• 0

Auto als marketinginstrument

Ik weet niet of dit een rare vraag is maar ik heb er toch over zitten brainstormen.

 

Stel dat ik een auto aanschaf en ik voorzie die auto van reclame voor mijn eigen bedrijf. Kan ik dan elke kilometer die ik er mee rijdt beschouwen als marketingkosten. Kortom... kan ik mijn auto als rijdend reclamebord beschouwen en wordt het dan misschien fiscaal aantrekkelijker om een prive-auto aan te schaffen?

 

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Die dingen staan geheel los van elkaar

 

zodra je meer dan 500 kilometer prive maakt krijg je een bijtelling.

 

Ik geloof dat wanneer je in aanmerking wil komen voor een grijs kenteken je minimaal 80 procent van de kilometers voor het bedrijf moeten zijn.

 

Reclame heeft hier totaal niks mee te maken. Zodra jij het voertuig in de boekhouding zet is hij eigendom van het bedrijf. (dus alle kosten die je maakt zijn kosten voor het bedrijf) En je kunt de BTW terugvragen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Oja let wel even op je privekilomters. Als het je enige auto is, dan zul je een strakke kilomteradministratie moeten bijhouden.

 

de bijtelling is geloof ik nu nog 5% van de NIEUWwaarde. Dus niet waar je hem voor gekocht hebt. Maar de catologuswaarde!

 

Volgend jaar wordt die 5% nog hoger. Of was dat al dit jaar?

Link naar reactie
  • 0

de bijtelling is geloof ik nu nog 5% van de NIEUWwaarde. Dus niet waar je hem voor gekocht hebt. Maar de catologuswaarde!

 

Volgend jaar wordt die 5% nog hoger. Of was dat al dit jaar?

 

Correctie:

voor auto's jonger dan 15 jaar, geldt een fiscale bijtelling van 22% van de oorspronkelijke cataloguswaarde,

ouder dan 15 jaar is 22% van de dagwaarde.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

het is dus wel al dit jaar ingegaan. Dat van die 15 jaar wist ik niet.

 

Maarja aan de andere kant, wil je echt een auto van 15 jaar oud voor je bedrijf? Beetje zekerheid is wel prettig denk ik.

 

Bednakt voor de correctie

Link naar reactie
  • 0

ik raad je aan om even goed rond te neuzen op www.belastingdienst.nl.

 

let ook even op het verschil tussen personen auto's en auto's met grijs kenteken; alsmede de verschillen bij privé aanschaf en declareren of de auto op de zaak.

 

succes met de puzzel.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

En als je dan een beetje pech hebt veranderen ze het weer volgend jaar >:(

 

valt wel mee hoor.

deze situatie, die ik hierboven beschreef, bestaat al tientallen jaren.

het enige wat recent is veranderd is het % bijtelling voor de inkomstenbelasting.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Niet bij een éénmanszaak of vof. Je betaalt dan namelijk geen loonbelasting. Komt dan bij de IB.

 

Heb je helemaal gelijk in, of je moet personeel in dienst hebben. Omdat het bruto loon met deze nieuwe regel hoger wordt, zullen de af te dragen sociale lasten van je personeel ook gaan stijgen en lopen je kosten als werkgever op.

Daarnaast zullen hier vast ook wel wat dga's rondhangen (maar die hebben weer geen last van die soc. lasten). :-X

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.