• 0

bedrijven contacteren?

hallo,

 

ik heb een vraagje... stel: je hebt in je vrije tijd een nieuwe site (en een goed concept) gemaakt en wil deze site gaan verkopen aan grote bedrijven... Hoe moet je dan tewerk gaan? Het is namelijk moeilijk om ergens zomaar "binnen" te komen als je geen contacten kent? Hoe zou je de bevoegde mensen van een groot bedrijf kunnen bereiken? Ik heb al geprobeerd om via email (via hun site) maar dat is onbegonnen werk...Ik heb ook al geprobeerd te bellen, maar meestal zijn deze personen dan in vergadering... Kan er me soms iemand tips geven?

 

groetjes

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bellen blijft de beste ingang, vraag netjes aan de telefoniste/secretaresse wanneer die persoon het beste bereikbaar is, of het idd de goede contactpersoon voor jou is, en of er misschien nog iemand is die jou te woord wilt staan. Lukt dat niet, stuur netjes een brief, geen mail, en zorg dat je de naam en voorletters van de contactpersoon helemaal goed hebt.

 

Daarna die persoon toch weer aan de telefoon zien te krijgen, dus zorg dat je 'vriendjes' word die telefoniste/secretaresse, want die is voor jou heel belangrijk om de juiste personen aan de telefoon te krijgen en om een beetje inzicht in die organisatie te krijgen.

 

Succes!

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
  • 0

hallo,

ik heb een vraagje... stel: je hebt in je vrije tijd een nieuwe site (en een goed concept) gemaakt en wil deze site gaan verkopen aan grote bedrijven... Hoe moet je dan tewerk gaan? Het is namelijk moeilijk om ergens zomaar "binnen" te komen als je geen contacten kent? Hoe zou je de bevoegde mensen van een groot bedrijf kunnen bereiken? Ik heb al geprobeerd om via email (via hun site) maar dat is onbegonnen werk...Ik heb ook al geprobeerd te bellen, maar meestal zijn deze personen dan in vergadering... Kan er me soms iemand tips geven?

groetjes

 

Als je iets meer of gerichte informatie geeft, kunnen we ook meer gerichte informatie terugspelen.

 

Wat voor branche, bestaat de site al, hoeveel traffic/omzet, etc.

 

ben benieuwd!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

RG, check ook de FAQ van HigherLevel : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7038

 

Hoe kan je “Cold Calling” zo goed mogelijk doen ?

(o.a. : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=3733 )

• Ten eerste stel je doel vast en de reden voor je bellen. Je doel kan zijn om een afspraak te krijgen, te informeren, vragen te stellen, om iemand te spreken, te verkopen, etc. Daarnaast, stel vast of je bij het eerste telefoongesprek iets wil verkopen of dat je wil voorbereiden op een later gespek of presentatie.

• Probeer wat huiswerk te doen voor het gesprek. Als je iemand kent die inzicht heeft over de prospect, bel haar of hem.

• Fax of mail wat informatie voor de cold call. Refereer naar de informatie in je gesprek, maar open niet met “Heeft u de informatie gekregen die ik stuurde ?” Hierdoor kan een prospect simpelweg “Nee” zeggen om van je af te zijn. In plaats daarvan, probeer iets als : "I stuurde u gisteren informatie via de fax; Ik bel u nu om verdere informatie te geven . ."

• Als je klaar bent om te bellen, zorg ervoor dat je alle materialen binnen handbereik hebt. Bijvooreeld als een afspraak maken het doel van het gesprek is, heb je agenda open klaar liggen met een werkende potlood of pen.

• En dan : gewoon beginnen. Veel mensen doen niet aan Cold Calling, omdat iedereen zo bang is voor Cold Calling. Onzin.

• Wees vriendelijk tegen secretaresses. Zij hebben als functie om hun baas te beschermen tegen onzin.

• In het gesprek met de baas : Stel jezelf voor en geef dan kort aan wat het doel is van je telefoontje.

• Wek interesse bij je prospects door vragen te stellen over hun bedrijf

• Gebruik humor – mensen houden ervan te lachten

• Wees eerlijk - altijd.

• Wees vriendelijk– mensen kopen graag van mensen die ze aardig vinden.

• Houd je doel goed in de gaten, ongeacht het resultaat van het gesprek.

• En : volhouden. Je weet van tevoren dat niet iedereen dolblij met je telefoontje al zijn. Maar niet geschoten is altijd mis. Gewoon volhouden dus.

 

Tips : hoe behandel je “vuurmuur”-secretaresses ?Zie : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;threadid=2693;action=display

 

Hoe werf je (gewoon) nieuwe klanten ?

ook : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=4371

En : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=6857;start=0 (Vooral de posts van Mira en Sorlega)

 

Andere tips :

* Een zeer effectieve manier : als je een succesvolle verkoop hebt gedaan, vraag aan je klant altijd of hij nog één of twee andere bedrijven weet die het product/dienst ook zouden kunnen gebruiken. Vrijwel iedereen reageert hier positief op, en heeft tot gevolg dat je via een referentie weer bij een nieuwe klant aan tafel komt. Kost niets, hoge succes-rate. Doen dus! (Venture capital coach) :

* Al gedacht aan adwords, overture en dergelijken? Als je iets specifieks verkoopt kan het wonderen doen.(BenM)

* als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt vind je vele mogelijkheden, die je met wat creativiteit exact op je eigen situatie kunt toepassen.(Decorum)

* Als je je doelgroep goed formuleert en je verdiept in hun gewoontes en gebruiken, krijg je ook meer zicht op wat je aanbod kan zijn. Ga niet zomaar wat brieven rondsturen, dat heeft geen zin. Bedenk iets dat naadloos aansluit op de behoeften van je doelgroepen. (Rene zonneveld)

* Als je mensen opbelt om hen jouw product te verkopen, stoor je ze wellicht wel, maar doe je ook een poging hen te helpen. Jij kan hen toch een goed product bieden wat hen helpt bij hun activiteiten? (joost K)

* Klanten werf je door bekendheid. – Netwerken is daarom voor ondernemers een van de meest effectieve wervingsmethoden. - Men moet weten waar ze je kunnen vinden, ze moeten je kennen. Deel iets gratis uit. Ga op beurzen staan, ga naar netwerk meetings en strooi met je visitekaartjes. Vraag of huidige klanten je willen aanbevelen bij anderen. Op die manier gaat het vanzelf lopen. (victor)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Edo,

 

Ik zal u straks (na mijn werk) een mail/info sturen ivm met mijn project. Ik zal dit doorsturen naar . Uw mening is altijd welkom en kan ik wel goed gebruiken denk ik...

 

groetjes

 

Rocky Grispen

 

Die informatie is misschien het handigst om die hier te publiceren zodat we allemaal kunnen meedenken en Edo bovendien niet 'achter de schermen' zijn werk zit te doen want dan hebben anderen weinig aan zijn advies. Je geval zal niet uniek zijn namelijk en het concept van dit forum is dat mensen je gratis van advies voorzien, wat een meerwaarde heeft omdat het hier dan op het forum staat ter leering ende vermaeck)- en als je wel gewoon één op één advies van een expert of lid hier wil, via e-mail of privéberichten dan is het natuurlijk niet ondenkbaar dat op zeker moment gewoon de meter gaat lopen (hou daar dus rekening mee, ik ken Edo zijn policy niet ;) maar in het algemeen durf ik dit wel te stellen! Het overkomt mij namelijk ook geregeld...en mijn afdeling gratis dienstverlening heb ik weggesaneerd ;-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Edo,

 

Ik zal u straks (na mijn werk) een mail/info sturen ivm met mijn project. Ik zal dit doorsturen naar . Uw mening is altijd welkom en kan ik wel goed gebruiken denk ik...

 

groetjes

 

Rocky Grispen

 

Die informatie is misschien het handigst om die hier te publiceren zodat we allemaal kunnen meedenken en Edo bovendien niet 'achter de schermen' zijn werk zit te doen want dan hebben anderen weinig aan zijn advies. Je geval zal niet uniek zijn namelijk en het concept van dit forum is dat mensen je gratis van advies voorzien, wat een meerwaarde heeft omdat het hier dan op het forum staat ter leering ende vermaeck)- en als je wel gewoon één op één advies van een expert of lid hier wil, via e-mail of privéberichten dan is het natuurlijk niet ondenkbaar dat op zeker moment gewoon de meter gaat lopen (hou daar dus rekening mee, ik ken Edo zijn policy niet ;) maar in het algemeen durf ik dit wel te stellen! Het overkomt mij namelijk ook geregeld...en mijn afdeling gratis dienstverlening heb ik weggesaneerd ;-)

 

 

 

Een intake gesprek is altijd zonder kosten, aangezien je eerst met elkaar moet onderzoeken of je toegevoegde waard kunt bieden en of de 'klik' plaatsvindt. Daarna moet er natuurlijk beleg op het brood. 8)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

stel: je hebt in je vrije tijd een nieuwe site (en een goed concept) gemaakt

 

Die situatie herken ik ;)

 

en wil deze site gaan verkopen aan grote bedrijven...

 

Que? Waarom zou je dat willen? Die maken er alleen maar een zootje van.

 

Gebruik je site liever om niet bij een groot bedrijf te hoeven werken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

bedankt voor de informatie! Ik denk dat ik geen emails meer ga sturen naar bedrijven maar ga bellen en gegevens vragen van de bevoegde personen. Vervolgens een originele brief sturen naar die persoon. En enkele dagen derna die persoon opbellen. Volgens mij is dit de beste manier. Maar als ik nu brieven stuur, moet ik die dan gaan opstellen in 3 talen (Nederlands, Engels, Frans) (in 3-voud)? Omdat meestal deze personen vaak professionele buitenlanders zijn... Tevens ga ik ook proberen een beetje creativiteit in mijn brieven te verwerken om het project te promoten... Mag daarbij ook kleurenpapier gebruikt worden, een ander formaat of iets bijgeknutseld worden of moet dat "plechtig" gebeuren. De brieven worden vooral gestuurd naar informaticabedrijven....

 

groetjes

Link naar reactie
  • 0

RG,

 

Eerste deel van je verhaal : klinkt helemaal goed. Mooi om te zien dat we je daarmee hebben kunnen helpen.

 

Het tweede deel : bellen en daarna schrijven : helemaal goed. Kleurtjes en dergelijke : opvallen is nooit verkeerd. Zeker als dit een onderdeel vormt van je dienstverlening. Kijk hoe het valt bij de eerste 10 mensen, leer en pas evt. aan.

 

We horen graag hoe het verder is gegaan !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.