Ik heb een fiets zakelijk aangeschaft voor een bedrag van 3500 inclusief de btw:
aangezien de btw tot maximaal 749 euro aftrekbaar is heb ik gemakshalve geen btw afgetrokken en de fiets voor 3500 op de balans opgenomen
restwaarde op 500 en afschrijving van 600 per jaar
ik betaal 7% bijtelling over het factuurbedrag van 3500 inclusief btw (fiets wordt aantoonbaar gedeeltelijk zakelijk gebruikt)
met het slechte weer wil ik de huidige wielen voorzien van 4seizoenen banden en een nieuwe wielset kopen met banden voor de droge maanden
deze nieuwe wielset kost 1500 inclusief btw, klopt het dat ik dit als volgt kan verwerken:
260 euro btw trek ik af
wielset komt als apart bedrijfsmiddel voor 1240 op de balans met restwaarde 0 en wordt in 5 jaar afgeschreven
prive bijtelling verandert niet
Kan ik dit zo verwerken of moet ik voor de btw ook nog een prive bijtelling doen? Het lijkt me dan overzichtelijker om de btw aftrek te laten voor wat het is en de wielset voor 1500 op de balans op te nemen
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JVerweij
JVerweij
Beste leden,
Ik heb een fiets zakelijk aangeschaft voor een bedrag van 3500 inclusief de btw:
Kan ik dit zo verwerken of moet ik voor de btw ook nog een prive bijtelling doen? Het lijkt me dan overzichtelijker om de btw aftrek te laten voor wat het is en de wielset voor 1500 op de balans op te nemen
Alvast vriendelijk bedankt voor de feedback!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72240-zakelijke-fiets-nieuwe-velgen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag