• 0

Energy-Drinks winkel verbeteren.

Hoi, ik ben nieuw hier, en ik heb zojuist een online shop gestart.

 

Nu is de winkel nog maar enkele dagen online, toch heb ik moeite met publiciteit te krijgen, en mensen te trekken die daadwerkelijk overgaan tot aanschaffen.

 

Ik vroeg mij af wat de beste manier was om wat meer mensen te trekken naar mijn shop ?

 

voor de geinterreseerde wat mijn shop inhoud, www.maxoutpc.com

 

[edit mod] titel specifieker gemaakt [/edit]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

DOELGROEP

 

..Ik begrijp dat je doelgroep B2C is. Maar moet je om een beetje omzet te draaien niet veel meer B2B gaan zitten?

 

Je moet juist de organisatie van LANparties benaderen en niet de bezoekers. Die gaan echt niet voor een treetje energydrink 22 euro + verzendkosten lappen als een treetje bij de ALDI 10 euro kost. Ik weet dat de jeugd lui is tegenwoordig, maar 2 dagen wachten op je drinken en dan 2.5x zoveel lappen..?!

 

Mijns inziens:

... Verkeerd product voor een webwinkel

... Markt met een sterke markleider in deze (dure) prijsrange (Redbull)

 

Probeer je site te linken aan een bekend weblog of forum voor de doelgroep en ga daar met gratis promospul strooien. Je moet het van kwantiteit hebben, dan moet je een hangplaats vinden waar veel van de doelgroep bijeenkomt. Je bent zelf immers niet 1,2,3 een hype of een community.

Link naar reactie
  • 0

De shop is meer een introductie pagina tot onze producten, die wij op lan parties gaan verkopen.

 

Ik ga ook samen met mijn zwager op lanparties staan.

 

Daarnaast zijn de producten wel goed gekozen voor een webwinkel, want ik verkoop alleen producten die moeilijk of niet te vinden zijn in nederland.

 

Ik verkoop namelijk geen producten die je bij de buurt super kan kopen.

 

Mensen kunnen een paar blikjes kopen om te zien of ze het lekker vinden, en anders kunnen gamers het op een lanparty kopen waar wij komen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is de productkeuze juist daarom wel aardig, het zijn artikelen die vooralsnog in nederland niet gemakkelijk te krijgen zijn. Concurreren met de elcheapo imitatie-redbull van aldi of lidl lukt als online winkel toch nooit.

 

Waarschijnlijk zijn die caffine snoepjes nog een beter product dan de flesjes trouwens, vooral gezien het gewicht/verzendkosten van de laatste.

Link naar reactie
  • 0

Is dat niet leverbaar zijn in Nederland wel een pluspunt? Als je Jolt zou verkopen (hoog caffeine gehalt cola, ook te krijgen bij thinkgeek) zou ik het gelijk herkennen omdat dat een cult status heeft. Als ik het zou willen hebben, mede door die cult status, zal ik bij jou bestellen omdat je de enige bent die het (goedk(o)op(er)) levert in NL. Hebben je andere drankjes ook zo'n soort cult status? Zonder moet je gewoon concureren met andere drankjes en is je 'alleenrecht' niet echt een voordeel lijkt me.

Link naar reactie
  • 0

mountain dew bijvoorbeeld is ook een cult drankje, dat zal binnen enkele dagen op de shop staan.

 

Die naam zal ook deze week gewijzigd worden, en idd jolt zou ik ook erg graag gewild hebben, maar dan moet je gelijk een pallet nemen.

 

big business is zon winkel niet, maar ervaring op doen, en mensen ontmoeten en op lanparties staan daar doe je het voor.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie toevallig wat teksten op je site staan, zie cursieve stukken.

Bevat ROX Alcohol?

Nee, ROX is een non-alcoholische drank, een unieke formule en apart effect. ROX is blij dat het een perfecte smaak geeft als mix met wodka, gin, whisky etc.

Het is aan te raden de dagelijkse consumptie te vergelijken met de consumptie van koffie, daar de effecten van cafeïne verschilt van persoon tot persoon.
Spreken die teksten echt je klanten/doelgroep aan?

 

Verder is het misschien een idee om eens te kijken naar basisboeken over marketing en interface design. Dat zijn de 2 belangrijkste punten volgens mij waar je op dit moment erg snel cq. eenvoudig aan kunt werken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijf als thinkgeek, of frozencpu o.i.d die verstuurd ook jolt cola of bawls via de post. Als er voor word gezorgd dat de flesjes recht op staan. en niet heen en weer kunnen schuiven, dan zal de kwaliteit verlies minimaal zijn.

 

Daarnaastzal ik toch meer moeten gaan kijken naar het sponsoren en verkopen op lanparties. Een soort van Lan catering voor speciale drankjes en snoepjes.

