Na lange tijd anoniem meelezen, nu geregistreerd en met goede reden.
Ik ben gestart met een nieuwe onderneming (eenmanszaak) waar ik consumenten de mogelijkheid bied om hun sieraden compleet te customizen, van het type metaal, tot de slijpvorm van de edelstenen. (www.theonlinejewelers.com). Dit doe ik dmv een samenwerking met een Amerikaanse partner die de sieraden produceert, op order basis. Ook bijv. de productpagina's worden verzorgd door deze partner en zijn embedded in mijn eigen website.
Nu loop ik tegen een aantal problemen aan. Het is nu nog niet mogelijk voor klanten om direct af te rekenen op de website, alleen om een offerte aan te vragen (add to quote --> submit inquiry). Dit is natuurlijk jammer, je wil klanten natuurlijk gelijk de mogelijkheid geven om af te rekenen. Echter is dit niet onoverkomelijk en is het in de praktijk ook werkbaar om de klant een betaallink te sturen na het ontvangen van de offerte aanvraag.
Nu blijkt echter dat het op IOS/OS systemen niet mogelijk is om een offerte aan te vragen. Klanten kunnen dus 1) niet gelijk afrekenen en 2) Apple gebruikers kunnen ook geen offerte aanvragen. Nu vraag ik mij af wat de beste vervolgstap zou zijn. Hieronder een aantal mogelijkheden:
1) Mijn Amerikaanse partner bied mogelijkheden om via hun APIs hun achterkant te koppelen aan een eCommerce oplossing, zoals bijvoorbeeld Woocommerce. Zo kunnen klanten gelijk afrekenen en wordt het hele proces een stuk minder omslachtig. Echter kost dit veel tijd/capaciteit/kennis&ICT ervaring. Ze raden aan deze oplossing alleen te gebruiken als je beschikt over een webdevelopment team dat je ondersteunt. Praktisch gezien is dit met mijn kennis en budget niet haalbaar.
2) Ik zou de website puur en alleen kunnen gebruiken als 'showroom' en de klanten kunnen laten bestellen via email/whatsapp/instagram. De klanten komen via social media op de website terecht. Zij zouden dan hun sieraad samenstellen, de prijs bekijken en vervolgens hier een screenshot van maken en de bestelling via email/whatsapp/instagram plaatsen. Hier kan ik dan eventuele vragen beantwoorden en de klant een betaallink toesturen met de verschillende betaalmogelijkheden (Ideal/Paypal/klarna/afterpay/etc.). Dit proces zou ik toelichten door op instagram een 'How to order' highlight aan te maken en iets soortgelijks op de website te plaatsen.
3) Ik zou een disclaimer kunnen plaatsen op de website en op de verschillende sociale media's dat het vooralsnog niet mogelijk is voor IOS/OS gebruikers om offertes aan te vragen in de website en dat hieraan gewerkt wordt. Deze klanten zouden dan via het hierboven beschreven proces bestellen. Het nadeel hieraan is dat je twee verschillende orderprocessen hanteert voor de klanten. Wellicht zorgt dit voor verwarring, hoewel mogelijkheid 2 hier natuurlijk ook voor kan zorgen..
Voor jullie beeldvorming, de sieraden worden in Amerika gemaakt en door mij geïmporteerd. Ik beschik zelf ook over de nodige gereedschappen & technologie om sieraden te produceren. Echter zou dit een stuk duurder zijn, zonder dat ik de kwaliteit en vele opties qua personalisatie kan bieden.
Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken en wellicht goed advies hebben. Misschien is er wel een betere optie waar ik nog niet aan heb gedacht?
Als jullie toch al op de website aan het kijken zijn, alle feedback is welkom! :)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Spencer Thymo
Spencer Thymo
Beste forumleden,
Na lange tijd anoniem meelezen, nu geregistreerd en met goede reden.
Ik ben gestart met een nieuwe onderneming (eenmanszaak) waar ik consumenten de mogelijkheid bied om hun sieraden compleet te customizen, van het type metaal, tot de slijpvorm van de edelstenen. (www.theonlinejewelers.com). Dit doe ik dmv een samenwerking met een Amerikaanse partner die de sieraden produceert, op order basis. Ook bijv. de productpagina's worden verzorgd door deze partner en zijn embedded in mijn eigen website.
Nu loop ik tegen een aantal problemen aan. Het is nu nog niet mogelijk voor klanten om direct af te rekenen op de website, alleen om een offerte aan te vragen (add to quote --> submit inquiry). Dit is natuurlijk jammer, je wil klanten natuurlijk gelijk de mogelijkheid geven om af te rekenen. Echter is dit niet onoverkomelijk en is het in de praktijk ook werkbaar om de klant een betaallink te sturen na het ontvangen van de offerte aanvraag.
Nu blijkt echter dat het op IOS/OS systemen niet mogelijk is om een offerte aan te vragen. Klanten kunnen dus 1) niet gelijk afrekenen en 2) Apple gebruikers kunnen ook geen offerte aanvragen. Nu vraag ik mij af wat de beste vervolgstap zou zijn. Hieronder een aantal mogelijkheden:
1) Mijn Amerikaanse partner bied mogelijkheden om via hun APIs hun achterkant te koppelen aan een eCommerce oplossing, zoals bijvoorbeeld Woocommerce. Zo kunnen klanten gelijk afrekenen en wordt het hele proces een stuk minder omslachtig. Echter kost dit veel tijd/capaciteit/kennis&ICT ervaring. Ze raden aan deze oplossing alleen te gebruiken als je beschikt over een webdevelopment team dat je ondersteunt. Praktisch gezien is dit met mijn kennis en budget niet haalbaar.
2) Ik zou de website puur en alleen kunnen gebruiken als 'showroom' en de klanten kunnen laten bestellen via email/whatsapp/instagram. De klanten komen via social media op de website terecht. Zij zouden dan hun sieraad samenstellen, de prijs bekijken en vervolgens hier een screenshot van maken en de bestelling via email/whatsapp/instagram plaatsen. Hier kan ik dan eventuele vragen beantwoorden en de klant een betaallink toesturen met de verschillende betaalmogelijkheden (Ideal/Paypal/klarna/afterpay/etc.). Dit proces zou ik toelichten door op instagram een 'How to order' highlight aan te maken en iets soortgelijks op de website te plaatsen.
3) Ik zou een disclaimer kunnen plaatsen op de website en op de verschillende sociale media's dat het vooralsnog niet mogelijk is voor IOS/OS gebruikers om offertes aan te vragen in de website en dat hieraan gewerkt wordt. Deze klanten zouden dan via het hierboven beschreven proces bestellen. Het nadeel hieraan is dat je twee verschillende orderprocessen hanteert voor de klanten. Wellicht zorgt dit voor verwarring, hoewel mogelijkheid 2 hier natuurlijk ook voor kan zorgen..
Voor jullie beeldvorming, de sieraden worden in Amerika gemaakt en door mij geïmporteerd. Ik beschik zelf ook over de nodige gereedschappen & technologie om sieraden te produceren. Echter zou dit een stuk duurder zijn, zonder dat ik de kwaliteit en vele opties qua personalisatie kan bieden.
Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken en wellicht goed advies hebben. Misschien is er wel een betere optie waar ik nog niet aan heb gedacht?
Als jullie toch al op de website aan het kijken zijn, alle feedback is welkom! :)
Ik hoor het graag.
Bij voorbaat dank,
Spencer Thymo
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag