• 0

Drukkerij

Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een drukkerij voor het afdrukken van een folder.

 

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Allerlei termen en verwijzingen. Waardoor het vergelijken erg moeilijk wordt.

 

Dus waar moet ik nu eigenlijk op letten.

 

Ik heb 500 a4 folders nodig. gevouwen in een drieluik.dubbelzijdig Full color. 500 of 1000 stuks

 

Met kopieëren krijg ik problemen met de vouwlijn. Omdat de binnenkant bestaat uit een collage van foto's.

 

Wie helpt miij

Folder_Scholen.doc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

IK probeer juist te verkomen dat ik een vermogen kwijt ga zijn telefoonkosten en andere kosten om er te komen wie er goed spullen levert.

 

En ik hem een beetje mijn twijfels over het feit dat men wel een website online gooit maar het dan zo achterlaat.

 

Gaat dat met het drukwerk ook zo?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

ok in ieder geval bedankt voor de tip. Maar ik ga toch nog even opzoek naar een bedrijf waar ik meer vertrouwen in heb.

 

Ik vind het ook erg belangrijk dat een bedrijf duidelijk laat zien wat en wie ze is. En dat men durft uit te komen wat de prijzen zijn. Zodat ze makkelijk te vergelijken zijn.

 

Dat wil niet zeggen dat ik je bijdrage niet waardeer.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een drukkerij voor het afdrukken van een folder.

 

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Allerlei termen en verwijzingen. Waardoor het vergelijken erg moeilijk wordt.

 

Dus waar moet ik nu eigenlijk op letten.

 

Ik heb 500 a4 folders nodig. gevouwen in een drieluik.dubbelzijdig Full color. 500 of 1000 stuks

 

Met kopieëren krijg ik problemen met de vouwlijn. Omdat de binnenkant bestaat uit een collage van foto's.

 

Wie helpt miij

 

Beste J.S. Coolen,

 

Q-Promotions is idd best oke, maar afhankelijk van de kwaliteit van papier en aantallen zal er eerst een keuze gemaakt moeten worden of digitaal of offset prijstechnisch interessanter is.

 

Verder heb ik gekeken naar het voorbeeld - ik zou sowieso adviseren om de te drukken bestanden op te laten maken door een graficus op hoge-resolutie, bij voorkeur opgemaakt in EPS/AI/PDF zodat de teksten niet gekorreld worden afgedrukt. Aangezien ik vermoed dat het voor een mailing is en sowieso voor klantenwerving, kan het er beter netjes en verzorgd uitzien... dan is de kans van slagen ook wat groter.

 

Voor digitaal drukken adviseer ik :

 

http://www.studio-telstar.nl/

 

Voor Offset :

 

http://www.idrukker.nl/ (R'dam, is wat dichterbij en drukken tenminste zelf!)

 

Groet,

 

Stepan

 

 

 

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

stuio17, amsterdam

 

5000 folders voor 89 euro, gedrukt, alleen niet A4, maar je info moet er wel oppassen. Waarom wil je gevouwen? Er staat nog aardig wat 'lucht' op je folder, en daarmee bedoel ik niet de witregels. De tekst kan pakkender en korter. Als jij zo'n zwartwitte, saaie folder uitdeelt, moet ik dan enthousiast worden van jouw toko? Zou jij in je middelabre schooltijd hierdoor aangesproken voelen?

 

Vor die 89 euro kun je een fullcolour flyer laten drukken, net zoals disco's of houseparties die laten drukken. Je kunt 'm helemaal zwart laten maken met witte tekst, dat ziet er een stuk minder kantoor-achtig uit dan dit (waarom denk je dat die house-flyers er ook allemaal zwart uitzien?). En waarom is die foto zonder laser, maar gewoon met daglicht? Geef je feesten met daglicht?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bedankt voor je reactie, commentaar is altijd welkom. Ik zal even een korte toelichting geven op de folder;

 

De folder bestaat uit 2 delen. de binnenkant is zwart met een collage van foto's. Het bestand was echter te groot voor deze om te uploaden.

 

De belangrijkste reden waarom ik de buitenkant wit/zwart maak, is omdat ik van duidelijkheid hou en niet van een druke folder die eruit ziet alsof een kind bezig is geweest.

 

Ik hou van simpel en recht aan. De info is duidelijk. de eerste foto (voorkant) is express gekozen omdat in 1 keer duidelijk is wat je kunt verwachten van de installatie.

