Ga naar inhoud

Storting vanuit BV naar jezelf

Geplaatst:

Jessee

Beste Higherlevellers, 

Begin dit jaar een nieuwe BV gestart met partners. Voor de opstart hebben wij zelf ieder ongeveer 1500 euro gestort vanuit onze privérekeningen om de start te kunnen financieren. 

Nu willen wij onszelf uitkeren, maar als dit in de vorm van loon gaat zijn blijft er weinig over. 

Ik heb ergens begrepen dat het mogelijk is de storting die wij prive naar de BV hebben gedaan weg te boeken onder Rekening Courant overeenkomst tussen jezelf en de BV. Klopt het dat ik nu dus ook de 1500 euro per partner weer terug kan storten op onze privérekeningen, onder vermelding van Rekening Courant? 

Feitelijk onttrek ik dan niks uit de BV lijkt me, omdat dit geld dus ook niet verdient is door zakelijke activiteiten. 

Hartelijk dank vast voor het meedenken! 

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Hoe hoog was het te storten aandelenkapitaal bij oprichting?

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jessee

• Auteur

Ha Joost, 

Wij hebben in totaal voor 100,- volgestort (1000 * 0,10) 

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dan zou je per partner 1.500 min diens deel vh aandelenkapitaal retour privé kunnen storten. Zorg dan wel dat dat bedrag in de boekhouding reeds als verstrekte lening van de dga's aan de BV staat

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jessee

• Auteur

Super, hartelijk dank voor het antwoord, Joost! 

Als ik hem in de boekhouding zet als: Rekening Courant, terugbetaling lening aan DGA'' is dat dan afdoende? 

Vast dank! 

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Ja hoor, Let er wel op dat bij grotere bedragen de zaken wat formeler geregeld horen te zijn, zoals per overeenkomst

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.