Ik ben bezig om van een eenmanszaak een serieuzer bedrijf te maken.
Dit wil ik onder andere gaan doen door een compagnon te nemen.
Ik heb op dit forum gelezen over een zogenoemde Euro-BV, maar deze vraag past niet helemaal bij mijn wensen.
Ik wil vermijden dat ik privé aansprakelijk ben en ik ben daarom naar de volgende constructie aan het kijken (die mij ook geadviseerd is):
Trust 1 Trust 2
+ +
Ltd 1 Ltd 2
+ +
Compagnon 1 Compagnon 2
+
C.V.
+
Compagnon 1 Compagnon 2
Die 2 laatste, zijn dus de beherende vennoten, maar ook, tegelijker tijd, de commanditiaire vennoten.
Mijn vraag is dus: is de aanspraakelijkheid van de 2 commanditiaire vennoten zo goed geregeld? Zo ja, ben ik dan niet als nog privé aansprakelijk omdat de beherende vennoten met hun privé vermogen 100% aanspraakelijk zijn? EN is er een oplossing voor???
Misschien is dit voor jullie allemaal niet echt helder, dit komt dan waarschijnlijk omdat ik het zelf ook nog niet 100% duidelijk heb. Wees daarom a.u.b. scherp.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BoudewijnvanI
BoudewijnvanI
Hallo,
Ik ben bezig om van een eenmanszaak een serieuzer bedrijf te maken.
Dit wil ik onder andere gaan doen door een compagnon te nemen.
Ik heb op dit forum gelezen over een zogenoemde Euro-BV, maar deze vraag past niet helemaal bij mijn wensen.
Ik wil vermijden dat ik privé aansprakelijk ben en ik ben daarom naar de volgende constructie aan het kijken (die mij ook geadviseerd is):
Trust 1 Trust 2
+ +
Ltd 1 Ltd 2
+ +
Compagnon 1 Compagnon 2
+
C.V.
+
Compagnon 1 Compagnon 2
Die 2 laatste, zijn dus de beherende vennoten, maar ook, tegelijker tijd, de commanditiaire vennoten.
Mijn vraag is dus: is de aanspraakelijkheid van de 2 commanditiaire vennoten zo goed geregeld? Zo ja, ben ik dan niet als nog privé aansprakelijk omdat de beherende vennoten met hun privé vermogen 100% aanspraakelijk zijn? EN is er een oplossing voor???
Misschien is dit voor jullie allemaal niet echt helder, dit komt dan waarschijnlijk omdat ik het zelf ook nog niet 100% duidelijk heb. Wees daarom a.u.b. scherp.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Boudewijn
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag