• 0

Energy-Drinks winkel verbeteren.

Hoi, ik ben nieuw hier, en ik heb zojuist een online shop gestart.

 

Nu is de winkel nog maar enkele dagen online, toch heb ik moeite met publiciteit te krijgen, en mensen te trekken die daadwerkelijk overgaan tot aanschaffen.

 

Ik vroeg mij af wat de beste manier was om wat meer mensen te trekken naar mijn shop ?

 

voor de geinterreseerde wat mijn shop inhoud, www.maxoutpc.com

 

[edit mod] titel specifieker gemaakt [/edit]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ik vroeg mij af wat de beste manier was om wat meer mensen te trekken naar mijn shop ?

 

De beste manier: free publicity. Waarom is jou webshop uniek? Heb je iets wat niemand anders verkoopt? Kun jij van iedere standaard pc een 'hot rod' maken? Vertel het de media! Vertel de lokale meida dat je begonnen bent en maak er een mooi verhaal vna. Hang rond op fora, waar je potentiele klant rondhangt en adviseer daar mensen, zonder al te opzichtig reclame te maken (dan trek je nl. geen klanten...)

Bij te way:hier zijn al veel draadje over geweest, met de zoekfunctie moet je er nog veel meer kunnen vinden ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet helaas toegeven dat ik niet de zoek functie gebruikt hebt :) maar zal voortaan wel eventjes zoeken.

 

Een reden waarom dat wij uniek zijn is het aanbod, deze producten zijn moeilijk te vinden.

 

maar lokale media, je bedoeld bv een lokale krant o.i.d? doen die stukjes schrijven over nieuwe bedrijven dan ?

Link naar reactie
  • 0

Is het niet vreemd dat je na het beginnen van een shop nog moet gaan bedenken wat je marketing-plan is? Volgens mij moet je eens beginnen met het op een rijtje zetten van de basis-stappen van een businessplan. Dus wie zijn je klanten, wat is je product, wat zijn je Unique Selling Points enzovoorts. Dan weet je ook precies waar je reclame kunt maken om de juiste doelgroep te bereiken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet al etc wat de doelgroep is etc, alleen om die groep te bereiken is ff een tikkeltje lastiger.

 

Nou wat is die doelgroep dan ?

Waar vind je nou een samenklontering van jouw doelgroep ?

Jeugdhonken, scooterclubs, bejaardensoosen ?

Daar waar ze samenkomen kun je ze bereiken, via advertenties in clubbladen, reclameborden, banners op websites waar jouw doelgroep veel rondhangt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet helaas toegeven dat ik niet de zoek functie gebruikt hebt :) maar zal voortaan wel eventjes zoeken.

 

Een reden waarom dat wij uniek zijn is het aanbod, deze producten zijn moeilijk te vinden.

 

maar lokale media, je bedoeld bv een lokale krant o.i.d? doen die stukjes schrijven over nieuwe bedrijven dan ?

 

Vaak hebben die zelfs moeite om het krantje een beetje gevuld te krijgen, niet voor niets staat iedere inbraak en bekeuring erin.... autodealers weten die lokale media vaak heel goed te vinden als ze een nieuw model hebben.... en over jou willen ze ook vast schrijven, als je maar een leuk verhaal hebt. 'Ik heb een webshop opgericht' zal ze niet boeien, maar 'ik maak van iedere pc een hotrod' boeit ze misschien wel....

 

Goeie tip hierover: het boek Calimeromarketing van Karen Romme.

 

[edit] ik heb ff naar je site gekeken, maar wat heeft maxoutpc in hemelsnaam van doen met energiedrankjes en guaranakauwgum?

Ik zou je webshop verwachten op www.totindelateuurtjes.nl of www.alwaysenergy.nl ... daardoor gaat je naam meedoen in je marketing, maar met maxoutpc kan ik niks, dan denk ik aan casemodders..... Ik zou of het domein veranderen, of de inhoud van de webshop..... Nu is het nog gemakkelijk om onder een ander domein verder te gaan: kost je nu wat extra geld, maar levert misschien meer omzet op, en nu heb je nog geen naamsbekendheid, dus is er geen grote ombouw-pr-operatie voor nodig....

 

Daarnaast: het aanbos is wel erg beperkt.... in een gemiddelde smartshop in Amsterdam kun je tien keer zoveel varianten krijgen, en waarom zou jij die niet op je site kunnen hebben? [/edit]

Link naar reactie
  • 0

Niet om roet in het eten te gooien maar ik zie op de website dus helemaal niets staan over computers maar alleen een beperkt aantal caffeine drankjes en snoepjes. Een casemod zaak zou prima lokaal nieuws kunnen zijn maar hoe zien jullie een artikel over wakker-blijf-snoepjes staan tussen de inbraken in het lokale krantje?

 

Voor mij bekendste bron voor jouw soort product is overigens thinkgeek.com en die adverteert vaak op Slashdot. Misschien wat te hoog gegrepen qua kosten maar dat is wel het soort site dat je wilt hebben. Voor bomba is er ook nog genoeg ruimte voor een google addword campagne.

Link naar reactie
  • 0

de doelgroep is gamers, en casemodders.

 

De naam is opzich gewoon goed, ik ga niet alleen maar caffeine drankjes verkopen, ik wil wel een nederlandse thinkgeek worden zeg maar.

 

Dat het aanbod niet zo groot is is waar, maar al heb je een groot aanbod en komt er nog niemand naar je site dan heb je er ook niks aan, het kost je alleen maar meer.

 

Wat het verschil is tussen de 2 verzend mogelijkheden is dat de ene pakketjes zijn, en de ander via briefpost.

 

Van alternate zou je ook niet denken dat het een computer winkel was, dat boekje heeft mijn moeder idd, moet ik nog eens lezen.

Link naar reactie
  • 0

Nu alleen naamsbekendheid krijgen.

 

Je verkoopt maar een stuk of 5 produkten. Het gaat dus niet om jouw naam, maar om die van de 5 produkten. Als daar veel vraag naar is, zou jij je een positie kunnen verwerven als lokale leverancier, waarbij het gemakkelijk (zonder creditcard), snel (volgende dag in huis redt ook Amazon niet) en goedkoop (inclusief heffingen, duidelijke verzendkosten) bestellen is.

 

Daarom mijn devies:

verkoop produkten met naam: de Penquin-snoepjes zijn ok, Jolt ontbreekt

 

Tweede tip: ga met een verkoopwagen ('mod' een oude caravan of busje) LANparties af, regel verkoopconcessie en voorzie elk item van een sticker met de URL van jouw website.

Grote banner erbij: graffiti-stijl werkt voor de doelgroep en is niet duur

Gevolg:

1. 'huge' omzet

2. naamsbekendheid

 

Link naar reactie
  • 0

zodra het zaakje een beetje liep.

 

Reken er niet op dat het in de huidige opzet gaat lopen.

 

De website is niet opgezet met de potentiele klant in het vizier, maar vanuit het perspectief van de verkoper. Zo zijn de voorwaarden - met name dat stuk over voorraad en levering - volstrekt onduidelijk, refereren jullie niet aan de Wet Kopen op Afstand (respecteren jullie de wettelijke rechten van klanten niet of zijn jullie van mening dat op de door jullie geleverde goederen een uitzonderingscategorie van toepassing is) en worden de verzendkosten pas bekend aan het eind van de koop (terwijl heel aannemelijk is, dat de verzendkosten juist het pijnpunt vormen bij de verkoop van dit soort goederen op afstand).

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben in het idee gestapt van, ik zie wel wat er op me af komt, kleine investering, weinig risico.

 

Wat moet ik dan aanpassen om mensen's vertrouwen te krijgen ? want ik heb naar andere webshops gekeken, en daar staat niet meer dan dat er op mijn site staat kwa voorwaarden.

Link naar reactie
  • 0

Vooralsnog zijn het alleen energy-producten, dat moet echt onder een andere naam wil het een beetje lopen. Op zich denk ik dat er zeker markt is voor deze producten, juist als je qua verzendkosten ver onder thinkgeek en dergelijke kunt blijven... want dat is toch wat het voor de klant snel duur maakt.

 

Qua promotie: Misschien heb je wat aan een adwords campagne? Als je kijkt naar de advertenties bij zoektermen als 'bawls' of 'bomba' bij zoeken vanuit nederland staan er maar een paar.. daar zou je vrij goedkoop onder kunnen komen, en het lijkt me vrij logisch dat je doelgroep snel google zal gebruiken om zoiets te vinden.

 

Als je zoiets doet: wees duidelijk in je advertenties, maak ze per product en zet de prijs erbij... mensen die wel kijken maar niet kopen kosten je alleen maar geld!

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn punten:

 

Website ziet er goed uit! zoals al vaker gezegd en je ook gaat doen de naam van de site veranderen.

Daarnaast kan je ook je assortiment vergroten want met zo weinig producten kan je geen goede omzetten behalen en ben je teveel afhankelijk van een bepaald product.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Nu is de winkel nog maar enkele dagen online, toch heb ik moeite met publiciteit te krijgen, en mensen te trekken die daadwerkelijk overgaan tot aanschaffen.

 

Uitzonderingen daargelaten worstelen de meeste webshophouders al jaren met een gebrek aan kopers... Dus een paar dagen? Even volhouden! Je doelgroep lijkt me wel omlijnd, dus publiciteit mag geen probleem zijn. Maar ik weet niet of je dat zonder kosten wilt bereiken. In dat geval wordt het een kwestie van nog iets langere adem.

 

Wat ik mis op je site is enige vorm van beleving. Het is een winkel, een soort Aldi, meer niet. Misschien moet je je meer betrokken tonen bij je doelgroep. Maak een weblog over gamers en LAN-party's (o.i.d., het is voor mij nu net of ik Grieks schrijf). Mensen kopen niet graag bij winkels, wel bij vrienden.

 

Denk eens aan zaken die dat versterken, zoals sponsoring. Start een agenda voor je bezoekers, zorg voor een stand op dergelijke bijeenkomsten (of zijn dat geen fysieke bijeenkomsten?), geef korting aan deelnemers, etc...

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast moet je misschien je tekst ook nog even door (laten) lezen op je website, want daar staan veel typefouten in en het mag ook wel wat 'levendiger' geschreven worden. Het komt mij nog niet echt professioneel en betrouwbaar over.

Succes!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.