• 0

Duurzaam textiel en verpakkingen

Goedemiddag,

 

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een innovatief product. Nu wil ik met mijn product graag bijdragen aan het verbeteren van het mileu en het eco systeem. Hiervoor ben ik op zoek naar duurzaam textiel en duurzame verpakkingen voor het product. Tot op heden ben ik nog niet de juiste partij tegen gekomen die mij hierin kan voorzien..

 

Heeft er hier iemand ervaring met het aanschaffen of gebruiken van duurzaam textiel  of verpakkingen? Iemand een idee waar ik dit kan vinden? Wat zijn de ervaringen hiermee? Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen, dus alle info is van harte welkom!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 minuten geleden, Richard Theuws zei:

Wat bedoel je precies met 'duurzaam textiel of verpakkingen'? In beide industrieën is het een hot topic en is er een enorm aanbod te vinden. 

 

Met duurzaam textiel of verpakkingen bedoel ik stoffen die gerecycled zijn.  Of op een zodanige manier gemaakt zijn, waarbij er rekening is gehouden met het milieu of werkomstandigheden.   Het textiel moet waterdicht zijn en voor de verpakkingen zijn er geen speciale eisen .... Ik kom hier niet helemaal uit. Heb jij specifieke namen die dit aanbieden?

 

Link naar reactie
  • 0

De meest duurzame kleding is kleding die vaak wordt gedragen en lang mee gaat. Dat is veel duurzamer dan kleding die van gerecyceld of bio materiaal gemaakt is. Het allerbeste is dus tijdloze (niet te modieuze) kleding en als dat dan van een eco materiaal gemaakt is dan is dat een extra bijkomend voordeel. Duurzaam verpakking materiaal is materiaal wat daarna hergebruikt kan worden en niet de prullenbak in gaat om daarna evt gerecyceld te worden... voorkomen is veel en veel beter dan recyclen.  Goede voorbeelden van duurzame merken zijn Mud Jeans, Patagonia en Onethird. 

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.