Zoals elke BV moets ik ook mijn jaarstukken 2004 verplicht deponeren bij de KvK.
Op zich al iets waar ik niet voor ben, maar okee, dat kost je niets.
Echter na een paar weken ontvang je dan een Staatscourant per post van uitgeverij SDU met daarin 1 regel: publicatie jaarstukken bedrijf met nummer en een REKENING van euro 25,- omdat zij dat wettelijk gepubliceerd hebben.
In deze 25 euro betaal je dus ook 2,30 euro verzendkosten!
Ik heb niet om publicatie gevraagd. Het register is gewoon per internet in te zien en ik moet wel betalen voor een schriftelijke druk in een blad wat ik niet wil lezen.
Eigenlijk natuurlijk te gek voor woorden en een voorbeeld van onnodige lastendruk vanuit de overheid. Je kunt toch veel beter en makkelijker een website maken met daarin de gepubliceerde nummers en gratis daarop plaatsen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
berndmintjes
berndmintjes
Zoals elke BV moets ik ook mijn jaarstukken 2004 verplicht deponeren bij de KvK.
Op zich al iets waar ik niet voor ben, maar okee, dat kost je niets.
Echter na een paar weken ontvang je dan een Staatscourant per post van uitgeverij SDU met daarin 1 regel: publicatie jaarstukken bedrijf met nummer en een REKENING van euro 25,- omdat zij dat wettelijk gepubliceerd hebben.
In deze 25 euro betaal je dus ook 2,30 euro verzendkosten!
Ik heb niet om publicatie gevraagd. Het register is gewoon per internet in te zien en ik moet wel betalen voor een schriftelijke druk in een blad wat ik niet wil lezen.
Eigenlijk natuurlijk te gek voor woorden en een voorbeeld van onnodige lastendruk vanuit de overheid. Je kunt toch veel beter en makkelijker een website maken met daarin de gepubliceerde nummers en gratis daarop plaatsen?
Bernd
drs. Bernd W. Mintjes
Maxwell Group (van idee naar onderneming)
Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6844-protest-tegen-publicatie-staatscourant-jaarstukken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag