Ga naar inhoud
Geplaatst:

chrizzieej1

Stel ik ben bij mezelf in loondienst (in de C.V.) en ik betaal netjes loonbelasting e.d. ben ik dan ook verplicht sociale premies te betalen of geldt dit niet wanneer je in loondienst bent van je eigen bedrijf?

Featured Replies

Geplaatst:

Kees de Kruiff - In Memoriam

je hoeft geen sociale premies te betalen; je bent ondernemer. Denk wel aan de VAR indien je bepaalde werkzaamheden doet die daar om vragen.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Geplaatst:

chrizzieej1

• Auteur

Ik ben ondernemer in het bedrijf wat boven de CV hangt, in de CV zelf ben ik eigenlijk gewoon werknemer ;)

Geplaatst:

En dat bedrijf wat er boven hangt, is dat een BV? Welke activiteiten doet de BV / CV?

Kees de Kruiff

In Memoriam

Geplaatst:

chrizzieej1

• Auteur

Nee het bedrijf wat er boven hangt is een Ltd.

De Ltd. is puur beherend vennoot en met de CV worden de normale activiteiten uitgevoerd. Bedoeling is om in de toekomst een soort holdingstructuur te creeëren, dus Holding Ltd -> Werkmaatschappij Ltd -> Werkmaatschappij CV.

Geplaatst:

Is de Ltd in Nederland gevestigd; worden over het salaris dat je uit de Ltd krijgt loonbelasting en premies etc betaald, ben je de enige beherende vennoot?

Kees de Kruiff

In Memoriam

Geplaatst:

chrizzieej1

• Auteur

De Ltd is in Engeland gevestigd. In de huidige situatie krijg ik geen salaris uit de Ltd.

Als de holding eenmaal is opgezet wel, dan krijg ik salaris uit de Holding Ltd. En betaald de C.V. fees aan de Holding.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.