De geld overens voor de andere folders ook (bruiloften is een minder grote set) en de 100 volt is weer heel anders. Maar de layout is steeds hetzelfde. De binnenkant bestaat uit een collage van verschillende foto's.

 

De op het eerste gezicht simpel en strak en bij openslaan een grand finale.

 

De doelgroep is namelijk niet de mensen die naar house party's gaan (die geven namelijk geen of hele andere feesten)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

ow nog 1 klein ding. De laser is optioneel. Dus daarom staat hij niet bij de eerste foto. Ik hou niet van misleiding. (en de foto is gemaakt met een goede flits, niet bij daglicht, hierdoor komt de set er beter uit)

 

wellicht is jouw tip voor zwarte achtergrond met witte letters wel interesant voor een plaatselijk discoboer, die zich alleen op drive-in show richt. Ik probeer toch wat zakelijker/profesioneler over te komen, daar wij veel meer doen dan alleen dj spelen op een schoolfeest.

Link naar reactie
  • 0

wellicht is jouw tip voor zwarte achtergrond met witte letters wel interesant voor een plaatselijk discoboer, die zich alleen op drive-in show richt. Ik probeer toch wat zakelijker/profesioneler over te komen, daar wij veel meer doen dan alleen dj spelen op een schoolfeest.

 

Mooie praatjes heb je niets aan dus zal ik het direct zeggen; ik vind er weinig zakelijks/professioneels aan. De teksten zou ik zeer zeker laten herschrijven en al zeker in de U vorm, wil je een beetje zakelijk overkomen. Over het algemeen zal je toch met 'ouderen' te maken hebben die beslissen over het wel of niet uitgeven van hun budget aan jou... en persoonlijk zou ik een brochure met dergelijke tekst direct in de papierbak deponeren.

 

Verder wil je communiceren dat je verder dan alleen schoolfeesten gaat. First impression bepaalt bijvoorbaat al hoe je boodschap wordt ontvangen en of deze uberhaupt wordt ontvangen.

 

a) als je schoolfeesten op de voorkant van je brochure zet, zal sowieso een grote groep mensen afhaken om voor de hand liggende redenen...

 

b) mooi vormgegeven hoeft niet per definitie druk te zijn, dit kan ook strak en in stijl. Het voorbeeld wat is bijgesloten bevat wat mij betreft geen vormgeving, behalve wat clip-art die het geheel meer tekort doet dan dat het toevoegt.

 

c) daarnaast zou ik toch gaan denken over een logo - als je toch al gaat promoten kan je beter een identity opbouwen voor de toekomst (tenzij dit iets tijdelijks voor je is)...

 

Wellicht kun je iemand zoeken die je hiermee wil helpen en zijn/haar portfolio op wil bouwen... zijn er zat. Qua teksten zou je hier op het forum ook ongetwijfeld hulp kunnen krijgen indien je hiervoor openstaat.

 

Ik zou hier graag nog meer over zeggen, maar moet helaas aan het werk.

 

Groet,

 

Stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

...zakelijker/profesioneler over te komen....

 

Ook ik heb hier moeite mee, met een folder in Word met een beetje grijze letters. Je copy is niet goed 'Wist je al dat wij ook themafeesten organiseren. ' is afgezaagd en bij 'Wist je al' zou ik iets enthousiast erachter verwachten, op zijn minst een uitroepteken, en de look en feel vind ik absoluut niet proffessioneel. Zakelijk hoeft niet altijd zwartwit toch? Als je toch een fullcolour prijs betaald, waarom maak je daar dan geen gebruik van? Je kunt ook donkerblauwe tekst nemen, of witte tekst op een donkerblauwe achergrond....

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

...zakelijker/profesioneler over te komen....

 

Ook ik heb hier moeite mee, met een folder in Word met een beetje grijze letters. Je copy is niet goed 'Wist je al dat wij ook themafeesten organiseren. ' is afgezaagd en bij 'Wist je al' zou ik iets enthousiast erachter verwachten, op zijn minst een uitroepteken, en de look en feel vind ik absoluut niet proffessioneel. Zakelijk hoeft niet altijd zwartwit toch? Als je toch een fullcolour prijs betaald, waarom maak je daar dan geen gebruik van? Je kunt ook donkerblauwe tekst nemen, of witte tekst op een donkerblauwe achergrond....

 

 

 

Alleereerst sta ik altijd open voor ideeën. Dus als iemand een betere tekst weet sta ik daar voor open.

