Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
chrizzieej1

Automatische incasso verplichten

Recommended Posts

Is het mogelijk om particulieren verplicht te laten betalen via automatische incasso? En ook als deze al klant zijn en tot op heden per factuur betaalden? Zo ja wat kan je doen om het ze te verplichten?

Tja, waarom niet.. je kunt uitsluitend leveren bij betaling per automatische incasso natuurlijk. Het is vervolgens aan de klant of ze dat wel of niet zien zitten (en dus wel/niet je product/dienst afnemen).

Hoe het met bestaande klanten zit hangt af van de deal die je met ze hebt - als je een contract bent aangegaan waarin niets over verplicht een of andere betaalmethode gebruiken staat kun je daar niet zomaar iets aan veranderen.

zou wel de mogelijkheid bieden om via factuur te betalen

er zijn ook genoeg mensen die geen automatisch incasso kunnen gebruiken bij hun bank !

dus eventueel wat eerder genoemd is tegen extra kosten etc

maar zou wel die mogelijkheid bieden iig!

Ik zat zelf te denken om wanneer ze per factuur betalen 2,50 euro extra administratiekosten.

Echter wil ik dat particulieren verplicht automatische incasso doen, dit ivm met het feit dat deze vaak de neiging hebben om TE laat te betalen.

Klanten (zowel bedrijven als particulieren) kunnen bij mij per maand/kwartaal/jaar betalen. Bij betaling per maand en als particulier is het verplicht. Per kwartaal of jaar kan bedrijf kiezen voor factuur met extra administratiekosten. Particulieren betalen meestal per jaar anders was het makkelijker geweest om ze te verplichten als ze per maand betaalden, dan kon ik zeggen of je betaald per maand per automatische incasso of je gaat automatisch per kwartaal betalen incl. administratiekosten.

uhh webdesign, webapplicaties, hosting en domeinregistraties!

zowel webdesign als hosting kunnen per maand/kwartaal/jaar betaald worden (bij webdesign is jaar dus in één keer).

Is het mogelijk om particulieren verplicht te laten betalen via automatische incasso? En ook als deze al klant zijn en tot op heden per factuur betaalden? Zo ja wat kan je doen om het ze te verplichten?

Wij doen alles via automatische incasso. Opgenomen in de algemene voorwaarden. We maken geen uitzinderingen, alleen voor succesfees.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

Zeker met iets als webhosting kan ik me heel goed voorstellen dat automatische incasso wenselijk is - maandelijkse bedragen die niet zo heel groot zijn, en dan ook nog achter betaling aan moeten zitten lijkt me erg vervelend.

Voor nieuwe klanten kun je deze betaalmethode gewoon eisen, maar met bestaande contractanten zul je zoiets moeten overleggen. Overigens loop je wel het risico hierdoor klanten te missen (die je onvoldoende vertrouwen om voor incasso te tekenen bijvoorbeeld), maar ik denk niet dat dat een substantieel deel zal zijn.

Ik heb het ook in de Algemene Voorwaarden staan hoor sinds kort.

Bij nieuwe klanten verplicht ik het inderdaad de huidige particuliere klanten heb ik wel gezegd dat het verplicht is maar als ze niet via automatische incasso willen betalen zal ik wel een uitzondering moeten maken natuurlijk!

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.