• 0

Bekijk mijn logo - verzameltopic

Om zo professioneel mogelijk over te komen heb ik bedacht dat mijn zelfgeknutselde logo en huisstijl misschien net niet die uitstraling heeft die ik wel graag zou hebben.

Omdat ik gewoonweg de centen niet heb om hier een volwaardig reclameburo op te zetten dacht ik dat het misschien een idee was om deze "opdracht" voor te leggen aan een grafische opleiding die het kunnen gebruiken als lesmateriaal.

Op die manier kan ik mijn kosten beperkt houden en maak ik tot kans op een professionele huisstijl en bijpassend logo.

Hebben jullie ervaring met het inschakelen van opleidingen voor dit soort zaken ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ladies and Gentlemen,

 

Af en toe is er wat metaalmoeheid voor het beoordelen van elkaars logo's en dergelijke. Toch vind ik het niet fair om nu ineens dit beoordelen geheel weg te poetsen uit Commercie & Marketing.

 

Waar ik wel op hoop is dat we meer kunnen zeggen van een logo dan "Ik vind het mooi of lelijk, of doe dit lijntje wat langer" - dat kan je je mede-ondernemers gewoon niet aandoen.

 

Kortom : hou deze discussie interessant, dan krijg je ook de beste feedback.

 

Voor meer info over logo's, visitekaartjes en andere communicatie-uitingen : check de FAQ van Commercie en Marketing : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7038

Let daarbij vooral op :

* Algemeen : bedenk dat dit vormen van communicatie zijn. Het zegt dus iets over je bedrijf. En het moet een effect hebben, opvallen : verrassing, herkenning. Saaie communicatie vergeet je en dat was nou net niet de bedoeling.

* Ik vind dat een logo simpel en herkenbaar maar vooral goed te reproduceren moet zijn. Ik hou erg van het KISS principe (Keep It Simple Stupid). Ondanks dat het technisch mogelijk is om met 16 kleuren, 3 laklagen en bladgoud iets te drukken hoeft niet te betekenen dat het ook MOOI is.

Je wilt professioneel en serieus overkomen. Dat hoeft niet saai te zijn, dat mag best spannend. Maar schreeuwerig en overdone komt niet serieus over Ligt er natuurlijk ook nog aan wat voor tent je hebt. Als je directeur bent van een administratiekantoor wil je een simpel saai kaartje. Ben je directeur van een bedrijfje dat houseparties organiseert (zoals ID&T bijv), dan wil je misschien wel zo'n heftug kaartje. (Zaphod)

 

JanCees van Westering in Bizz over logo’s en huisstijl: http://www.bizz.nl/archief/Search.asp?modus=Show&ArtikelID=995247#

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Af en toe is er wat metaalmoeheid voor het beoordelen van elkaars logo's en dergelijke. Toch vind ik het niet fair om nu ineens dit beoordelen geheel weg te poetsen uit Commercie & Marketing.

Ik vind dat de moderators tesamen hier maar eens een standpunt over in moeten nemen...

Gezien de reakties tot nu toe is er bij jullie nogal wat onenigheid hierover.

 

Mijn mening is bekend denk ik; Bij <> plaatsen, en eigenlijk liever helemaal niet meer op HL... want waar is het einde....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat al het gezeur dat deze topics niet meer zouden mogen, even een reactie op de logo's.

 

Logo1: Netjes en helder logo, de vorm is wat eenvoudig gebleven, maar dit logo is de beste denk ik.

 

Logo2: In logo 2 zie ik weinig verschil met logo 1, en wat eraan gewijzigd is vind ik minder mooi geworden, mede doordat de letters onderin wat onduidelijker worden.

 

Logo3/4: Deze logo's hebben wat meer kleur en daar wordt het een stuk mooier van, nadeel is dat je bij het eerste logo kan gaan voor 2 kleurendruk, en bij deze logo's uiteraard niet. Als dat geen probleem zou zijn, zou ik de kleur uit dit logo (lijntje) verwerken in logo 1.

 

 

Dan denk ik dat je een prima logo hebt. Succes verder!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

bedankt voor de reacties, ik kan er wat mee.

Wat betreft het logo, het idee is om het hier in eerste instantie mee te doen, later volgt nog een omslag naar een bv en huisstijl, en dan wordt het logo en briefpapier ontwikkelt door iemand die er echt verstand van heeft. Ik weet dat het handiger is om dat gelijk te doen, maar je moet nou eenmaal keuzes maken in het leven toch.

 

Wat betreft de discussie, ik vindt het prettig dat er wat feedback te krijgen is, en denk dat higherlevel daar ook voor zou moeten zijn, misschien is het wel een idee om een apart forum hiervoor te maken, waar dan ook huisstijlen, logo's brochures e.d in kunnen worden besproken?

Aan de andere kant begrijp ik ook dat een aantal mensen er " moe" van worden, mijn eerste reactie is dan, reageer dan niet. maar misschien stoot ik dan weer mensen tegen hun borst...

Kortom bedankt voor de reacties, en ik ga er mee aan de slag!

 

groetjes martijn

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ook voor logo 1

 

En inderdaad, voor diegene die moe worden van logo's en websites checken, reageer dan gewoon niet.... Als ik iets niet interessant vind dan reageer ik ook niet!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ben bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor mn studie, mijn plan is om een lounge club op poten te zetten, het zal “Club Mash – jazzy lounge” gaan heten. De club zal d.m.v. een speelse en retro-moderne entourage een informele sfeer bieden waarin men lekker kan ontspannen en kan genieten van een hapje en een drankje met op de achtergrond live jazz muziek.

Link naar reactie
  • 0

het lijkt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg geinspireerd door Harley Davidson. Je zou bijna kunnen zeggen dat je op een Harley aan het rijden was toen je deze geniale inspiratie kreeg.

 

Misschien een punt van aandacht: Harley Davidson zou het wel eens onprettig kunnen vinden dat deze twee logo's op elkaar lijken. Of je dit nu bedoelde of niet maakt voor een rechter niet uit. HD zou wel eens kunnen zeggen: je maakt inbreuk op mijn beeldmerk. Zou zelf als rechter, als ik die twee plaatjes zie, geneigd zijn eens goed dat standpunt te overwegen.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.