De folder is puur en alleen gericht op scholen en op scholen is het vaak een leerlingenraad die beslist. Dus voor hen is de folder ook bedoeld. De andere folders zijn wel opgebouwd met u.

 

In het commentaar van de teksten kan ik me wel vinden. Maar over de layout deel ik nmiet jullie mening. En denk ook niet dat ik dit ga aanpassen.

 

UIteindelijk gaat de hele folder puur om de foto's en het communiceren van de website.

Link naar reactie
  • 0

Als je toch een fullcolour prijs betaald, waarom maak je daar dan geen gebruik van?

 

Ik weet niet of dit de reden is om voor kleur te kiezen, zou denken dat een leuke achtergrond gewoon wat serieuzer (minder knullig) uitziet en meer aanspreekt bij klanten.

 

Maar je kan ook een mooie zwart/wit folder laten maken...

 

In het commentaar van de teksten kan ik me wel vinden. Maar over de layout deel ik nmiet jullie mening. En denk ook niet dat ik dit ga aanpassen.

 

Dit is de doelgroep die ingaat op de "discoboer" folders. Kijk een hoe er met deze doelgroep gecommuniceerd wordt; haal b.v. een paar tijdschriften.

 

Als je folder bij de leerlingenraad op tafel ligt met die van je concurrentie, dan wil je toch de meest aansprekende folder hebben, en niet de saaiste al dan niet met afgezaagde termen... Het gaat tenslotte om een feest!

 

Waardeer de eerlijkheid en nuchterheid van je opzet, maar dit is niet de "mindset" van je doelgroep die het feest wil organiseren. De folder moet ze warm maken voor het "beste feest van het jaar" (of tofste, coolste, vetste, etc.) en dus die emotie overbrengen, aanstekelijk zijn. Dat hoeft niet schreeuwerig of druk. Maar misschien wel meer "feest" zeggen...

 

Succes,

George.

 

P.S. Mijn ouders hebben tot 1999 een drukkerij gehad, heb zelf ook wat DTP ervaring en ben vroeger ook jong geweest. ;D

----------

The only thing that sustains one through life is the consciousness of the immense inferiority of everybody else, and this is a feeling that I have always cultivated.

- Oscar Wilde

Link naar reactie
  • 0

Zo zien we weer dat keuzes maken moeilijk is.

 

Als initiator is je mening over de folder natuurlijk bepalend. Maar om een goede folder te kunnen ontwerpen moet je in de schoenen van de doelgroep gaan staan. Mensen die bezig met reclame en marketing zijn doen nog een stapverder. Ze verdiepen zich in de interesse, life style van de doelgroep en kijken ook naar de uitingen van de concurrenten. Verstand van kleuren is onontbeerlijk als je met je folder effectief wil inspelen op de psychologie van de doelgroep.

 

Scholgaande kinderen zijn aan het msnnen, webcamen en kennen 1001 emotie-icoontjes. In de hogere klassen onderscheiden ze zich in kakkers, altos, gotics, punks of scaters. Ze luisteren naar de muziek van Aguilera en Kijken naar Jetix en Nikelodeon. Ze praten en gedragen zich cool.

 

Dan ontvangen ze jouw folder. Ze moeten allemaal (?) jouw folder leuk genoeg en de moeite waard vinden om te lezen en uiteindelijk jouw product te gaan testen of bestellen.

 

Je wilt een full coulor folder laten drukken. Ik vind dat je maximaal gebruik moet maken van de mogelijkheden om op te vallen en de doelgroep aan te spreken.

 

Je eigen mening blijft belangrijk, maar het gaat uiteindelijk om het oordeel van je doel groep. Doe een proefje en laat de folder aan 10 scholieren en vraag naar hun mening.

 

Een van de hierboven genoemde drukkerijen is inderdaad heel goedkoop. (Ik ga ook zeker een offerte aanvragen als het zover is). Het ontwerp van de folder blijft de belangrijkst. Maak je geen zorgen over 10 euro meer of minder.

 

Maak je huiswerk verder af. Als je niet uitkomt met het ontwerp, geloof me, het is dan de moeite waard om het aan een professional over te laten. Hij is snel en goed. Dat is zijn werk! Naar schatting gaat de opmaak jou met heel veel kortingen +/- 200,- kosten.

 

Succes. ;)

emotie.jpg.efd700da7af1630f75df6d70cda4b13f.jpg

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.