Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Aaaaaa
Aaaaaa
Hallo, Volgens mij heb ik een vergelijkbare vraag hier op het forum gezien, maar ik vind deze niet meer terug.
Mocht het een dubbele vraag zijn, mea maxima culpa ;-).
Graag sponsor ik een ANBI in natura. Het heeft een zakelijk belang, met werkzaamheden die ik ook commercieel lever,
met als tegenprestatie "marketing" van de sponsoring op mijn website en "marketing" van mijn naam op de gesponsorde site.
Bovendien voel ik me moreel hiertoe verplicht en dat is gebruikelijk in mijn markt. Het is sowieso geen belangeloze vrijgevigheid.
Hoe moet de sponsoring worden vastgelegd?
Kan ik daarvoor een nul-euro factuur sturen, met een negatief bedrag voor sponsoring? Zie hieronder.
Of is het verstandiger dat ik een BTW- factuur stuur voor 1000 euro, en de ANBI mij een tegenfactuur stuurt
voor 1000 euro naamsvermelding/marketing/sponsoring (met BTW als ze BTW-facturen kunnen sturen),
welke facturen we dan tegen elkaar wegstrepen zonder betaling?
nieuwwaarde 2x1000, dagwaarde 2x400
installatie en training, 4 uur werk
De twee computers schrijf ik geheel af in 2021 voor 800 euro totaal. Van de omzet gaat 1000 euro af (ja die heb ik).
Als ik aannemelijk kan maken dat die 4 uur redelijk is én dat het gaat om sponsoring met een zakelijk belang, is het dan OK?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72210-zakelijke-sponsoring-in-natura-goederen-en-werk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag