• 0

Bekijk mijn logo - verzameltopic

Om zo professioneel mogelijk over te komen heb ik bedacht dat mijn zelfgeknutselde logo en huisstijl misschien net niet die uitstraling heeft die ik wel graag zou hebben.

Omdat ik gewoonweg de centen niet heb om hier een volwaardig reclameburo op te zetten dacht ik dat het misschien een idee was om deze "opdracht" voor te leggen aan een grafische opleiding die het kunnen gebruiken als lesmateriaal.

Op die manier kan ik mijn kosten beperkt houden en maak ik tot kans op een professionele huisstijl en bijpassend logo.

Hebben jullie ervaring met het inschakelen van opleidingen voor dit soort zaken ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nu is het dus zoiets ....... (zie bijgevoegde afbeelding)

 

Het moet een abstracte, grafische uitvoering van een hondenneus voorstellen.

Ik ben geen "techno"starter maar een "kyno"starter, vandaar de hondenneus.

Vrijwel iedereen in mijn branche gebruikt het hondenpootje en ik wil me onderscheiden van de rest, onder andere dus door GEEN gebruik te maken van dat pootje maar van een neus.

nose.JPG.558cf257cde6a577f72c1e71d9970a8d.JPG

Link naar reactie
  • 0

Zie net dat ze een partij logo's in de aanbieding heeft gedaan bij 'vraag en aanbod' dus misschien heb je geluk ;D

 

On-topic: ik heb m'n logo en iconen voor een applicatie van me laten ontwerpen door een student. Kost nog steeds meer dan een student die je logo als opdracht moet maken maar stukken goedkoper dan een reclame buro. Zeker als je qua ontwerp al tevreden bent maar het wat gelikter wilt hebben. Ik vind het logo wel grappig overigens maar zou het samenvoegen met je bedrijfsnaam. Zonder de info dat je met honden bezig bent haal ik het neusje er niet uit, wellicht dat het met de naam wat meer zegt.

Link naar reactie
  • 0

Op de school waar ik tevens nog een opleiding volg ( Grafisch Lyceum Zwolle ) hebben wij vorig jaar een opdracht voor de Provincie Overijssel gedaan. Wellicht dat je eens contact met mijn opleiding opnemen, want ik weet dat veel van mijn docenten hier best warm voor draaien, voor echte praktijkopdrachten, mede ook omdat ze vaak erg moeilijk te vinden zijn.

 

Mijn ervaringen met het provincie project zijn erg goed. Het was erg leuk om te doen en er kwamen diverse leuke frisse ontwerpen naar boven.

Link naar reactie
  • 0

leuk idee Christian,

 

heb je dan voor mij een contactpersoon of, beter nog, een e-mailadres waar ik m'n vraag kwijt kan ?

 

Willemj en kleine aap,

Ik heb ook de site van Annedien bekeken en dat zag er goed uit maar vanwege de financiën wil ik toch eerst kijken of het idee van Christian werkt.

 

bedankt voor de reakties

 

PJ

Link naar reactie
  • 0

Wellicht dat je contact op kunt nemen met:

 

Deltion College ( Unit Grafisch Lyceum )

Willeartstraat 1

8003 CB Zwolle

Postbus 30087

 

Tel: 038-8503600

 

Wellicht dat je dan kunt vragen naar:

Peter Kool

Evert-Jan Vriezen of

Gert Bosman

 

Ik weet alleen niet of ze nu ook te bereiken zijn, in verband met de vakantieperiode. Wat ik wel weet is dat ze vanaf 13 September gewoon weer lessen geven. Het proberen waard toch :)

 

Christian

 

Link naar reactie
  • 0

hahahaha,

dat klinkt alsof je het helemaal niks vindt.

Ik vond de neus wel een aardig alternatief voor die standaard hondenpootjes maar als jij een beter idee hebt .............

 

Nee hoor, ik vind het neussie schattig ;D en leuk gevonden.

De vraag is alleen of je als je met dit uitgangspunt naar een opleiding gaat aansluiting vindt. Als je het concept al hebt alleen je wil het wat beter uitgevoerd zien is de uitdaging voor die leerlingen natuurlijk niet zo erg groot.

