• 0

advies gezocht mbt mederwerker als expat detacheren

(aangepast)

Medewerker gaat in Spanje voor ons werken, zitten dus te kijken om dat als expat te laten doen.
Iemand een idee waar ik daarover meer advies kan inwinnen?
Eventueel betaald, maar als echte Hollanders zoeken we natuurlijk liever eerst zelf!  

Daarnaast: er zijn zoveel adviesburo's maar geen flauw idee welke legit zijn... 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 uur geleden, Edwin69 zei:

maar als echte Hollanders zoeken we natuurlijk liever eerst zelf!

Uiteraard, zuinigheid staat voorop. Expat doet mij denken aan iemand die emigreert met een pensioen regeling. Advies? juridisch loket misschien, kamer van koophandel? Gooi maar een balletje op, gratis in ieder geval.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
On 09/07/2021 at 13:29, Joost Rietveld said:

Dag Edwin

 

Woont die medewerker daar al of gaat hij/zij/hen emigreren?

Wat voor advies zoek je? Fiscaal, financieel, arbeidsrechtelijk?

 

groet

Joost

Gaat daar wonen, vooralsnog voor 1 jaar. 
Eigenlijk elk soort advies wat maar te bedenken is om hem daar als expat aan het werk te hebben. 
Er is mij vanuit Spanje (fiscaal adviseur) verteld dat dit te regelen valt via het SVB zodat werknemer gewoon onder NL fiscale stelsel valt en bijv ook met NL-se auto kan blijven rijden. 

Link naar reactie
  • 0
On 10/07/2021 at 15:43, Joost Rietveld said:

Tja, elk soort advies helpt je casus niet bepaald. Hoe gerichter je vraag hoe beter het antwoord. Ik zou eens beginnen bij de link die wigbolt hierboven geeft. 

ja sorry, ik snap dat dat vaag overkomt....daar waar jij wellicht op elke vraag gedetailleerd antwoord kunt vragen, ben ik dus eiglk op zoek naar iemand of een service die dat traject voor ons kan doen, vrees zelf dat ik iets over het hoofd ga zien.

We hebben nu aanvraag naar SVB gestuurd voor een A1 verklaring. 
Moeten we ook nog iets richting De Belastingdienst doen? 

Link naar reactie
  • 0

Zelf laten vestigen en dan daar lokaal inhuren tegen lokale voorwaarden zou ik eerder overwegen. Wanneer ik naar expats om mij heen kijk zie ik ruimere salarissen dan lokaal. Allerlei tegemoetkomingen voor verhuizing, (internationale-) school voor de kinderen. Bijdrage in een groter huis en extra vliegtickets om contact te houden met het thuisfront etc. Lijkt me niet de meest kost efficiënte oplossing.

Link naar reactie
  • 0
Op 10-7-2021 om 14:09, Edwin69 zei:

Gaat daar wonen, vooralsnog voor 1 jaar. 

 

Dan moet de werkgever een boel moeite doen met weinig resultaat. 

 

Je kan ook gewoon werknemer in Nederland blijven en af-en-toe eens terug komen. :thinking-face:

 

Ik ken wel trainingsinstituten die in verre buitenlanden vestigingen openen (om opdrachtgevers van dienst te zijn), maar dat zijn investeringen met effecten op termijn. Dit klinkt anders.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.