• 0

Fonds voor kleine investeringen

Ik hoor bij gesprekken met starters of potentiële starters weleens dat ze slechts een bedrag van EUR 5000 tot 10.000 nodig hebben om hun bedrijf van de grond te tillen, maar dat het bij afwezigheid van ouders of andere familieleden en vrienden met wat reserves, bijna onmogelijk is een investeerder te vinden voor zo'n beperkt bedrag.

Indien dit een algemeen verschijnsel is, dan zou het nuttig en interessant kunnen zijn om een fonds op te zetten voor participaties voor dit soort bedragen.

 

Wat is jullie ervaring en visie op dit punt?

 

Mvg

Hendrik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat met een superieure instelling ten opzichte van iedereen die in een mindere sitiatie zit dan u zelf, er een bepaalde blindheid kan optreden met gemiste kansen als gevolg. En eerlijk is eerlijk, met veel mogelijk gemiste kansen begint u misschien wel op hetzelfde niveau te komen als ik.

Nogmaals zou ik het fijn vinden als de mensen hier mijn inteligentie niet beledigen door mijn woorden aan te halen en er een andere betekenis aan te geven. Ik heb geen financiele middelen, maar met mijn brein is alles in orde hoor. Oh ja en in een goed plan is het voorzien hoe de klanten te bereiken en binnen te halen zijn. Ook zo bij mijn plan.

 

Toet toet.

 

Grote goedheid zeg, als je jezelf zo superieur slim vind, waarom kun je dan niet aan geld komen. Wat dacht je ervan om je handen uit de mouwen te steken, en eerst eens gewoon te gaan werken. OF ben je net als je generatie genoten bang voor vieze handen.

 

Ongetwijfeld blijven er veel potentieel goede plannen op de plank liggen, die hebben het dan afgelegd tegen nog betere plannen.

Als je daar niet tegen kunt ga dan zelf aan de slag verzin een strategie die jou naar de top brengt.

Een beetje gaan zitten mouwen helpt daarbij niet, of denk je dat dat ook werkt als jouw klanten de rekeningen maar niet betalen.

 

Na je eerste post was ik geniegd om je een aanmoedigingsreus te geven, ik denk nu meer in kneuzen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ronald,

 

Medelijden, medeleven, inlevingsvermogen, begrip, whatever. Ik heb geen enkele intentie om neerbuigend te doen tegen jouw, andere ondernemers of kapitaalzoekers in het algemeen. Gebrek aan inlevingsvermogen of inlevingsbereidheid kan mij ook niet echt verweten worden. Er zijn juist honderden ondernemers per jaar die feitelijk kunnen profiteren van mijn inlevingsvermogen. Ze bellen mij en ik help ze.

 

De realiteit is, dat je als ondernemer voor 100% zelf verantwoordelijk bent voor verwerving van investeerders en/of klanten. Er is hier spraken van een markt. Die markt werkt niet perfect, maar als je hem weet te bespelen kan je er van profiteren. Die markt moet je niet te veel verpesten met ingrijpen. Dat werkt niet.

 

Mijn suggestie aan jou/jullie, bespeel de markt en profiteer van de beperkingen. Dat geeft jou.jullie weer voordeel boven je concurrenten.

 

Het leven van een ondernemer is hard. Mooier kunnen we het helaas niet maken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hallo Edo,

 

Omdat ik alleen via doorverwijzing door enkele relaties in contact kom met geldzoekers, ontvang ik weinig echt waardeloze businessplannen.

Ik zou graag meer proposities ontvangen van mensen die kleine investeringen zoeken, maar besef dat als ik me duidelijk ga profileren en te koop ga lopen met die wens dat ik dan wel bedolven zal worden onder de troep. Dus heb ik besloten genoegen te nemen met de huidige beperkte stroom aan opportunities.

 

Mvg

Hendrik

 

Beste Hendrik,

 

Juist om die reden zijn wij ons bedrijf NeBIB 10 jaar geleden begonnen, omdat investeerders niet met hun naam in de krant willen, maar wél proposities willen zien. Ons soort bedrijven wordtt "Business Angels Netwerken" genoemd en hebben uitsluitend tot functie en bij elkaar brengen ven ondernemers en investeerders aan de hand van anonieme profielen.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

[flash=200,200] Briljante discussie en vanuit vele invalshoeken. Ieder zijn zegje = nog beter!

Het heeft me doen besluiten om een fonds (of hoe je het ook wilt noemen) op te richten dat zich richt op het verstrekken van microfinancieringen. Ga dit doen vanuit een stichting zonder winstoogmerk om zodoende zo maximaal de BV Nederland te helpen aan nieuw ondernemerstalent. Dmv business angels en business coaches uit te nodigen hierin te participeren moet het lukken om de zaak aan te zwengelen. En ja de meeste briljante bedrijfjes zijn begonnen met een minimale investering omdat de ondernemer vond dat hij vanaf het begin aan zich bewust moest zijn van zijn financiële verantwoordelijkheden.

Verder zullen we dat doen met een soort bedrijf verzamelgebouwen waar partijen gebruik van elkaars know-how kunnen maken. Ja dit bestaat al en wordt verder uitgebouwen.

 

[edit mod]laatste zin verwijderd: in het openbaar vragen om geld is niet toegestaan -lees hier- vragen om mee te denken mag natuurlijk wel ;) [/edit]

Link naar reactie
  • 0

Hai Pim,

 

Hoe komt het dat jij beter in staat bent kleine participaties te managen dan de investeerders zelf? Heb je dat eerder gedaan? Wat was het resultaat? Wat zijn microfinancieringen, kleiner dat €10K? Hoe ziet je verdien model er uit? Het managen van kleine participaties is erg arbeidsintensief. Hoe wordt dat gedaan/betaald? Zelf een stichting heeft kosten. Wat wordt haar toegevoegde waarde?

 

Op het internet is er niks over jouw of je bedrijf te vinden. Voordat je investeerders gaat werven moet je wél een reputatie opbouwen. En vergeetniet de regelgeving van de AFM te checken. Je mag niet zomaar investeerders voor je fonds werven zonder vergunning.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hai Pim,

Op het internet is er niks over jouw of je bedrijf te vinden. Voordat je investeerders gaat werven moet je wél een reputatie opbouwen.

 

Nils,

Eén minuurtje met Google levert wel hits op. Volgens mij is het je buurman in Breukelen: Adres: Oud Aa, Breukelen.

Pim,

als je gaat tanken, loop eens bij je buurman binnen

;)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hai Pim,

Op het internet is er niks over jouw of je bedrijf te vinden. Voordat je investeerders gaat werven moet je wél een reputatie opbouwen.

 

Nils,

Eén minuurtje met Google levert wel hits op. Volgens mij is het je buurman in Breukelen: Adres: Oud Aa, Breukelen.

Pim,

als je gaat tanken, loop eens bij je buurman binnen

;)

 

Ow, dat is de andere kant van het kanaal. Dan moet je wél de hoge brug over en met tegenwind ....

 

Grapje :D Nee Pim, zonder gekheid. Kom eens langs. We zitten in de garage van Roeleveld (naast het Shell station)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.