Voordeel van een fysieke winkel is dat klanten spontaan binnenkomen en bijv een locale advertentiecampagne (in een huis-aan-huisblad) veel meer respons oplevert dan een online campagne via bijvoorbeeld Googel Adwords. Veel beginnende webshops denken nog onder het motto 'if you build it, they will come,' helaas geldt dit tegenwoordig niet meer. Denk goed na hoeveel je klant aan wervingskosten kost. Je webshop kan je klant letterlijk in een click verlaten en hij zit al bij de concurrentie.
Verder denk ik dat van cruciaal belang is voor je klant wanneer je een webshop runt: vandaag betaald, morgen geleverd.
Vooraf betalen vind ik niet zo vanzelfsprekend, immers bij de grote bekende shops krijg ik een acceptgiro. Waarom zou ik bij een onbekende shop vooraf gaan betalen ?
Enkele andere punten:
- Richt je je op b2b of b2c ?
- Wie zijn de grootste groep laptop gebruikers, consumenten of zakelijke gebruikers ?
- Hoeveel items verwacht je per maand te gaan verkopen ?
- Hoeveel personeel denk je nodig te hebben of ga je alles zelf inpakken ?
- Welke software koop je om orders, voorraad, retourzendingen e.d. te verwerken ?
- Verpakkingskosten en (verzekerde) verzendkosten, tel je die apart of zijn die bij de prijs inbegrepen. Indien het laatste het geval is, gaan deze dus van je eigen winst af.
Honderden hardwareshops vind je op: http://femme.tweakers.net/shopsurvey
Misschien kan je daar eens rondsnuffelen.