• 0

zakendoen in Vietnam en Indonesie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben zelf aan het orienteren om zaken te doen in beide landen. En ik kom net terug uit Indonesie. In november ga ik weer naar Vietnam. Ik ben benieuwd naar andere intiatieven en/of projecten van kleine ondernemers. Dus vandaar mijn oproep. Het is altijd interessant om ervaringen uit te wisselen.

Life is one big idea.

Link naar reactie
  • 0

Checkof er in Nederland een Nederlands-Vietnamese Kamer van Koophandel is en een zelfde varient voor Indonesie. Heb je al contact gehad met de respectievelijke ambassades in Nederland? Misschien dat die voorlichtingsavonden organiseren of aan matchmaking doen. In elk geval kunnen ze je met landgenoten in Nederland in contact brengen, die iets kunnen vertellen over hun ervaringen met handel drijven tussen Nederland en hun land.

 

Kijk ook even op de site van de EVD: www.evd.nl. Daar staat toevallig te lezen dat de EU een rapport heeft uitgebracht over haar relatie met...Vietnam, met de naam van een contactpersoon bij de EVD: http://www.evd.nl/zoeken/ShowBouwsteen.asp?bstnum=145477

 

Het EU rapport is hier te downloaden: http://www.delvnm.cec.eu.int/en/eco/pdf/report_2005.pdf

 

Success!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ron,

 

Sinds 1995 woon ik in Vietnam en zit o.a. in de architectural & engineering outsourcing als ook in the ICT markt (hierdoor ken ik o.a. Ronald Kleverlaan).

 

Je vermeld dat je in November in Vietnam zal zijn. Ik weet niet of je al geweest bent of nog moet komen maar indien je nog komt neem dan eens contact op.

 

Er is geen Nederlandse kamer van koophandel meer. Tot aan 2000 was er The Holland Trade bridge maar dit bestaat niet meer. Je kan altijd contact opnemen met het DBAV (Dutch Business Association Vietnam) or met de EuroCham (Europese kamer van koophandel).

 

Maar zoals gezegd, indien je in de buurt ben laat het weten. Laat even een berichtje achter op higherlevel en ik zal mijn contactgegevens doorsturen.

 

Marcel

 

LenSoft International Ltd. - .NET, Mobile and Web Development

Link naar reactie
  • 0

Ron,

 

ben zelf ook aan het kijken voor mogelijkheden in indonesie, via familie daar weet ik dat je absoluut wat netwerkkanalen moet hebben, anders wordt het een zware taak. Er is mij verteld dat alle te kopen is, incl je netwerk contacten maar daarvoor moet je weer de juiste mensen kennen. Het klimaat om daar te investeren/ondernemen is volgens de evd wel goed en is aan het verbeteren.

 

Ben nu aan het kijken over mogelijkheden mbt ICT aldaar en dat ziet er goed uit.

 

Mocht je meer willen weten over ondernemen in indonesie kun je me even mailen. Over vietnam weet ik heelaas niks.

Link naar reactie
  • 0

Hoe kun je goede partners vinden in bijvoorbeeld indonesie?

Via internet kun je met iedereen in contact komen maar hoe weet je wie je voor je hebt?

Als iemand zegt een eigen zaak te hebben een bedrijf zoals "PT sumImport Indonesia ", dat begint met PT (ik noem hier maar een voorbeeld) wil dat nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een organisatie zijn. Ik wil deze potentiele partner leren kennen. Dat lukt persoonlijk maar hoe kan ik officieel nagaan of deze onderneming ook echt een onderneming is en niet een gast die maar wat aanpapt voor geld? Met alle respect natuurlijk, je hoort overal verhalen van bedrijven over de hele wereld die eigenlijk helemaal niet bestaan.

 

Kortom: hoe kan ik een indonesisch bedrijf controleren op 'echtheid'. Is er een KvK in indonesie die ik zou kunnen benaderen?

 

Groeten!

Link naar reactie
  • 0

De KvK in Indonesië heet de PKBM, het is online niet mogelijk om informatie op te vragen. Het beste kun je naar de klant in Indonesië gaan (combinatie werk-vakantie :)) en de ondernemer persoonlijk spreken. Vraag de Indonesische ondernemer om referenties en laat een betrouwbare consultant er ook naar kijken. Een PT is een Indonesische Besloten Vennootschap, dus de ondernemer moet daarvan een oprichtingsakte hebben. Het zaken doen in Indonesië gebeurd anders dan in Nederland, niet direct het onderwerp of probleem aansnijden maar via een omweg.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Met Indonesië heb ik minder ervaring maar met Vietnam heb ik heel veel ervaring. Ook heb ik daar goede en betrouwbare contacten. Ik kom al ruim 20 jaar met regelmaat in Vietnam en biedt hulp aan ondernemers die er zaken willen doen en of er een onderneming willen starten. Dit doe ik op persoonlijke titel en uitsluitend tegen onkosten vergoeding (voor zover ik onkosten maak uiteraard). Als je vragen hebt over Vietnam kun je me altijd mailen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.