Link naar reactie
  • 0

De producten die ik er heb zien staan hebben dat volgens mij wel, iets als Bawlz of Pinguin mints zou je cultproducten kunnen noemen. Het mainstream energy drankje is eigenlijk alleen redbull, gevolgd door een hele tros al dan niet goedkope imitaties (zou aardig zijn als ze die ook in light hadden, dat terzijde).

 

Er is vast ook nog wel een hele set cafeine-junkies die weinig om het cultaspect geven, maar die kun je wellicht beter meteen het product in tabletvorm aanbieden ;)

 

Ga je die drankjes per post versturen ? Misschien een rare opmerking, maar zo zijn ze flink door elkaar gehusseld voordat ze bij de einfgebruiker arriveren

 

Ik vermoed dat ze daar sowieso wel tegenkunnen... of zou de post er zoveel harder meer schudden dan de gemiddelde vrachtwagen op een overvol wegennet?

Link naar reactie
  • 0

Nu weet ik dat het moeilijk zal worden mijn producten succesvol grootschalig te verkopen. een reden hiervoor zijn de extreem hoge verzendkosten.

 

tuurlijk een drankje is leuk, maar je gaat uiteindelijk niet 6 keiharde guldens betalen voor een drankje die binnen een kwartiertje op is.

 

Mijn prijzen zijn zo laag mogelijk, mensen denken gelijk ah dat is goedkoop, komen bij de checkout en zien opeens ka-ching 7 of 10 of 12 euro verzendkosten erbij.

 

ik zou in principe terug kunnen gaan naar iets hogere prijzen, maar de verzendkosten omlaag gooien. Zo lijkt het stukken aantrekkelijker voor mensen om mijn producten te kopen, maar uiteindelijk betalen ze bijna hetzelfde.

 

Ook zal ik dan over moeten gaan naar de verkoop van hele trays, ipv losse blikjes en flesjes.

 

het is net zoals de vergelijking van iemand op het internet die zei, ik wil best een tv kopen van 300 euro en ik betaal daar 12 euro verzendkosten voor, maar ik ga geen potgrond van 15 kilo voor 30 euro betalen, en daar ook 12 euro verzendkosten voor betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

ja.

 

ook zat ik te denken aan een service als het beschikbaar stellen van producten, ik lever ze af bij een lanparty, voor een mooie prijs.

 

de organisatoren op een lanparty verkopen die drankjes, alles wat onaangebroken over blijft neem ik terug, en hoeven ze niet voor te betalen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan het ook bijvoorbeeld via je site laten bestellen en dan afgeven+betalen op een Lan-party waar je staat. Dan haal je mensen over om het te kopen. Verder wordt het meteen wat drukker bij je stand waardoor er meer mensen komen kijken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik verkoop producten die of moeilijk te vinden zijn, of die via een distributeur in nederland, of europa te vinden zijn. Deze producten kan ik niet gaan promoten, voor verkoop aan bv supermarkten. ( als je dit bedoelt )

 

Een drankje als mountain dew is gemaakt door pepsico. Als ik mijn moeite en geld erin gaat steken om het te promoten, en te verkopen aan bedrijven en horeca dan zegt pepsi zodadelijk, bedankt voor alle moeite, wij gaan het vanaf nu af aan verder er mee.

 

Dus ik blijf het alleen verkopen aan particulieren, of leveringen aan lanparties in zuid-holland, of anders aflevering via DPD pakketdienst.

Link naar reactie
  • 0

Wat zou er gebeuren als je in je shop constant de volledige prijs toont? Dus de prijzen inclusief verzending. Je moet dan wel duidelijk communiceren dat de verzendkosten per extra product steeds kleiner worden. Dan ben je enigzins uniek denk ik en misschien zorg je er wel voor dat mensen meer producten tegelijk gaan bestellen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

om dit te realiseren dan moet je aardig wat programmeer werk kunnen doen.

 

En iemand die een prijs van 2 blikjes opeens 8 euro ziet staan ofz, en ze weten niet dat daar verzendkosten in zit begrepen. dan ben je gelijk die potentiele klant al weer kwijt.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, daarom zeg ik ook: "Je moet dan wel duidelijk communiceren dat de verzendkosten per extra product steeds kleiner worden." Als je dit goed aanpakt onderscheid je jezelf wel. Verder hoeft dit niet veel programmeerwerk te zijn als je goede/flexibele software gebruikt. Daar is dat van afhankelijk. In principe is het enige wat je moet doen in bijvoorbeeld PHP:

$verzendkosten=7;
echo 'Extra lage verzendkosten bij veel producten! Bij bestelling van dit product nog maar: '.($verzendkosten/$_SESSION['aantalProductenInMandje']).' euro!';

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.