Een concept dat je al hebt even digitaliseren en fijnslijpen is voor een pro een eitje en hoeft je niet veel geld te kosten.

Dat is dan minder gedoe dan, toch?

Link naar reactie
  • 0

ik ben hondentrainer en geen grafisch-reclamewonder.

Ik weet wat ik kán, wat ik wíl en hoe ik over wil komen.

Ik weet ook dat ik anders dan anderen wil zijn; ik onderscheid me van anderen door mijn kwaliteit en dus wil ik dat die kwaliteit (professionaliteit) wordt uitgestraald door mijn logo en mijn huisstijl.

Voor de liefhebbers;

een huisstijl en logo wat op mij professioneel overkomt is bijvoorbeeld dat van Gaus (www.martingaus.nl),HS Hondenleven (www.hondenschool.nl) of Herman Jansen (www.hondentrainer.nl).

 

Alledrie verschillend maar wel een duidelijke stijl en een strak logo.

Ik vind dat een logo simpel en herkenbaar maar vooral goed te reproduceren moet zijn.

Een leuk voorbeeld is het logo van Dog Walk Trail (waar ik part-time werk); dit is het bekende hondenpootje met daarin een kompasroos.

Leuk gevonden en herkenbaar maar erg lastig te reproduceren omdat in het oorspronkelijke ontwerp allemaal kleine streepjes in de kompasroos zaten.

Nu is het ontwerp enigszins aangepast (zie http://www.dogwalktrail.com/dwt/index.html)

 

Het idee achter de "schoolopdracht" was niet om mijn logo te polijsten maar om met het idee achter dit logo aan de slag te gaan en dan te zien wat voor creatieve oplossingen zouden worden bedacht.

 

Maar eeeeeh ......................"is voor een pro een eitje en hoeft je niet veel geld te kosten." ......... ik heb geen idee wat voor bedragen er met dit soort zaken gemoeid zijn, dus kan je misschien een indicatie geven ?

 

Tnx

PJ

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

[Edit: gaarne niet spammen]

 

Persoonlijk vind ik de website's / logo's van Martin Gaus en Hondenleven absoluut niet professioneel overkomen. De site / logo van Herman Jansen is al een stuk mooier.

 

Ik zou vooral willen aanraden om, als u een hele nieuwe huisstijl wilt, de student in kwestie alleen maar te vertellen hoe u wilt overkomen met uw huisstijl. Persoonlijk ben ik van mening dat van alle opdrachten die wij hebben gedaan, degene waar wij helemaal vrij waren het beste zijn gelukt.

 

Succes!

 

-------------------------------------

contact peter@exsilia.net

Link naar reactie
  • 0

ik vergelijk Gaus en Hondenleven met alle "shit" die je verder in de hondenwereld tegenkomt (tekenfilmhondjes e.d.) en dan zie ik hier twee logo's die, als ze bijvoorbeeld op een auto staan, duidelijk herkenbaar zijn.

Gaus heeft daarnaast alles in één kleur, het zgn. "Gaus"groen.

Toegegeven, Gaus is wat gedateerd maar hij bestaat ook alweer een paar jaartjes.

 

Als ik het logo van Herman Jansen bijvoorbeeld op kleding wil laten borduren dan is dat een stuk ingewikkelder (dus duurder) dan bijvoorbeeld het Gauslogo.

Vandaar dat ik in eerste instantie een eenvoudig logo in elkaar geknutseld heb.

 

Het idee achter mijn oorspronkelijke logo was ook dat ik het in verschillende kleuren kan uitvoeren aangezien ik vier min of meer aparte takken binnen mijn bedrijf wil hebben.

 

Als ik een student volledig de vrije hand geef en dus alleen aangeef wat ik met mijn logo wil bereiken dan krijg ik natuurlijk wel meer creatieve ideeën (dus ook dingen waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn) en dat is in het geval van een student niet erg maar als ik een bedrijf 10 tot 15 uur laat brainstormen en die komen aanzetten met voorstellen waar ik niets in zie dan ben ik een hoop geld kwijt.

 

Gelukkig heb ik nog even de tijd want ik mag nog even wachten op de gemeente die eerst het bestemmingsplan moet wijzigigen voordat ik überhaupt kan starten.

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik een student volledig de vrije hand geef en dus alleen aangeef wat ik met mijn logo wil bereiken dan krijg ik natuurlijk wel meer creatieve ideeën (dus ook dingen waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn) en dat is in het geval van een student niet erg maar als ik een bedrijf 10 tot 15 uur laat brainstormen en die komen aanzetten met voorstellen waar ik niets in zie dan ben ik een hoop geld kwijt.

 

Ik vind het wel creatief dat je de oplossing in de hoek van studenten zoekt, maar het risico lijkt me wel dat je overkomt alsof je gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten- het is logisch dat je je risico's probeert te beperken maar met goede afspraken met het bedrijf dat je laat brainstormen en voorstellen bedenken kom je ook een heel eind.

De tijd en energie van studenten is ook waardevol :)

 

Ik zeg trouwens niet dat je licht denkt over die studenten, alleen maar wel risico van "interpretatie" je loopt, dus zorgvuldige communicatie kan daar in helpen denk ik.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja, ik wil inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, da's gewoon een eerlijk verhaal.

Je moet je voorstellen dat ik grote bedragen moet investeren in grond, pand en inrichting daarvan terwijl ik werkzaam ben in een branche waarvan de bank zich waarschijnlijk af zal vragen hoe iemand überhaupt daar z'n brood mee kan verdienen.

Dat betekend dus dat ik zeer waarschijnlijk niet meer dan een hypotheek los zal krijgen en de rest van de kosten uit eigen middelen zal moeten financieren.

Ik ben het ogenblikkelijk met je eens als je nu zou zeggen dat presentatie en uitstraling heel belangrijk is voor een bedrijf, anders was ik hier niet eens dit topic begonnen, maar áls ik de kosten voor dit soort zaken kan beperken dan moet ik dat wel doen.

Even ter vergelijking het volgende.

Ik wil uiteraard dat de inrichting van het pand ook netjes en professioneel overkomt.

Het is dan natuurlijk het makkelijkst om de eerste de beste folder van, in mijn geval, een kennelleverancier of kantoormeubelenboer te pakken en daar mijn spullen te bestellen.

Iets arbeidsintensiever maar wel stukken goedkoper is het op zoek gaan naar restpartijen of tweedehands spullen.

Misschien dat mijn pand er met die nieuwe spullen nóg mooier uit zou zien maar in beide gevallen kom ik in ieder geval professioneel over.

Als ik echt oude troep ga gebruiken dan druipt het amateurisme er van af en dán werkt het averechts.

 

Een goed logo en huisstijl zijn voor mij extra's die mijn klanten, maar misschien ook vooral mijzelf, het gevoel moeten geven dat hier serieus wordt gewerkt en er dus geen sprake is van uit de hand gelopen hobbyisme.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je besparen op hetgeen je bedrijf "weerspiegelt" naar klanten en buitenwereld.

 

Kijk om je heen naar al die logo's die niets of nauwelijks iets toevoegen aan de houdende onderneming.

 

Ik denk dat je als je op zoek gaat naar de goedkoopste manier, je misschien teleurgesteld gaat zitten wachten op iets moois. Het kan natuurlijk anders uitpakken, maar waarom ga je niet met een designer om de tafel zitten en brainstorm je mee. Kan de kosten ook misschien wat drukken als je actief meedenkt.

 

Als we het dan toch over neuzen hebben:

www.speurders.nl

 

img_logo_speurneus.gifimg_bigicon_default.gif

Link naar reactie
  • 0

hoi allemaal,

 

ik ben bezig geweest om een "logo" te ontwerpen in illustrator, en ben er zelf eigelijk wel tevreden over gelet op mijn kennis van grafisch design.

het gaat om een logo voor op de website en visitekaartje. het idee is dat de t een zeilachtige vorm heeft, wat weer refereerd naar tasman.

zelf vindt ik logo 1 het beste, ik hoor graag jullie opmerkingen/commentaar.

alvast bedankt,

martijn

 

 

er ging wat fout,

hierbij de url's

 

logo 1

1.jpg

logo 2

2.jpg

logo 3

3.gif

logo 4

4.gif

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.