• 0

Bekijk mijn logo - verzameltopic

Om zo professioneel mogelijk over te komen heb ik bedacht dat mijn zelfgeknutselde logo en huisstijl misschien net niet die uitstraling heeft die ik wel graag zou hebben.

Omdat ik gewoonweg de centen niet heb om hier een volwaardig reclameburo op te zetten dacht ik dat het misschien een idee was om deze "opdracht" voor te leggen aan een grafische opleiding die het kunnen gebruiken als lesmateriaal.

Op die manier kan ik mijn kosten beperkt houden en maak ik tot kans op een professionele huisstijl en bijpassend logo.

Hebben jullie ervaring met het inschakelen van opleidingen voor dit soort zaken ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan een geanimeerde versie maken met draaiende tandwielen. Je kan een geanimeerde versie maken die processen illustreert door bv kleuren van de draaiende tandwielen te wijzigen. Dan heb je ineens een banner. Daarin ga je je payoff toespitsen op de omgeving. THALENT: talent voor . Vandaar de suggestie om natuurlijk te verwijderen. Zoiets beperkt flexibel gebruik.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Chielsen,

 

mogelijk kun je het 'natuurlijk' schrappen of vervangen door 'dynamisch' voor de toegepaste internettechnieken en bewegende denkradertjes. De handelsnaam Thalent en activiteiten doen mij ook denken aan beta talent, beta consultancy en betalen(d). Misschien kun je hiermee een makkelijke (duidende) en passende (veelomvattende) beschrijving van activiteiten of een pay-off bedenken.

 

Het is natuurlijk het ultieme kerstvakantietopic voor HL: bekijk mijn geanimeerde logo of viral! Waarbij ik deze nog maar eens link ;D Zie ook het Unilever logo, of de V&D boom.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

 

Gewoon als stelregel: alle bullshit weghalen. Die kun je later alsnog toevoegen aan je website en andere media. Maar niet in je logo. Thalent heeft al een haakje.

 

En dan ga je/ wil je animeren? Een logo moet rust en balans hebben. Eerst zeg je alle bullshit weghalen en dan ga je het toevoegen.

Er zijn 2 werelden. Logo en een Banner.

 

Ik zou ook wel een Banner als logo willen zien. Probleem is dat zolang het semantisch web nog niet klaar is het teveel afleid. En offline kun je er niets mee...

Link naar reactie
  • 0

 

En dan ga je/ wil je animeren? Een logo moet rust en balans hebben. Eerst zeg je alle bullshit weghalen en dan ga je het toevoegen. Er zijn 2 werelden. Logo en een Banner.

 

 

Jij hebt overduidelijk geen benul. Je begint met een simpel logo. Alle bullshit eraf. Daar kun je dan later per medium en moment iets aan toevoegen. BV een nieuwe payoff of een animatie, situationeel. Dan wordt je logo je boodschap. Als je logo dat potentieel heeft, dan sta je goed. Veel beeldmerken zijn statisch.

 

MTV deed dat een kwart eeuw geleden al.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

En dan ga je/ wil je animeren? Een logo moet rust en balans hebben. Eerst zeg je alle bullshit weghalen en dan ga je het toevoegen. Er zijn 2 werelden. Logo en een Banner.

 

 

Jij hebt overduidelijk geen benul.

MTV deed dat een kwart eeuw geleden al.

 

Sorry professor, we leven nu. (MTV is beeld) Maar ga verder in het verleden en het nu. Was zeker ook niet verstandig van mij om je tegen te spreken. Blijkt uit je botte reactie "Jij hebt overduidelijk geen benul".

 

Wat jij wil professor.

Link naar reactie
  • 0

Het statische MTV logo is in de basis zelfs na dertig jaar nauwelijks veranderd. Zie de duizenden afgeleide weergaven en animaties (korte filmpjes) en dat zegt genoeg lijkt me. Flexibel, herkenbaar en tijdloos.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 1

Het statische MTV logo is in de basis zelfs na dertig jaar nauwelijks veranderd.

 

Statisch is de contour. De rest mag mee gespeeld worden. Dat was destijds revolutionair (uiteraard typisch TV) en is nog steeds voor de meeste merken een brug te ver. Die dynamiek zie je nu ook bij het Vlaamse reclameblad PUB. Veranderlijkheid is deel van het gewenste imago. De radertjes in Thalent hebben hetzelfde potentieel. Je kan dan ook met minimale middelen beweging en kleurverandering brengen in bv banners. Dat is sterk.

pubLang2010.thumb.jpg.0a7861b1d6e1dd1a8182ba476193c77d.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het statische MTV logo is in de basis zelfs na dertig jaar nauwelijks veranderd.

 

Statisch is de contour. De rest mag mee gespeeld worden. Dat was destijds revolutionair (uiteraard typisch TV) en is nog steeds voor de meeste merken een brug te ver. Die dynamiek zie je nu ook bij het Vlaamse reclameblad PUB. Veranderlijkheid is deel van het gewenste imago. De radertjes in Thalent hebben hetzelfde potentieel. Je kan dan ook met minimale middelen beweging en kleurverandering brengen in bv banners. Dat is sterk.

 

Professor; je hebt een ongelofelijk verstand van zaken. En ik bewonder ook je kennis. Maar ik mis een blik in de toekomst. Een toekomst visie. Je kapt online innovatie af dat is jammer.

 

Een historicus is belangrijk, daar kun je van leren. We hebben het hier over een logo van een website bouwer. Niet over een tv kanaal. Online kan een bewegend logo leuk zijn mits daar het concept en de site op aangepast is. Maar je gaat meteen het doel van de vraag voorbij. Je zit in een ander niche en je blaft degene die mee denkt in die bepaalde niche meteen weg.

 

En als je anno 2011 een website opstart dan moet je kijken naar de toekomst. De oude marketing is welkom maar kijk naar wat er gaat gebeuren...

 

En ja het valt niet mee om soms de sprookjes te evalueren ;)

Link naar reactie
  • 0

Maar ik mis een blik in de toekomst. Een toekomst visie. Je kapt online innovatie af dat is jammer.

 

Wat is online innovatie?

 

Misschien heb ik iets gemist in jouw bijdragen. Waar zat 'm die online innovatie in? En waar werd dat afgekapt?

 

Een beeldmerk wordt op allerlei plekken toegepast. Niet alleen op je website (als je een webbouwer bent) maar ook op visitekaartjes, op nota's, op je gevel, op t-shirts, op kerstcadeautjes en uiteraard in je werving. Soms heb je het rijk alleen, soms moet je een omgeving delen met talloze andere signalen. Voor die laatste situatie is een simpel (no bullshit) herkenbaar en onderscheiden beeld beter dan eentje met teveel toevoegingen. Als je nou een beeldmerk hebt dat naar keuze monochroom, in kleur en als bewegend beeld ingezet kan worden, ben je voorbereid op allerlei toepassingen.

 

Maar ben je dan ook voorbereid op de toekomst? Dat hangt van die toekomst af. Sommigen zijn beter op de toekomst voorbereid dan anderen. Google heeft zich bv ook door MTV laten inspireren in de keuze voor een logo dat van dag tot dag aangepast kan worden. Daar hebben ze blijkbaar ook niet goed door dat ze zich beter op de toekomst kunnen richten.

 

Nou ben ik benieuw waar toekomstgerichte logo-bedenkers op moeten letten....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Maar ik mis een blik in de toekomst. Een toekomst visie. Je kapt online innovatie af dat is jammer.

 

Wat is online innovatie?

 

Misschien heb ik iets gemist in jouw bijdragen. Waar zat 'm die online innovatie in?

 

Weledele Professor, Je hebt weer gelijk / mijn bijdragen geven ook geen innovatie. Ik zou ook niet durven met deze verbale oude wijsheid.

 

Ga zeker door met je goede adviezen. Ik lees (met interesse) mee en zal over enkele jaren als ik jou nivo denk te benaderen mijn mening geven op je adviezen.

 

Achteraf is altijd makkelijker. En met uw ervaring.....

 

Tijd om naar PJ te luisteren ;D

 

Ps. Kleine tip. Wat je ermee doet moet je zelf weten (zul je vast al doen) ;D Pas op met nieuwkomers weg te cijferen daar kun je ook veel van leren. Maar niet als je ze meteen weg blaft met je huidige kennis.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn heel veel regels in de wereld maar gelukkig niet voor vormgeving. Geen doodstraf op de comic sans, geen marteling als je niet meegaat met de web 2.0 gradientjes en glows. En als je met je logo in word-art gemaakt naar een drukkerij gaat dan wordt je niet wakker met een paardenhoofd in je bed.

 

Ik zie het woord innovatie, maar dat vind ik echt niet van toepassing. Het gaat hoogstens om creativiteit. En daarin mag je alles vinden en doen. MTV was niet de eerste, google was niet de eerste. Al die ideeën zijn een gevolg van inspiratie door kijken naar anderen.

 

En wat ik mis in deze hele discussie is doel en functie. En de rest komt daarna wel.

 

@twabla

"Nou ben ik benieuw waar toekomstgerichte logo-bedenkers op moeten letten....".

Nou dat ze creatief zijn in dienst van het gestelde doel. En niks is te gek, maar te gek is niks.

 

Micha

 

ps het werd wel heel erg snel ongezellig in dit leuke topic. Ben ik niet gewend hier op HL.

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

 

Gaan we toch gewoon weer terug naar nomale (gezellige) gedachtenwisseling. Over smaak valt altijd te twisten, dus het is helemaal niet nodig om mekaar af te katten.

 

Bij creatieve keuzes ga je doorgaans eerst door een rationeel traject van te beredeneren keuzes tot je op het punt komt waarbij je op je gevoel moet gaan koersen. Dat is ook logisch, want als de keuze rationeel was zouden we allemaal tot dezelfde conclusies komen. Wil je je onderscheiden, dan moet je durven afwijken. Yep: de B komt na de A in het alfabet, maar niet alle merknamen beginnen met een A.

 

Als je dat eenmaal accepteert, dan heeft het ook niet zoveel zin om andermans keuzes of voorkeuren te veroordelen. Hoewel het wel goed is om eerst even die rationele route te bewandelen voordat je in het creatieve domein gaat modderen. Dan kun je immers uitleggen waarom je een voorkeur voor B hebt boven A.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als iemand zomaar zegt dat "je er geen benul van hebt" terwijl het een onderdeel van je boterham is, tja dan vind ik het ook niet gezellig ;)

 

Maar weer ontopic.

 

Ik vind het een mooi logo. En "natuurlijk" kan heel goed bij deze persoon passen. Als ik denk wie het is (ander profiel op HL) dan kan dat ook wel eens zo zijn.

 

Wellicht wil ze zich profileren als een "groene werker"

Link naar reactie
  • 0

Je zou aan het hoofd met denkradertjes natuurlijk ook speech bubbles and thought balloons ter animatie kunnen toevoegen. Of iets met story telling, answering frequently asked questions with voice-over etc.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 537 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.