In het veranderende medialandschap zijn digimedia als website, e-mail en pop-ups aan het media-arsenaal toegevoegd. Moeten marketeers en marktonderzoekers nu hun focus verleggen naar nieuwe media, of blijven traditionele media een rol van betekenis spelen? Als je het aan de consument vraag is het antwoord helder: de consument wil het liefst een folder.
Dat blijkt uit een onderzoek dat Motivaction in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing onder 100 marketeers en 400 consumenten uitvoerde. De toename van digimedia is een feit, en toch blijft de traditionele folder het meest geschikte medium om de consument te bereiken.
Opmerkelijk is dat voor uiteenlopende productgroepen de folder nog steeds het meest geraadpleegd wordt wanneer het gaat om het ontvangen van ongevraagde informatie. De traditionele folder roept weinig tot geen irritatie op, sterker nog, de consument wil het liéfst via een folder geïnformeerd worden. Een feit dat marketeers overigens onderkennen.
De top vier van vervelendste mediakanalen om ongevraagd informatie te ontvangen is:
1.Telemarketing
2. SMS
3. Pop-ups
4. E-mail
Telemarketing, SMS, pop-ups en e-mail vallen dus wat de consument betreft af.
Het onderzoek staat in het oktobernummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.
(bron: marketingonline,nl)
Vraag ik me af: wil de b-2-b klant ook gewoon een folder? Wat waarderen jullie het meest om mee geinformeerd te worden? Maak je nog onderscheid tussen producten en diensten?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nonex.nl
nonex.nl
Naar aanleiding van dit bericht:
De consument wil gewoon een folder
In het veranderende medialandschap zijn digimedia als website, e-mail en pop-ups aan het media-arsenaal toegevoegd. Moeten marketeers en marktonderzoekers nu hun focus verleggen naar nieuwe media, of blijven traditionele media een rol van betekenis spelen? Als je het aan de consument vraag is het antwoord helder: de consument wil het liefst een folder.
Dat blijkt uit een onderzoek dat Motivaction in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing onder 100 marketeers en 400 consumenten uitvoerde. De toename van digimedia is een feit, en toch blijft de traditionele folder het meest geschikte medium om de consument te bereiken.
Opmerkelijk is dat voor uiteenlopende productgroepen de folder nog steeds het meest geraadpleegd wordt wanneer het gaat om het ontvangen van ongevraagde informatie. De traditionele folder roept weinig tot geen irritatie op, sterker nog, de consument wil het liéfst via een folder geïnformeerd worden. Een feit dat marketeers overigens onderkennen.
De top vier van vervelendste mediakanalen om ongevraagd informatie te ontvangen is:
1.Telemarketing
2. SMS
3. Pop-ups
4. E-mail
Telemarketing, SMS, pop-ups en e-mail vallen dus wat de consument betreft af.
Het onderzoek staat in het oktobernummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.
(bron: marketingonline,nl)
Vraag ik me af: wil de b-2-b klant ook gewoon een folder? Wat waarderen jullie het meest om mee geinformeerd te worden? Maak je nog onderscheid tussen producten en diensten?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag