Ga naar inhoud
Geplaatst:

Snotter.nl

Hallo allemaal,

 

Sinds kort ben ik officieel ondernemer.

Nu verkoop ik spullen die ik al lange tijd in huis had. Het zijn nieuwe spullen maar als particulier had ik nooit de factuur bewaard.

 

Nu snap ik dat ik hier helaas niet de BTW van kan terugvragen.

Ook weet ik niet meer precies wat het gekost heeft.

Moet ik dit dan in mijn administratie verwerken als pure winst?

Als ik heel goed zoek kan ik misschien nog vinden wat het heeft gekost. Maar maak ik het mijzelf dan niet onnodig moeilijk?

 

Het gaat ongeveer om een totale verkoopwaarde van € 200,-

 

Uiteraard heb ik van alle nieuwe dingen die ik zakelijk verkoop wel bonnetjes en facturen bewaard.

 

Iemand tips hoe ik dit het beste kan verwerken?

Featured Replies

Geplaatst:

Cosara

4 uur geleden, Snotter.nl zei:

Als ik heel goed zoek kan ik misschien nog vinden wat het heeft gekost. Maar maak ik het mijzelf dan niet onnodig moeilijk?

Het gaat ongeveer om een totale verkoopwaarde van € 200,-

Iemand tips hoe ik dit het beste kan verwerken?

Schatting maken van de inbrengwaarde (inkoopwaarde of dagwaarde) en dat in de administratie opnemen als privé-inbreng in de activa/voorraden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.