• 0

Wettelijke garantietermijn op tweedehands artikelen?

Beste Lezers

Graag zou ik willen weten of er een wettelijke garantietermijn is op tweedehands artikelen.

Stel, ik ben ZZP-er, en heb een webshop.
Soms kan ik producten goedkoop inkopen, maar deze komen van een particulier.

Deze particulier kan mij geen factuur bijleveren.

op moment dat ik deze onderdelen aanbied via mijn bedrijf, welke garantie termijn moet ik hiervoor aanhouden? 
Is hier een wettelijke termijn voor? Moet ik dit vastleggen in mijn eigen garantiebeleid?

antwoorden over btw en dergelijke, die heb ik niet nodig, dit heb ik al laten uitzoeken door mijn belasting adviseur en boekhouder!!

Alvast bedankt voor de informatie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Quote

Hoe zit het met tweedehands producten?
Ook tweedehands producten moeten doen wat consumenten ervan mogen verwachten. Dat is minder dan bij nieuwe producten. Wat consumenten verwachten, hangt ook af van de prijs. En van wat u vertelt over de staat van het product. Een gebruikt showmodel dat u extra voordelig verkoopt, kan sneller gebreken vertonen.

 

Zie: https://www.acm.nl/nl/garantie

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
(aangepast)

Die garantietermijn is niet anders dan voor nieuwe producten. Het fenomeen 'conformiteit', met alle mitsen en maren, is van toepassing. Dus ook het 'binnen zes maanden stuk, dan bewijslast bij verkoper' en 'het hoort zo lang mee te gaan als je mag verwachten, maar tenminste twee jaar'. 

aangepast door StevenK

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

  • 0

We hadden hier een jaar geleden een interessante discussie van een verkoper van tweedehands meubels, waar een klant zich bekloeg over een losse verbinding in een meubel. Ter illustratie: https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59894-klant-bedrijf-in-uk-wil-kapotte-zending-retour-sturen-op-onze-kosten/

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

  • 0
Op 29-3-2020 om 13:26, TuupjeNL zei:

Deze particulier kan mij geen factuur bijleveren.

 

Waarom niet? De particulier zal het toch ook ergens gekocht hebben, en als het iets redelijk waardevols is (laptop oid) de factuur nog wel (in zijn mailbox) hebben?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    3 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.