. Echter zijn wij recent namens MKB Diensten benaderd door een incassobureau. Na een blik op de site van hen te hebben geworpen, hebben wij ook hier onze twijfels bij.

Wij blijven van mening dat wij niet genoodzaakt zijn te betalen en volgen graag ook jullie ervaringen.

Aangifte bij de politie konden wij niet doen, omdat wij tot op heden niet betaald hebben...

Wel blijven die mails, herinneringen en nu incassobureau behoorlijk knagen!

 

Groet.

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Mr. and Mrs. zei:

Afgelopen augustus 2019 zijn wij ook benaderd door MKB reizen.

Wow, jullie moeten een van de eerste geweest zijn. De oudst-bekende melding dateert van oktober 2019, dus jullie waren veel vroeger.

 

Heb je al een geluidsopname opgevraagd? Stuur een kopie naar TwablaHL@gmail.com dan kunnen we ze vergelijken.

 

Niet betalen hoor, want dat incassobureau is opgezet door iemand die net gezeten had voor oplichting. Als al gezeten heeft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Na een tijdje radiostilte belde gister een beste Andre op van Incassobureau Nederland. 

Ik vroeg vriendelijk wat de achternaam van Andre was, maar deze mocht mij niet vertellen. 

Bij was namens MKB op Reis ingeschakeld om kort door de bocht geld op te komen halen bij ondernemers die toe hadden gezegd op het lidmaatschap. 

Het stoom kwam uit m'n oren, maar ik hield het gelukkig netjes en vroeg of ik mijn kant van het verhaal kon vertellen. Daarin onderbrak Andre me, en hij vertelde precies het verhaal hoe de dingen waren verlopen, van mail in spambox tot en met aanmaningen enz.Hij zei ook dat hij dit verhaal al meerdere malen had gehoord. Ik vertrouwde deze vent voor geen vijf cent. 

Ik zei dat ik blijf weigeren om te betalen, Andre zei dat hij verder ging met de proceduren en zou me een voorstel op de mail zetten..

Nu een dag verder heb ik nog niks gehoord van Incassobureau Nederland. Ik heb dit bedrijf ook proberen te zoeken op internet, maar ver kom ik niet. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, JoerieG zei:

Na een tijdje radiostilte belde gister een beste Andre op van Incassobureau Nederland. 

Ik vroeg vriendelijk wat de achternaam van Andre was, maar deze mocht mij niet vertellen. 

Bij was namens MKB op Reis ingeschakeld om kort door de bocht geld op te komen halen bij ondernemers die toe hadden gezegd op het lidmaatschap. 

Het stoom kwam uit m'n oren, maar ik hield het gelukkig netjes en vroeg of ik mijn kant van het verhaal kon vertellen. Daarin onderbrak Andre me, en hij vertelde precies het verhaal hoe de dingen waren verlopen, van mail in spambox tot en met aanmaningen enz.Hij zei ook dat hij dit verhaal al meerdere malen had gehoord. Ik vertrouwde deze vent voor geen vijf cent. 

Ik zei dat ik blijf weigeren om te betalen, Andre zei dat hij verder ging met de proceduren en zou me een voorstel op de mail zetten..

Nu een dag verder heb ik nog niks gehoord van Incassobureau Nederland. Ik heb dit bedrijf ook proberen te zoeken op internet, maar ver kom ik niet. 

 

 

Met welk telefoonnummer belt hij JoerieG?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hey zon2019

 

Ik was een week geleden ook gebeld.

En heb ook nog niets ontvangen via mail of post na weigering van betaling.

Maar ik acht de kans ook klein dat hij verder zal procederen.

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Persoonsgegevens verwijderd.
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Waar komt die man eigenlijk vandaan?

De website van het incossocentrum staat bomvol informatie, maar ook bomvol taalfouten.

 

Klein voorbeeld:

'Wij werken samen met plaatselijke incasso bedrijven in landen zoals Spanje Turkey Frankrijk Italia en luxenburg'

 

En als je de website bezoekt en de Privacy Policy durft te lezen, dan lees je o.a. dat ze heel veel verschillende gegevens kunnen registreren van de websitebezoeker, waaronder de Biometrische gegevens en Genetische gegevens.

 

'Wij zijn een jonge en dynamisch bedrijf op het gebied van incasso zaken waar veel incasso bedrijven stoppen gaan wij net iets verder.'

 

Als het echt een serieus bedrijf wil zijn, moet het zijn website ook serieus nemen.

