We hebben vandaag voor mijn man een bedrijfswagen gekocht. Hij is een beginnende zzp'er en de bedrijfswagen zal enkel zakelijk gebruikt worden. Echter hebben we bij de aanschaf het bedrag van de bedrijfswagen via mijn bank overgemaakt. Na het overmaken vroeg ik me pas af of dit problemen zou kunnen veroorzaken, omdat het niet zijn bankrekening is. Wij zijn getrouwd, dus fiscale partners. Ook staat op de factuur de gegevens van het bedrijf. Maar betaling is dus via mijn bank gegaan. Zou dit problemen kunnen veroorzaken als we de btw zouden terugvragen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
beginnend
beginnend
Hoi,
We hebben vandaag voor mijn man een bedrijfswagen gekocht. Hij is een beginnende zzp'er en de bedrijfswagen zal enkel zakelijk gebruikt worden. Echter hebben we bij de aanschaf het bedrag van de bedrijfswagen via mijn bank overgemaakt. Na het overmaken vroeg ik me pas af of dit problemen zou kunnen veroorzaken, omdat het niet zijn bankrekening is. Wij zijn getrouwd, dus fiscale partners. Ook staat op de factuur de gegevens van het bedrijf. Maar betaling is dus via mijn bank gegaan. Zou dit problemen kunnen veroorzaken als we de btw zouden terugvragen?
aangepast door beginnendSpelfouten titel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71753-btw-door-partner-betaalde-bedrijfswagen-terugvragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag