In januari is mijn BTW-nummer zoals bij alle ZZP-ers aangepast.
Ik heb dit een van mijn klanten netjes online doorgegeven door de gegevens aan te passen in mijn profiel.
In april en nu een paar dagen terug in juli heb ik een kredietfactuur van de klant gekregen. Het viel me net pas op dat mijn oude BTW-nummer op de facturen stond. In de website van de klant blijkt een fout te zitten, waardoor het lijkt alsof mijn gegevens aangepast worden als ik iets verander, maar in werkelijkheid worden die gegevens telkens weer teruggezet naar de oude waarden. Ik kon hier dus zeker niets aan doen, maar heb de factuur ook niet goed genoeg gecontroleerd.
De klant heeft de kredietfactuur van juli geannuleerd en opnieuw aangemaakt met het juiste BTW-nummer. Voor de factuur van april zeggen zij dat niet te kunnen doen omdat die al betaald is. Op zich logisch natuurlijk.
Wat is nu de juiste procedure om te volgen omtrent deze factuur? Het betreft een Duitse klant, dus ik zal eigenlijk voor 1 augustus nog aangifte ICP moeten doen over deze factuur uit april. Ik wil natuurlijk geen problemen met de belastingdienst... Het gaat overigens om een bedrag van iets meer dan 30 euro, dus niet echt een bedrag waar iemand direct van wakker ligt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
joff19
joff19
In januari is mijn BTW-nummer zoals bij alle ZZP-ers aangepast.
Ik heb dit een van mijn klanten netjes online doorgegeven door de gegevens aan te passen in mijn profiel.
In april en nu een paar dagen terug in juli heb ik een kredietfactuur van de klant gekregen. Het viel me net pas op dat mijn oude BTW-nummer op de facturen stond. In de website van de klant blijkt een fout te zitten, waardoor het lijkt alsof mijn gegevens aangepast worden als ik iets verander, maar in werkelijkheid worden die gegevens telkens weer teruggezet naar de oude waarden. Ik kon hier dus zeker niets aan doen, maar heb de factuur ook niet goed genoeg gecontroleerd.
De klant heeft de kredietfactuur van juli geannuleerd en opnieuw aangemaakt met het juiste BTW-nummer. Voor de factuur van april zeggen zij dat niet te kunnen doen omdat die al betaald is. Op zich logisch natuurlijk.
Wat is nu de juiste procedure om te volgen omtrent deze factuur? Het betreft een Duitse klant, dus ik zal eigenlijk voor 1 augustus nog aangifte ICP moeten doen over deze factuur uit april. Ik wil natuurlijk geen problemen met de belastingdienst... Het gaat overigens om een bedrag van iets meer dan 30 euro, dus niet echt een bedrag waar iemand direct van wakker ligt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66218-fout-btw-nummer-op-factuur-april/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag