• 0

Salaris, geld, help ?

Allereerst, Hallo!, ik ben nieuw op het forum!

 

Ik zit al een aantal dagen te tossen en twisten met een vraagstuk. Samen met een partner ben ik een nieuwe BV aan het starten, 65/35 waarin ik de 35 ben. We hebben maandelijks terugkomende klanten, een duidelijke visie en strategie. Voorafgaand werkte ik veel voor mijn partner vanuit mijn eenmanszaak (uurtje factuurtje 75 euro p/u), nu is het idee dat ik in loondienst kom bij de nieuwe BV als bedrijfsleider. Ik las op de website van de fiscus dat een DGA een minimum DGA salaris heeft. Erg leuk en naar mijn idee is het draagbaar om vanuit de BV uit te keren met de beoogde omzet uit klanten die mijn partner en ik meenemen.  Toch vind ik 3917 euro bruto in de maand veel in mijn situatie, ik ben onder de 25, thuiswonend,  heb alleen een mooie auto, wat verzekeringen en draag bij aan de boodschappen. Daarnaast investeer ik mijn spaargeld in blockchain technologie en andere zaken die ik leuk vind, daar pluk ik ook de vruchten van.

 

Mijn partner vraagt me wat voor salaris ik wil verdienen uit de BV, aangezien ik de werkzaamheden verricht binnen de BV en hij niet. Mijn gevoel zegt me om een manier te zoeken hoe minder dan het, door de fiscus bepaalde, minimale DGA salaris te verdienen. Maar aan de andere kant is er niets mis mee om een salaris te verdienen met de verantwoordelijkheid die ik draag. Ik geef ook een groot gedeelte van mijn inkomsten uit de eenmanszaak op en ik krijg meer verplichtingen. Ik kan ook niet zo goed inschatten hoe mijn zakenpartner er tegenover staat, mijn investeringen en andere inkomsten houd ik ook strikt privé (alleen te zien aan mijn auto, maar; "ik woon nog thuis...").

 

Ik zit er een beetje mee hoe ik dit aan moet pakken, vanuit thuis ben ik opgevoed om zuinig te zijn en mijn ouders vinden eigenlijk alles duur of te veel. zelf heb ik verstandigere investeringen gedaan dus ik kijk, denk ik, anders tegen geld aan, meer als een rivier die af en toe harder of zachter stroomt en soms wat dieper of ondieper is. Heeft iemand een stukje advies voor me hoe ik het in een begrijpelijke manier bij mijn zakenpartner kan brengen en/of hoe ik mijn perspectief kan veranderen? Is 47000 euro veel geld? Voor mijn leeftijd wel, maar voor de verplichtingen eigenlijke weer niet.. ik wil niet het gevoel hebben dat ik heel hard werk voor "te weinig" geld in mijn ogen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
Quote

47000 / 75 (je huidige uurloon) komt uit op 626,7 uur. Deel ik dat door 52 weken zou dat 12 uur per week zijn. Hoeveel / weinig uren werk je nu dan om te denken dat 47000 veel is. Hoe gaat dat zich verhouden t.o.v. de nieuwe setup met de BV constructie?

 

Link naar reactie
  • 0

Door in te schatten hoe je zakenpartner er over denkt, zou je dat aan hem/haar kunnen vragen. Daarna kan je er op anticiperen, dat is veel makkelijker en er is transparantie. De verhoudingen zijn wel 65/35 en dat bepaalt toch ook het een en ander.

Dan zou ik ook graag willen weten of privé alles vlot verloopt bij jouw partner, en of er geen gekke dingen aan de hand zijn waar je geen weet van hebt.

 

Openheid dus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.