Ik zit in de startfase van een eenmanszaak. Ik ga assessment software aanbieden binnen de eHRM branche. De verwachtte livedatum is 1 mei 2006. De software is 'kant en klaar', het wordt niet per klant ge-customized. De software wordt op dit moment ontwikkelt door een externe partij.
Hierbij komt een tweetal typen klanten naar voren:
Organisaties die mijn product (op kleine(re)) schaal intern willen gebruiken
Organisaties die mijn product (op grot(re)) schaal willen wederverkopen onder een white label.
Vraag prijsstaffel
Het is mij opgevallen dat de concurrentie haar prijsstelling erg vaag houdt. Ik pleit voor transparantie, en wil mijn tarieven graag duidelijk kunnen communiceren. Mystery-shopping heeft uitgewezen dat geen enkele aanbieder (binnen- en buitenland) mij haar tarieven kan vertellen.
Gezien de twee verschillende klant-typen (met grote verschillen in afname) lijkt het me niet handig om met tijdsgebonden licenties te gaan werken. Ik zit te denken aan een staffel, waarbij je per assessment een bedrag betaald, in de zin van:
0 - 100 -> EUR X
101 - 200 -> EUR Y
> 200 -> EUR Z
Maar wat zijn goede richtlijnen om deze staffel in te richten? Mede gezien de intransparantie bij mijn toekomstige concurrenten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lionel
lionel
Inleidende bedrijfsinfo
Ik zit in de startfase van een eenmanszaak. Ik ga assessment software aanbieden binnen de eHRM branche. De verwachtte livedatum is 1 mei 2006. De software is 'kant en klaar', het wordt niet per klant ge-customized. De software wordt op dit moment ontwikkelt door een externe partij.
Hierbij komt een tweetal typen klanten naar voren:
Vraag prijsstaffel
Het is mij opgevallen dat de concurrentie haar prijsstelling erg vaag houdt. Ik pleit voor transparantie, en wil mijn tarieven graag duidelijk kunnen communiceren. Mystery-shopping heeft uitgewezen dat geen enkele aanbieder (binnen- en buitenland) mij haar tarieven kan vertellen.
Gezien de twee verschillende klant-typen (met grote verschillen in afname) lijkt het me niet handig om met tijdsgebonden licenties te gaan werken. Ik zit te denken aan een staffel, waarbij je per assessment een bedrag betaald, in de zin van:
0 - 100 -> EUR X
101 - 200 -> EUR Y
> 200 -> EUR Z
Maar wat zijn goede richtlijnen om deze staffel in te richten? Mede gezien de intransparantie bij mijn toekomstige concurrenten.
Mijn dank is groot en oprecht,
Lionel.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7062-prijsstaffel-opstellen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag