Aanval op Google's "simplicity"

Aanbevolen berichten

Ik vind het een behoorlijk onnozel artikel. De schrijver valt Google aan op het punt waar Google juist zo populair mee is geworden.

 

Is Google simple? No. Google is deceptive. It hides all the complexity by simply showing one search box on the main page. The main difference, is that if you want to do anything else, the other search engines let you do it from the home page, whereas Google makes you search through other, much more complex pages. Why aren't many of these just linked together?

 

Antwoord: omdat de meeste mensen gewoon willen zoeken zonder zich een weg te moeten banen door allerlei toeters en bellen. Aan Google mankeert echt nog wel een hoop, maar dit is nou net een van de dingen die het bedrijf haarfijn begrepen heeft.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
(Ligt het aan mij of is Google hard achteruit aan het gaan qua geliefd bedrijf in de webcommunity?)

 

Hoe meer ambities je toont, hoe kritischer anderen zullen zijn. Eerst was het een calimero en nu vertonen ze trekjes van Microsoft en dat mist zijn effect niet.

 

De onlangs extra geplaatste aandelen ter waarde van 4,17 miljard. (artikel webwereld), waarvoor nog geen concrete plannen zijn, zorgen voor een andere geruchtenstroom; "de onderneming probeert geld binnen te halen om mee te kunnen werken, voordat de beurskoers lager komt te liggen".

 

Het stuk van JND.org vind ik erg triest eigenlijk. Je pakt een USP en vervolgens draai je er een rondje aan. Beetje hetzelfde als zeggen dat je aan een sportwagen niets hebt omdat je het er in het stadsverkeer niet mee uit de voeten kan. Nee sufferd, ik heb die sportwagen gekocht omdat ik snel wilde rijden (snel wilde zoeken)...

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Hoe groter het bedrijf hoe meer kritiek, kijk maar naar microsoft. Het is zo nu en dan bijna een trend om Microsoft af te kraken en te vertellen dat Linux Rulez , terwijl de mensen die dit vaak zeggen mooi achter hun Windows pc blijven zitten ;) . Google gaat nu ook die kan op.

 

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.