• 0

Meerdere opdrachtgevers in verschillende branches

Ik werk al jaren als ZZP-er in de gezondheidsbranche. Zo ben  ik ook ingeschreven bij de KvK. Nu heb ik  een nieuwe opdracht als ZZP-er verworven, alleen heeft dat nieuwe werk niets te maken met gezondheid en is dus totaal ander werk. Moet ik nu mijn inschrijving bij de KvK veranderen? En factureer ik deze nieuwe opdrachtgever onder mijn eigen naam (dus niet op mijn praktijknaam)? En mijn zakelijke verzekeringen, moet ik die nu ook voor dit werk, buitenshuis, aanpassen of ben ik verzekerd via de Stichting waar ik voor ga werken? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

U kunt uw bestaande inschrijving uitbreiden met een extra handelsnaam en extra activiteit(en). U houdt dus 1 KvK nummer. En u factureert dus met de andere handelsnaam en hetzelfde KvK nummer.

 

En het is zeker raadzaam uw verzekeringen te controleren. Het is ongebruikelijk dat u via een opdrachtgever verzekerd zou zijn.

aangepast door UwJurist

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 1

Als zelfstandig ondernemer moet je altijd voor je eigen verzekeringen zorgen. En als je in een heel andere branche gaat werken is het zeker belangrijk om even contact te hebben met je verzekeringsadviseur of je nieuwe activiteiten gedekt zijn en of je nog andere verzekeringen nodig hebt. Je noemt niet wat je andere werkzaamheden zijn dus dat is lastig inschatten.

 

Bij een eenmanszaak mag je zowel onder je eigen naam als onder een handelsnaam of meerdere handelsnamen werken. Dat zal dus geen probleem zijn.

Als je regelmatig dit soort werkzaamheden gaat doen is het verstandig en extra activiteit / SBI in te schrijven. Meest recente voorbeeld waarom het relevant kan zijn zijn de corona maatregelen, er zijn heel wat ondernemers geweest die hun omzet kwijtraakte maar niet onder de juiste branchecode stonden ingeschreven en daardoor geen recht hadden op bepaalde regelingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.