• 0

Advertentieopgave via internet

ik ben voor een mogelijke nieuwe opdracht op zoek naar software voor een uitgever van een krant waarmee de vaste adverteerders via internet zelf hun advertentie kunnen aanmaken.

 

het is de bedoeling dat vaste adverteerders één of meerdere standaard layouts kunnen layout kiezen. daarin passen zij de tekst en afbeeldingen van die week aan. vervolgens geven ze akkoord voor de opmaak afdeling die verder verwerkt in het dtp programma. voorbeeld: een makelaar die zelf zijn woningaanbod van die week kan opvoeren.

 

we vinden het liefst een open source pakket dat gratis is en we naar eigen smaak en behoefte kunnen vermaken. daarbij is er ook een voorkeur voor een php/mysql constructie omdat we in een later stadium andere software willen toevoegen.

 

ik heb inmiddels heel wat rondgezocht op internet maar niets gevonden, oa op sourceforge en dergelijke. jullie hulp in de vorm van tips en hints is dus welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook nog een die niet gratis en geen open source: www.docmaniac.nl maar volgens mij precies wat jij zoekt en nog beter dan wat je vraagt. Het is van een klant van ons en ik weet dat hier een grote dagbladcombinatie al gebruik van maakt. En.... net wat jij noemt...ook makelaars. Dit programma gaat nog verder dan dat jouw klant wil (naar ik begrijp) de opmaakafdeling hoeft er helemaal niet meer aan te pas te komen.

 

Als je de contactpersoon wilt weten moet je het me maar even laten weten.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Open Source ken ik het niet. Xeed - www.xeed.nl - heeft een systeem dat hiervoor toegepast zou kunnen worden. Hun pakket Grip werkt met templates die adverteerders/franchisenemers etc naar eigen inzicht aan kunnen passen in woord en beeld, en waar vervolgens al drukklare PDF's uit het systeem rollen. Er zit tevens budgetbeheer in, mediaplanning etc. Niet goedkoop, wel goed. Wordt momenteel veel gebruikt door grote automotive-merken waarbij dealers hun eigen materiaal (advertenties, flyers, in-store communicatie) kunnen ontwikkelen volgens de huisstijl van hun automerk(en). Het gehele DTP-traject wordt hiermee overgeslagen.

 

Het systeem van het PDF-genereren op basis van templates en input van adverteerders is op zich niet eens zo heel erg veel rocket science en zou je eventueel ook zelf kunnen (laten) ontwikkelen. Zoals ik reeds zei, als open source ben ik zoiets nog niet tegengekomen helaas.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Het systeem van het PDF-genereren op basis van templates en input van adverteerders is op zich niet eens zo heel erg veel rocket science

 

Dat klopt. Ik heb het nu een aantal keer gedaan, en het is niet veel anders dan het aanmaken van een JPG. Het enige nadeel is dat het heel kritisch is rond fonts die op de server aanwezig moeten zijn op het moment dat de PDF aangemaakt wordt.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er mensen die (positieve) ervaringen hebben met dergelijke systemen?

 

Ben zelf ook aan het oriënteren (beginfase) voor iets dergelijks voor een bedrijf met veel vestigingen. Maar dan naast advertenties wellicht ook print toepassingen. En aan welke investeringen moet je denken als je een systeem van Xeed of Ad4all wilt aanschaffen?

Link naar reactie
  • 0

 

het is de bedoeling dat vaste adverteerders één of meerdere standaard layouts kunnen layout kiezen. daarin passen zij de tekst en afbeeldingen van die week aan. vervolgens geven ze akkoord voor de opmaak afdeling die verder verwerkt in het dtp programma. voorbeeld: een makelaar die zelf zijn woningaanbod van die week kan opvoeren.

 

 

 

Ken je joomla/mambo al?

http://mambo.pagina.nl/

Is opensource, is geheel aan te passen naar eigen wens, is zeer dynamisch te maken voor bezoeker, is uit te breiden met legio mods, etc.

 

Voor nederlandse uitleg, ga naar

http://www.joomlacommunity.nl

Joomla! Community.nl is een portaal site voor Nederlandstalige Joomla! / Mambo gebruikers.

Nieuwe forum is http://forum.joomla.org/index.php/board,13.0.html

Oude forum http://www.joomlacommunity.nl/forum

 

Engelse Joomla is http://www.joomla.org/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.