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Persoonsgegevens verwijderd.
Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben in augustus 2019 ook benadert door MKB Reizen uit Hengelo. Ze mochten vrijblijvend een mail sturen zodat ik het nog eens door kon lezen en als ik er geen gebruik van maakte zou het niks kosten.  Dit heb ik nog nadrukkelijk gevraagd. Dus ben akkoord gegaan om het gesprek op te laten nemen met de afgesproken details in het voorgaande gesprek ( wat niet is opgenomen). Ik heb de mail ontvangen en geopend en weg geklikt als gelezen omdat je als ondernemer dagelijks meerdere mails ontvangt en er van uit was gegaan dat wanneer ik er gebruik van wou maken het mailtje terug kon lezen. Tot ik een mail kreeg met een factuur van MKB REIZEN die ik moest voldoen omdat de 7 dagen voorbij waren, ik heb direct gebeld dat ik geen lidmaatschap wil en dat ik dat ook niet heb afgesproken. De meneer of mevrouw aan de andere kant zou het bandje er bij zoeken en deze naar me toe mailen met de opgenomen afspraak. Het bandje te hebben ontvangen hoorde ik dat van die 7 dagen opzeg termijn waar ik me niet van bewust was. Ik heb direct contact gezocht met mijn branche organisatie waar ik juridisch advies en begeleiding van heb gekregen en zij hebben een net mailtje terug gestuurde dat ik niet wil en ga betalen. Ik heb een eerste, een tweede en een aanmaning gehad  en daarna was het stil tot ze telefonisch contact probeerden te zoeken. Eerste gesprek af gekapt en daarna niet opgenomen tot ik vorige week  door incasso centrum Nederland werd gebeld over de openstaande factuur van MKB Diensten Te Zwanenburg. Ik denk ik heb wat gemist het was toch Hengelo? 

Van deze meneer een kwijting gekregen dat ik deze wil betalen en hij vroeg zelf of ik deze direct kon betalen . Ik heb de kwijting door gestuurd naar de jurist en daar zagen ze dat het verschillende letter typen waren. En er stond niet in wat ik moest betalen  alleen hoeveel. Ik heb deze meneer gevraagd wat zijn website is en die kon ik direct niet vinden via google alleen via de link die hij meestuurde in zijn mail. Ik vond het zeer verdacht en ben toen gaan Googelen en kwam hier uit bij Higherlevel.nl

 

Graag zou ik op de hoogte willen blijven qua ontwikkelingen en om een vuist te maken tegen deze boevenbende.

 

mvg

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wordt constant lastig gevallen door MKB Topdeal. Ze zouden een mail sturen waarop binnen 14 dagen gereageerd moest worden. Zo stom geweest om telefonisch akkoord te gaan met een offerte. Deze offerte word gestuurd met veel spam Villers erover heen en met de tekst papierloze werkomgeving.

Ze boden korting aan op reizen dit heeft niks te maken met papierloze werkomgeving. 

Als ze dit hadden benoemd had ik nooit akkoord gegeven omdat ik een boekhouder heb. 

Gemaild dat ik geen gebruik wil maken van hun aanbieding maar ze blijven maar doorgaan. Door de onzekerheid rondom dit bedrijf durf ik niet te betalen. Hierdoor is ondertussen de rekening opgelopen naar bijna € 850,– voor diensten waar ik helemaal geen gebruik van maak. Ze vermelden hierbij dat dit de laatste aanmelding is en anders:

 

''Indien uw betaling wederom uitblijft, zijn wij genoodzaakt het factuurbedrag te verhogen met wederom € 45,- administratiekosten en de incassokosten van € 125,-.

Ook zal indien de betaling wederom uitblijft, uw dossier uit handen worden gegeven aan ons advocatenkantoor. U zult aansprakelijk gesteld worden voor de gerechtelijke en advocaatkosten.''

 

Ook het volgende wordt vermeld

 

Beste mevrouw de Vries,

 

Onze medewerkers worden in realtime modus gecontroleerd op onwaarheden, er zijn geen overtredingen vastgesteld omtrent onwaarheden tijdens het gesprek met u. Ook had u het kunnen opmerken tijdens het gesprek i.p.v. het te accorderen. Ook is het wettelijk niet toegestaan om zonder uw toestemming het hele gesprek op te nemen. Alleen de zogeheten voicelog wordt met uw toestemming opgenomen. Deze hebben wij u verzonden.

 

Het bedrijf MKB Op Reis heeft geen enkele samenwerking of enige verbintenis met onze onderneming, het bedrijf maakt misbruik van beschermde handelsnamen. 

 

Wij willen u graag adviseren om juridische hulp te raadplegen omtrent zakelijke overeenkomsten.

 

Mocht u nog vragen hebben vernemen wij dit graag.

 


wat te doen??

aangepast door DeVries19
Link naar reactie
  • 0

Het advies blijft dringend dat je niet moet betalen.

Ik ben inmiddels ook 2x Gebeld door een zogenaamd incassobureau dat ik inmiddels 681 euro moet betalen .

Dit bedrijf onderneemt geen verdere stappen dan alleen dreigen omdat ze onder de radar willen blijven 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
46 minuten geleden, DeVries19 zei:

Het bedrijf MKB Op Reis heeft geen enkele samenwerking of enige verbintenis met onze onderneming, het bedrijf maakt misbruik van beschermde handelsnamen. 

 

Het bedrijf dat handelt onder de naam MKB Topdeal staat op naam van een meneer A, terwijl MKB op Reis op naam staat van mevrouw B. 

 

Bewaar die mail, want als ze u zouden dagvaarden (dat doen ze niet) dan sta ik naast u in de rechtbank met foto's van meneer A en mevrouw B die een stelletje zijn. We hebben hun namen, dus u kunt ze als getuigen oproepen. Ze komen waarschijnlijk niet, want het zijn zo-te-zien katvangers voor reeds veroordeelde oplichters. Omdat die reeds eerder veroordeeld zijn (zoek maar eens op Andre van E. en 'kunststof kozijnen') is de kans zeer gering dat deze incassomeneer tot dagvaarding over gaat.

 

U kunt proberen om aangifte te doen, want Andre van E. is vast bekend bij de politie in Hengelo. ook kunt u de zaak melden (opgelicht[at]avrotros[dot]nl) bij het programma Opgelicht! want die hebben Andre van E. eerder op televisie gebracht.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Merk op dat facturen van MKB Top Deal geen BTW-nummer tonen. 

 

Merk bovendien op dat Incasso Centrum Nederland belachelijke bedragen in rekening brengt voor incasso. De oorspronkelijke nota was € 375- ex BTW. Het kruipt nu langzaam naar duizend euro. Dat is niet toegelaten!

 

Quote

 

Gezien u niet heeft voldaan aan uw betalingsplicht, hebben wij het totaal bedrag volgens de buitengerechtelijke procedure met € 150,46 verhoogd, u dient in totaal € 808,55 over te maken op onderstaande rekening.

 

Wij verzoeken u dringend de openstaande vordering zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 5 werkdagen over te maken op rekening IBAN NL39BUNQ2039287981 ter name van MKBTopDeal B.V. o.v.v. uw factuurnummer.

 

Indien uw betaling wederom uitblijft, zijn wij genoodzaakt het factuurbedrag te verhogen met wederom € 45,- administratiekosten en de incassokosten van € 125,-.

 

 

Zo worden mensen geintimideerd. Het is allemaal bluf. 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Mensen zijn toch bang dat ze straks gedagvaard worden en in hun eentje voor een kantonrechter staan. Het zou helpen als andere gedupeerden zich solidair verklaren (er zijn nu al meer dan dertig ondernemers die zich gemeld hebben, en er zijn er waarschijnlijk nog honderden meer) dus laat even weten of je bereid bent mee te gaan naar de rechtbank als er een zaak in jouw buurt is. Dan zitten we daar straks met een aantal mensen die allemaal kunnen verklaren dat ze misleid zijn. 

 

Ik verwacht niet dat er dagvaardingen opduiken, maar het is wel zo aardig als ondernemers weten dat andere gedupeerden solidair zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
51 minuten geleden, TwaBla zei:

Meneer André is oprichter van Incasso Centrum Nederland.

 

Opvallend is verder ook dat Andre -samen met twee anderen, met Turks klinkende namen- tevens bestuurder is van een koeriersbedrijfje.

En de mevrouw van MKB ook al een koeriersbedrijfje op haar naam heeft staan.

 

Wat zou daar de gedachte achter zijn?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
51 minuten geleden, Maxn zei:

 

Opvallend is verder ook dat Andre -samen met twee anderen, met Turks klinkende namen- tevens bestuurder is van een koeriersbedrijfje.

 

Oh, die twee! Die ene meneer was oprichter van PCadvies-Twente.nl en die andere meneer heeft onder andere Deal2partner en onder zijn hoede, een soort telemarketing-netwerkorganisatie die van alles verkoopt via partners. Dat is een beetje het model van MKB Topdeals.

 

Beiden zijn ook bestuurder van Deal4callcenter in Deventer, tevens actief als Gericht Adviesgroep en Gericht Bespaaradvies (in de verkoop van nutsdiensten).

 

Volgens mij komen we nu dicht in de buurt bij de bedenkers.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.